Juba teist aastat tähistab Võru raamatukogu euroopa päeva jutuvõistluse parimate autorite välja kuulutamisega. Kui eelmisel aastal tuli kirjutada õudusjutt, siis sel aastal ulmejutt. Reaktoril on au anda välja mõlemast vanusegrupist nii esikolmik kui äramärgitud lood.
Käesolevas numbris on ära toodud kõik märkimist väärt lood, mis esikolmikusse ei jõudnud. Kolmanda koha lood ilmuvad juba järgmises Reaktorinumbris - Toim.



Ühel päeval kõndis Trevor koos sõpradega pargis. Nad nägid väga eriskummalisi mündi moodi kujusid. Nad arvasid, et need on maskotid. (Natuke aega tagasi tuli ju uus rahaühik euro). Need maskotid nägid välja täpselt nagu euromündid.
Poisid läksid maskottide juurde. Selgus, et need polnudki maskotid, vaid elus mündid. Poisid imestasid, kuidas nad siia said ja et nad oskavad eesti keelt. Poisid uurisid, mis on nende nimed ja kust nad pärit on. Mündid vastasid, et nad on eurod ja on pärit Comeniuse planeedilt. Trevor kutsus eurod ja sõbrad oma hoovi.
Seal pärisid poisid, milline on Comeniuse planeet. Eurod rääkisid, et seal elavad Transformerid, Tron, eurode kuningas ja tema teenrid. Eurod seletasid, et nad parandasid tuulegeneraatoreid ja siis kaotas nende sõidumasin juhitavuse ja hiljem ärkasid nad siin. Aga eesti keele olid nad selgeks saanud nii, et vaatavad telekast eesti saateid. Trevor küsis: „Kuidas te Comeniusele tagasi saate?” Nad vastasid: „Meil on lennumasin katki. Aga kui te aitate meil masina korda teha, siis saame varsti koju.”
Kõik hakkasid tööle ja viie päeva pärast oli lennumasin korras. Tänutäheks abi eest kutsusid eurod poisid endale külla. Poisid võtsid asjad kaasa ja lendasid koos eurodega Comeniuse planeedile.
Kui nad planeedile jõudsid, külastati esimesena kuningat. Kuningas oli viiesajaeurone. Tema õukonda kuulusid kõik teised paberrahad, ringi liikusid nad sahisedes. Ametnikud ja töölised olid hõbedased ja pronksikarva mündid, kes liikudes tilisesid ja kõlisesid.
Poistele näidati tervet Comeniuse planeeti, sõitsid Transformeritega, uurisid Troni ja nautisid loodust. Neile meeldis seal planeedil. Seal juhtus poistega ka üks naljakas asi. Sellel planeedil oli õhu asemel heelium. Kõik poisid rääkisid naljaka peenikese häälega.
Pärast seikluslikku nädalat Comeniusel oli aeg tagasi koju pöörduda. Edaspidi oli poistel pangakaardil rohkem eurosid kui teistel. Ja kõik olid õnnelikud.

Äramärgitud jutt teravmeelse idee tõttu
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0557)