paganAirsofter`id on parandamatud eskapistid – kui käia nädalavahetustel metsas, käes päris relva täpne koopia (mis õnneks küll vaid plastikkuule välja laseb), ning ajada endale selga varustus, mis on pahatihti edevam kui paljude kaasaegsete sõdurite oma, siis hakkab tahes-tahtmata fantaasia tööle.

Kaua sa ikka mängid lipupüüdmist, patrulli, või rünnakut-kaitset? Mäng on alati rikkam, kui eksisteerib taustamaailm ning paljud mängijad lähevad leili, kui see maailm on suur ja lai. Nii on väga levinud olemasolevate IP-de peale ehitatud airsoft`i mängud, nagu „Stalker“ ja „Fallout“, ning ka originaalmaailmad, mida Eesti suurmängudel kasutatud on – lähitulevik, mida kontrollivad megakorporatsioonid ja nende isiklikud armeed, või tegevus planeedil Kepler 22b, kus Dorsteti Ühendkuningriiki ähvardab Averoni Vabariigi agressioon.

Täisväärtuslikuks rollimänguks ei saa neid mänge nimetada vaid seetõttu, et rolli mängimine on vabatahtlik ning konflikti lahendiks on mitte diplomaatia, vaid vihisev kuul ja terav taktikaline meel.

Sissejuhatus oli pikk selleks, et mõista taustsüsteemi, millesse sündis sellel sügisel siiani kõige suurem Eesti airsoft`i mäng “Skorpioni saba”. Mänguloojad läksid olemasoleva IP teed ning valisid maailmaks paljudele nii tuttava Command & Conquer universumi, kus omavahel jagavad meie väikest planeeti NOD Vennaskond ja GDI.
Mängu ülesehituse tegi huvitavaks see, et Vennaskonna poolt oli kaks gruppi ning GDI poolt üks. Tähtis oli ka neutraalsete tavakodanike olemasolu, kes olid enamjaolt kammitsetud oma väikese purukspommitatud küla varemete vahele, üritades ellu jääda ning ka võimalusel edasi elada võimalikult normaalset elu.

Mängijaid tuli kokku pea 500 ning esindatud olid ka lähinaabrid: hunnik lätlasi ja soome grupp. Ürituse ülesanne oli võrdlemisi lihtne: kahe erineva Vennaskonna rühmituse (Põhi ja Lõuna) pealikud võistlesid omavahel Vennaskonna suure Juhi, Kane`i, soosingu eest. Mõlemad pidid näitama, kui kõva kumbki on ning kes tassib kokku rohkem tibeeriumi (orgaaniline toksiline vääriskristall, mille tõi meie planeedile meteoriit). GDI oli sellel üritusel väravavahiks ning tegi kõik, et takistada Vennaskonna rühmitustel kokkukraabitud tibeeriumi realiseerimist. Samuti ei tohtinud Vennaskonna rühmitused omavahel avalikku sõda pidada, kuid lubatud olid vahetevahel toimuvad “arusaamatused”, et takistada teist rühmitust eda saavutamast.

Avapaugust kuni lõpuni käis mängualal tihe sebimine ning kuigi stsenaarium ei mänginud ennast korralikult välja erinevate põhjuste tõttu, olid vastased tigedad, ning siinkirjutaja, kes oli Lõuna NOD grupi kuulipildur, sattus vist nimelt kõige kuumematesse punktidesse, sest plastikut sai ta välja tulistatud kilode kaupa ning GDI repressoreid sai ka hulgi manalasse saadetud.

Kuigi paljud mängijad enne ametlikku lõppu ära minna otsustasid, sai seda üritust siiski õnnestunuks pidada. Oli palju seiku, mida mänguloojad esmakordselt lahendama pidid, alates niivõrd suurest mängijate hulgast, lõpetades tsiviilasulaga sõjakolde ääres. Palju on asju, mida saanuks teha paremini, kuid oluliselt rohkem on asju, mis läksid täpselt nii nagu pidid.

Nii möödus airsofti käesoleva aasta hooaja sulgemine. Jääb vaid oodata, mida toob meile järgmise aasta avamine, kuid lootus on, et see saab olema järjekordne suur seiklus kas juba tuttavas või siis mõnes uues, kellegi kohaliku sulest pärinevas, maailmas.

Üks on aga selge – suure tõenäosusega kuulub see seiklus ulme valdkonda.

1

Kogunemine. Autor: Irve
2

Asulaelanikud elatasid endid nii legaalsete ku illegaalsete vahenditega. Autor: Irve
3

NOD Vennaskonna võitlejad saavad preestrilt õnnistuse. Autor: Irve
4

Vist oli vasakul vastane. Autor: Денис Алексеевич
5

Nõukaaegsete militaarehitiste suur pluss – igale võitlejale on oma post, mille taha varjuda. Autor: Денис Алексеевич
6

Pruun, hall… kaasaegsete arvutimängude kriitikutel võib isegi õigus olla. Autor: Денис Алексеевич
7

Külaelanike teenimisviisid. Autor: Денис Алексеевич
8

Kui NOD Buggyt pole kuskilt võtta, siis käib ka NOD Niva. Autor: Денис Алексеевич

Muljetas Paganarh
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0663)