Estcon 2015 toimub Udu talus Jõgevamaal 17. - 19. juulil. Üritust toetab Eesti Kultuurkapital.

Estcon on Eesti ulmefännide iga-aastane kokkutulek, mis toimub reeglina juulikuu eelviimasel nädalavahetusel looduskaunis kohas. Erinevalt muu maailma conventionitest toimub Estcon välitingimustes ning sellest tulenevalt pole ettekanded sedavõrd akadeemilised, programm niivõrd tihe ja suurt rõhku pannakse ka kultuursele lõõgastusele. Estconil osalejatel on suurepärane võimalus kohtuda eesti ulmekirjanikega: Veiko Belials, Indrek Hargla, Siim Veskimees, Maniakkide Tänav ja teised.
t-17

Eesti ulmehuviliste esimene aastakokkutulek Estcon '98 toimus 25. - 26. juulil 1998. a. Tõrvaaugu puhkebaasis Aegviidu lähedal. Üsna mitu korda on Estconi peetud Järvamaal, Nahkmetsas, Väätsa jahimajas ning sellessamas paigas toimunud Estcon 2002't kajastav fotogalerii peaks andma ammendava ülevaate kohast, ulmefännidest ja nende kokkutulekust. Viimastel aastatel on Estcon nihkunud Lõuna-Eestisse, Põlva maakonda Saarjärvele, ürituse kestuseks on kujunenud kaks ööpäeva – reede pealelõunast pühapäeva lõunani.

Sel aastal proovime üle pika aja vahelduseks taas uut ja Tallinnast tulijatele ka ilmselt sobivamat Kesk-Eesti asukohta.

Registreerumine


Estcon 2015 registreerimisvorm
Vormi vajalike lahtrite tähenduse mõistmine peaks olema lihtne, nimi jne. Vormi erisoovide lahtrisse võib kirjutada soove näiteks toanaabri osas. Kui keegi soovib põhimõtteliselt magada telgis, hoolimata õigusest magamiskohale, võib sellest samuti sellesse lahtrisse teada anda, et korraldajad ei peaks majade komplekteerimisel temaga arvestama. Kui Estconile tulija tuleb esimest korda ja ta pole ulmeühingu liige, siis oleks soovitav samasse lahtrisse kirjutada ka igaks juhuks enda kontaktmeil või -telefon. Lahtri sisu näevad ainult korraldajad. Kokku on baashinna sees kasutada 70 voodikohta, seega otsustasime, et kõik, kes soovivad, saavad ka voodisse magama ning mingit hinnavahet me tegema ei hakka. 20 eurot on isegi euro võrra madalam kui eelmise aasta baasosalustasu ilma voodita.
NB! Registreeruda ja osavõtutasu tasuda saab ka kohapeal, aga kui soovid kindlasti voodikoha, siis tasub veebis registreeruda ning osavõtutasu enne ära maksta. Veebis registreerudes saad kommentaari kasti märkida ka oma kaaslas(t)e soovid.

Neile kes sooviksid "looduslähedasemalt" ööbida, aga pole oma telki, oleks meil Ovega pakkuda välja kaks nn "Sõjatelki". Tegemist umbes viis inimest mahutavate vanade presendist ilma põhjata sõjaväe telkidega. Vähemalt ühele leiaksin ka nahkpresendist aluspõhja. Teise puhul tuleks natuke leiutada. Oma huvist eksootilise ööbimisvõimaluse järgi võib teada anda siinsamas või siis registreerimisformi kommentaarides. Kes soovib võib kambakesi ka terve telgi broneerida (eeldusel, et Ove ise peaks siiski ka ühte neist kahest telkidest ära mahtuma).
udu 3

Kui sa ei hooli voodikohast ega soojast lõunasöögist, võid regida ka kohapeal.

Pangakonto on Eesti Ulmeühing: EE422200221014406123.

