capture 001 27052015 200409

On aasta 2074 ning maailma valitsevad megakorporatsioonid, kes on kõrvale tõuganud kõik traditsioonilised rahvusriigid ning valitsevad oma kaubandussektorit raudse rusikaga. Andekate häkkerite teenistused võivad ulatuda väiksemate riikide eelarve kanti ning üleilmne võrk ulatub kõikjale. Raske on leida peidupaika sellises ühiskonnas, kuid siiski…

Invisible Inc. on erasektoris tegutsev luureagentuur, mis on korporatsioonidele oma tegevusega jalgu jäänud. Seega võetakse tarvidusele meetmed selle hävitamiseks. Õnneks pääseb agentuuri juht koos paari agendiga põgenema ning korporatsioonide ahnete käte vahelt suudetakse päästa ka agentuuri AI Incognita. Sellega algab võidujooks ajaga, kuna peen tehismõistus suudab vähese võimsusega võrgusüsteemis toimida vaid 72 tundi. Õlekõrrena haaratakse võimalusest istutada Incognita mõne suurkorporatsiooni tohutusse võrgustikku ning otsingud mõne sellise järele algavad.

capture 001 05062015 205856
capture 002 27052015 200553

Invisible Inc. on taktikaline spioonimäng, kus mängijal on kasutada 72 tundi, et enne aja lõppemist oma meeskonda piisavalt treenida ning igast põnevate seadmetega varustada. Erinevaid ülesandeid on lademes: tähtsate korporatsioonimeeste ajudest varakambrite koodide urgitsemine, teiste agentide päästmine, serverifarmide puistamine, relvaladude riisumine ning loomulikult lõpumissioon Incognita istutamine korporatsiooni peaarvutisse.

Kuna tegu on siiski ajaliselt piiratud mänguga, kestab üks kampaania ehk 4-8 mängutundi, olenevalt sellest, kui osavalt sa oskad kaardile ilmuvaid ülesandeid valida, ning sellest, kui palju sa taktikalistel ülesannetel mõtlema kipud. Sedapidi ei ole see mäng ehk just oma hinda (19.99$ Steam-is) väärt, kuid pärast iga kampaania läbimist, tuleb lukust lahti hulk nodi, mida siis uuesti proovida saab: uued agendid, uued lisad Incognitale, uued ülesanded ning ka uus varustus.

capture 003 27052015 200602
capture 008 27052015 201104

Lisaks kaasastassitavale varustusele saab agente täiendada ka implantaatidega, mis muudavad neid järgnevatel operatsioonidel kasulikumaks. Lisaks saab agentide treenida ka oskusi: kiirus, jõud, häkkimine ning anarhia (mis mõjutab varastamist ning valvurite uimastamist). Võimsamatel varustuselementidel on tihtipeale ka oskusnõuded, mistõttu ei saa taskuserverit, millega saab Incognitale vunki juurde anda, kasutada täiesti võhiklik häkker.

Erinevat nodi oma agentidele saab lisaks agentuuri hädisele varustajale hankida suuremas koguses missioonide käigus, komistades otsa mõnele nano-fabrikaatorile, kust saab osta kõiksugu nänni alustades bio-implantidega ning lõpetades süstaldes ergutitega. Loomulikult maksab see kõik omajagu raha, kuid kui eelneval korral on käidud mõne korporatsiooni varasalvi puistamas ning agentide treenimine (mis käib ka loomulikult raha eest) meelest läks, siis võib tegelast päris korraliku varustusega premeerida.

capture 021 27052015 211814
capture 023 27052015 211832

Relvastusest on agentide seas kõige levinuim käsitaser, millega saab turviseta valvureid kostitada meelierutava elektrilöögiga, mis neil pildi mõneks ajaks eest ära võtab. Leidub ka narkoosipüstoleid ning tulirelvi, kuid nende laskemoon on üpriski piiratud ning kallis. Pealegi on kõik valvurid varustatud südametegevust jälgivate sensoritega, millest on küll võimalik läbi raskuste mööda hiilida, kuid mis teeb nende tapmise üpriski tülikaks, kuna see tõstab häiret.

