Estcon
Escton kroonika

Sel aastal täitus Estconi korraldamisel 15. aasta. Taas kord said südasuvisel ulmeüritusel, mis taas korraldati Põlvamaal Saarjärvel, kokku kõik ulmehuvilised, kes suutsid end korraks põnevate raamatute tagant välja vedada. Arutleti ulme ning muude maailmade asjade üle, kuulati asjalikke ettekandeid, kirjutati, mängiti rolli nii päris-elus rollimängus kui ka jutumängu mängumeistri käe all, käidi saunas, grilliti ning tegeleti muude meelelahutuslike tegevustega.
Pikemalt saab antud ettekannetest lugeda sellestsamast Reaktorinumbris (link) ning ka ulme.ee lehelt.

Stalker 2012
stalker

14. juulil anti viieteistkümnendat korda Estconil välja Stalkeri-nimelist ulmeauhinda. Auhindu jagati 6-s kategoorias. Hääletuses osales 39 inimest, kuid kõigis kategooriates andsid oma hääle vaid 9 fänni. Parima tõlkeromaani tiitli pälvis tubli punktienamusega sel aastal Varraku välja antud G.R.R. Martini „Mõõkade maru“. Parima kogumiku auhind läks Indrek Harglale „Suudlevate vampiiride“ eest ning tõlkejutu eest sai premeeritud Eva Lutsu, kes tõlkis Paolo Bacigalupi loo „Liiva ja räbu rahvas“. Auhind nii parima eesti autori romaani kui ka lühiromaani eest sai jällegi teisi kanditaate kaugele selja taha jättes Indrek Hargla. Võidu toonud loos olid siis vastavalt „Suudelvad vampiirid“ ning „Jõgeva elavad surnud“. Parima eesti autori lühijutu tiitli pälvis aga loo „Euromant“ eest Maniakkide Tänav, kes sai kõva rebimisega lõpuks pikalt oodatud ning ammu väljateenitud omaenda esimese Stalkeri auhinna. Indrek Hargla aga peab ilmselt omale Stalkerite hoidmiseks uue maja ostma, kuna sel aastal saanutega on tal neid kokku juba 17.

Reaktoris ilmunud lugudest sai parima tulemuse Canis Vedru „Läbimurre“, mis tuli lühijuttude kategoorias 5-ndale kohale. Reaktor soovib väärika tulemuse eest õnne ning loodame, et mõnel aastal toob ehk ka mõni Reaktoris ilmunud lugu selle autorile Eesti ulmeauhinna.

Stalkeri hääletuste tulemusi saab näha ulme.ee lehel.

Kuu arvustus

Kuu arvustust oli pagana raske valida, häid tekste oli palju ning lisaks on mul nõrk kriitikameel ning vähene kogemus.

Ära tahaks märkida Silver Sära tekstid, mis harisid mind üsnagi kõvasti Aleister Crowley poolt kirjutatud ulme alal.

Triinu Merese „American Gods“ arvustuse juures meeldis vahetu lugeja emotsioon ja lugeja siiras rõõm.

Lõbus oli lugeda ka Ats Milleri marutamist Barrayari ümber - emotsioon on ehe, kuigi ülevaade tundus samas tiba pealiskaudne, mistõttu heitsin selle viimaks kõrvale.

Peale mõningast vaagimist ja ülelugemist hakkas aga teisest nõksu rohkem ettepoole kerkima Lauri Lukase kirjutatud „Saharniy Kreml“. See on piisavalt mahlane ning samas ka mõnusalt ülevaatlik ega kipu ka liiga pikaks heietuseks. Selline lobeda käega kirjapandud arvustus.

Teiseks favoriidiks tõusis Raul Sulbi, kes on teinud kõva tööd Robert Silverbergi loomingu arvustamisega. Pikad ilusad tekstid, mida kohe mõnu lugeda. Temapuhul tekkis ainult raskeim probleem, et millist teksti lõpuks esile tõsta. Kõik ühtviisi kvaliteetsed, ja teiseks ühendavaks lüliks see, et mina pole isiklikult neist ainsatki lugenud. „Saharniy Kreml“ kõnetas mind rohkem, kuna olen kah selle teose fänn.

Viimaks otsustasin peale lühikest (aga ägedat) sisemist heitlust põrgatada kuu auhinna ikkagi tagasi Raulile Robert Silverbergi „Castaways of Space“ eest.

Valitud sai seepärast, et võrreldes teiste Silverbergi arvustustega, tekitas see kõige enam teose vastu huvi.

J.J. Metsavana


Tallinna ulmehuviliste kogunemine 20.07.2012

Seekordne kogunemine oli erandlik, kuna Lost continent on remondis ja see pärast sai korraldatud niinimetatud kontrolljoomise erinevates baarides. Alustatud sai Von Krahli teatris aga sealt lahkusime suhteliselt kiiresti kuna mingi bänd tegi seal algava kontserdi eel proovi ja selle lärm ei võimaldanud omavahel rääkimist. Otsustasime siirduda Hella Hunti kus spioonide teatel pidavat vaba ruumi olema kuid ennem kui sinna kohale saime soovitas Liisi Ojamaa soovitusel hoopis Lai tänav 8 asuvasse "Koht mis on avatud juhul kui pole suletud". Sinna jäimegi pidama kuigi õlut on seal külluses siis toiduga on veidi raskusi kuna peale pähklite pole seal eriti mitte midagi süüa. Faceboogi kaudu sai ürituse lehel teavitatud meie uuest asukohast ja päris mitmed tulid selle peale kohale. Vestlus oli muidugi suhteliselt estconi teemaline, mis ei tähendanud, et kõigest muust me poleks rääkinud.

Margus Makke
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0576)