Estconile registreerunute nimekiri
Info läheb registreerimise vormi täitmise järel automaatselt tabelisse. Vahel võib see toimida kerge viivitusega, Google pole alati silmapilkne, seega kannatust.
Küsimused ja ettepanekud programmi osas võib saata otse Veiko Belialsile ashinar@hot.ee

Mõned täpsustavad märkused Udu talu kohta


1. Lisamadratseid on ainult seminari majas ja neid tuleks kasutada majasiseselt.
2. Meie kasutuses on 5 paati (aga nende kasutamine käib kainelt ja ainult Estconi korraldajate (Veiko, Metsavana, Kersti jt) eelneva loa alusel! Paatide võti saab samuti olema ühe korraldaja käes).
3. Sauna sooja veega on nii, et kui paaki aegajalt ei täida, siis vett ei jagu. Küttepuid on sauna ja grilli jaoks piisavalt.
4. WiFi võrk on olemas, sisse saab parooliga (peomajas ja ~25m selle ümber).
5. Kõigis majades on veekeetja ja suuremates ka pott-pann, need on majade siseseks kasutamiseks.
udu 2

Kui sa pole varem käinud


Paar sõna infot neile, kes pole varem käinud ja üldse ette ei kujuta. Esimene soovitus oleks selline, et loe eelmise aasta ülevaadet ja küsi häbenemata selle kohta, mis sinus küsimusi tekitas.
Kui sind teeb murelikuks, et sa kedagi ei tunne, siis sinu rahustuseks võib öelda, et kõik saavad rinnasildid nimega ning esimese õhtu järel on kõik tuttavad. Osalejaid on üle 80, nii mehi kui naisi, enamik täiskasvanud ja mõned teismelised. Alaealised peavad kas olema koos täiskasvanust saatjaga või neil peab olema täiskasvanu kirjalik teatis, et vanem teab, kus ta on. Kui sa oled lapsevanem, kes mõtleb, kas võtta laps kaasa või saata omapäi üritusele, võta ühendust ja räägime sel teemal.

Estconil on planeeritud ettekanded, aga nende kuulamine on võimalus, mitte kohustus. Selle asemel võib niisama ringi luusida, juttu ajada, raamatu- ja filmilaadaga tutvuda, lauamänge mängida või rollimängus kätt proovida, ujuda või päevitada. Õhtusel tegevusel pole otsest piiri, seda võib jätkata kuni hommikuni.

Transpordialased märkused


Clipboard03

Tartust tulijal tundub olevat kõige mõistlikum pöörata Jõgeva peale ning kohe peale Pikkjärve sõita Palamusele. Viimasest tuleb otse läbi sõita (vajadusel provianti täiendades) ning kilomeeter-kaks sellest väljas pöörata Kuremaa järve suunas.
Clipboard04

Tallinlased peavad pöörama enne Tartut Puurmanis Puurmani-Tabivere teele, sõitma läbi Tabivere, et jõuda Jõgeva maanteele, ning sealt edasi liikuma nii nagu ülalpool kirjeldatud (Pikkjärv, Palamuse, Kuremaa järv).
rong

Rongiga tulijad peavad tähele panema, et sõita tuleb Kaarepere peatusse. Tallinnast läheb Kaareperre neli rongi päevas, üks hommikul ja kolm pealelõunal-õhtul. Jaamast on Udu tallu umbes 7 kilomeetrit.

Mõned üleüldised karmid märkused


1. Alkohol on lubatud ainult täisealistele ja mõistlikus koguses. Korrarikkujad pasteerime ja tõstame ürituse ukse taha.
2. Kohapeal on palju sääski, varu tõrjet või kannatlikku meelt.
3. Ujuma minnes hinda oma kainust kriitiliselt ja kutsu kaine grupijuht kaasa.
4. Õhtusöögiks soovitame varuda vorste või liha, mida lõkkel küpsetada. Puud on kohapeal olemas, kuid süsi, grillvardad ning muidugi liha tuleb kaasa tuua.

Tegelikult on alati ilma karmide reeglite ja meeldetuletusteta hakkama saadud, niiet ära lase sel nimekirjal end kohutada.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0669)