Kuna agentide toimetamine hoonesse läbi korporatsiooni turvavõrgu jätab oma jälje, ei saa ka ülesannetel lõputult passida. Igal käigul tõuseb häire tase 1/5 võrra ning igal uuel tasemel võivad maha võetud turvasüsteemid end re-bootida või korporatsioon lisavalvureid saata. Seega parim viis ülesanne täita on jääda varjatuks. Valvurite patrullmarsruudid (kui nad just postil ei ole) on väga etteaimatavad ning väheke hoolsam olles on neid võimalik suuremalt jaolt vältida.

capture 010 27052015 202356
capture 007 05062015 220152

Mängu tegevus toimub kahel tasandil: maailmakaardil, kus mängija saab valida täidetavaid ülesandeid ja planeerida edasisi missioone, ning ülesandeid täites, kus agendid, valvurid ning vahirobotid käigupõhiselt ringi vudivad. Igal agendil on oma kiirusomadusele vastavalt tegevuspunkte, mida ta oma käigul tarvitada saab. Rünnak on eriline tegevus, mida saab oma käigul tegevuspunktidest hoolimata teha vaid korra.

Lahingutegevus ise on äärmiselt lihtne ega hõlma endas mingit juhuslikkust. Kui lased, saad ka pihta. Kui sind lastakse, saadakse ka pihta. Ja selles mängus ei ole agentidel tervisepunkte, vaid tabamus lööb agendi rivist välja. Sellisel juhul on kaks võimalust missiooni lõpetamiseks: kas tüüp ravimitega (kui neid kaasas juhtub olema) üles turgutada või lohistada ta teleporterini. Viimase puhul ei pea vist mainima, kui aeglane selline tegevus on. Juhuslikkuse puudumine ei anna mängule küll realismitunnetust juurde, kuid teisalt on olemas hiilimismängus nõnda vajalik kindlustunne. Kui mängija ise just midagi tuksi ei keera, saab valvurite pilkusid väga edukalt vältida.

capture 014 27052015 203246
capture 030 27052015 213601

Mäng näeb välja pisut karikatuurne, kuid see ei sega mängimist. Pigem vastupidi. Kõik animatsioonid on tehtud professionaalselt ning kvaliteetselt – mängimise ajal ei täheldanud ma ühtegi asja, mis ei oleks olnud omal kohal. Tasemete kujundus toimub algoritmi järgi ning see on mitmekülgne, loogiline ja väga palju avastamisrõõmu pakkuv. Agentide sisenemispaik ei ole alati kompleksi otsas, mistõttu tuleb tihti hakata orienteeruma, kus on ülesande siht, kus väljapääs ning rühm otsingute kiirendamise eesmärgil laiali jagada.

Invisible Inc. on taktikaline strateegiamäng, mis on tublisti mõjutatud klassikast: UFO (või uus XCOM), Jagged Alliance või isegi FTL. Tasemete väga loogiline ning andekas algoritm ning iga kampaania lõpetamisel avanevad agendid, varustus või Incognita tarkvara muudavad selle mängu nauditavaks ka pärast mitmekordset läbimängimist. Isiklikult leian, et kuigi osalt tehnilistes aspektides alla jäädes, pakub see mäng suurepärast konkurentsi XCOM-ile, millel oli lisaks positiivsetele aspektidele ka hulk pahna küljes. Lühikesed kampaaniad, väljajoonistuvad karakterid, põnevust ja adrenaliini pakkuvad ülesanded, mis on kõik ühendatud küberpungi juhtmepuntrasse, teevad sellest mängust peagi uue klassiku, millele Shadowrun oma ideoloogiliselt iidse mängumehaanikaga kuidagi ligi ei pääse.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0833)