Pärast seda, kui Keskmaal ilmus Gandalfist rääkivate anekdootide kogumik, hakati Hallil Rändurilt pidevalt küsima, et ega ta pole tolle kuulsa naljamehe sugulane.

***

Vennaskonna liikmed kohtuvad Morias kaduma läinud Gandalfiga.
Gimli pahvatab: "Gandalf, sa oled üleni valges!"
"Mis parata, teil on Morias tohutud kriidilademed!"


***

Lühinupuke ajalehes "Durini hääl":
Eile teatati Moria kaevandusest uue balrogide leiukoha avastamisest. Spetsialistide hinnangul jätkub maardlast vähemalt poolesaja Gandalfi valgendamiseks.

***

Elrondi palees Rivendellis istub Sõrmuse Vennaskond paar päeva enne retkele minekut kamina ees ja arutab eelseisva retke plaane. Äkki kostub katuselt samme, läkastamist, vandumist... ja kaminasse pudeneb Üks Sõrmus. Gandalf rahustab teisi: "Ärge erutuge, Frodo harjutab."

***

Enne Muusika loomist küsitleb Eru ainureid.
"Melkor, kelleks sina tahad saada?"
"Sõjapealikuks."
"Ka sõjapealik võib lüüa saada."
"Kelle käest?"
"Vaenlase."
"Siis ma hakkan parem Vaenlaseks."

***

Pärast Sauroni langust lahkusid ellujäänud orkid põhja suunas ning neist polnud kaua midagi kuulda. Aga 500 aasta pärast hakkas lõunapoolsetest maadest tulema teateid rändorkidest. Niiviisi said Targad teada, et ka Keskmaa on ümmargune.

***
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0536)