Kirjastus Fantaasia


Varjud lõigatud

Keskpäeva varjud
Arkadi Strugatski
Boriss Strugatski
Mihhail Uspenski
Jaroslav Verov
Igor Minakov
Andrei Lazartšuk
Koostaja ja tõlkija Veiko Belials
Sari: Sündmuste horisont

Vene ulmeruumis on Arkadi ja Boriss Strugatski täiesti unikaalses staatuses. Neid jäljendatakse, nende teostele kirjutatakse järgesid, nendega polemiseeritakse ja vaieldakse oma teostes. Nende üks olulisemaid mõtteliselt seotud tsükleid on saanud nimeks Keskpäeva maailm. Nagu Amber, heidab see maailm lõputult varjusid, peegeldusi, tekitab iseenda kloone.


Kogumik „Keskpäeva varjud“ seob ühte viis lugu nende Keskpäeva maailmast – kaks nende endi lühiromaani: „Kauge Vikerkaar“ ja
„Poiss põrgust“, ning kolm järge või töötlust teistelt autoritelt, kes seda maailma igaüks oma nurga alt täiendavad
või ümber teevad. Nagu kogumiku pealkiri viitab, pole Keskpäeva maailm enam varjudeta idüll. Pimedus tiheneb, vari kasvab.
Kui juba Strugatskite endi lühiromaanis „Poiss põrgust“ kirjeldatud tulevik kannab teatud hääbumise märke, siis Uspenski ja
Verov koos Minakoviga keeravad helge tuleviku sõlme, Lazartšuk aga ei jäta enam üldse kivi kivi peale.

Kirjastus Skarabeus


vp 001

Väljapraakimine
Oleg Divov
Tõlkinud Arvi Nikkarev

21. sajandi alguseks oli Venemaa olukord kriitiline: oligarhid olid ärastanud riigiettevõtted, lokkasid korruptsioon ja altkäemaks, kuritegevus oli üldlevinud. Demokraatlikke vabadusi nautiv rahvas elas vaesuses ja hirmus. 2001. a toimunud putši tulemusena tuli võimule valitsus, kes lõi Sotsiaalse Julgeoleku Agentuuri, mille töötajad ehk ”väljapraakijad” hakkasid kõrvaldama ühiskonnale kahjulikke elemente (oligarhe, altkäemaksuvõtjaid, kurjategijaid, narkomaane, puuetega inimesi jne.). Kahtlusalusele loeti ette: teil on õigus vastupanu osutada ja surra.
Romaani peategelane on legendaarne väljapraakija Pavel Gussev.
Võime täie hingega kaasa elada tema aktsioonidele parema kodumaa nimel.

Romaan Väljapraakimine ilmus 1999. aastal ja selle tegevus toimub 2007. aastal. Raamatust on avaldatud tänini kümme kordustrükki.

Kirjastus Ersen


Patrioodid

Patrioodid II osa
James Wesley, Rawles
Tõlkinud Maia Planhof

Romaan ellujäämisest tsivilisatsiooni lähenevas kokkuvarisemises
Ameerika seisab lähemas tulevikus silmitsi täiemõõdulise sotsiaalmajandusliku kokkuvarisemisega. Väärtpaberiturg läheb püstloodis alla, hüperinflatsioon sandistab kaubanduse ja üha süvenev kriis läbib kriitilise punkti. Peaaegu üleöö katkevad haprad varustusketid ja puruneb kõrgtehnoloogiline infrastruktuur ning kõik suurlinnad on täieliku mässu ja rüüstamise haardes.
Samal ajal kui põgenike ja rüüstajate hordid linnadest välja valguvad, püüab väike grupp keskläänes elavaid sõpru meeleheitlikult pääseda ohutusse sadamasse, rantšosse Idaho põhjaosas. See teekond nõuab nende kõiki oskusi ja treeningut, kuna taristud, kaubandus, transport ja seaduskaitse on kadunud. Rantšosse jõudnud, lööb grupp tagasi võõraste raevukaid rünnakuid ja otsib võimalust liituda teiste gruppidega, kes püüavad taastada riigi tõelist konstitutsioonilist seadust.
„Patrioodid” on põnev romaan, kujutades, kuidas väljamõeldud tegelased kasutavad usutavaid ellujäämistehnikaid, et Ameerika tsivilisatsiooni kokkuvarisemisel vastu pidada.
Selle haarava kiirekäigulise romaani lugemine võib ühel päeval tähendada vahet elu ja surma vahel.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0625)