kurioothmErnest Hemingway'le omistatakse kuulsaima flash-fictioni teose loomise au. Väidetavalt vedanud ta kord restoranis kihla, et suudab kuue sõnaga täieliku loo jutustada. Ta pani kirja: "Müüa titepapud. Pole kordagi jalga pandud". Ise pidanud ta seda oma parimaks kirjutiseks.

Just nii serveeris toimunut ühes oma kirjas Arthur C. Clarke kolmkümmend aastat pärast Hemingway surma. Kas see nii nüüd oli või mitte, jääbki ilmselt teadmata, kuigi Hemingway'd tundnud isikute väitel ei saa seda välistada.

Kuuesõnaliste "jutukeste" kirjutamine on eriti internetiajastul üsna levinud. Täpselt kümme aastat tagasi, novembris 2006 võttis USA tehnikaajakirja Wired toimetus ette julge tüki – ta palus tuntud ulmekirjanikel luua mõni jutt a la Hemingway. Tegu on seda hämmastavam, et Wired pole mitte kuidagi seotud ei ulme ega kirjandusega. Ja kui vaadata, milline plejaad nimesid küllaltki ebaharilikule palvele vastu tuli...

William Shatner: Põrus eksamitel. Ülikooliharidus puudub. Leiutas raketi.
Eileen Gunn: Arvuti, kas patareid on kaasas? Arvuti?
Joss Whedon: Öösärk võeti ära hoolikalt. Pea mitte.
Rudy Rucker: Ta peenis kukkus küljest – järelikult rase!
Steven Meretzky: Raisatud päev. Raisatud elu. Magustoit, palun.
Ronald D. Moore: "Kelder?" "See on värav.... ah, põrgusse!"
Vernon Vinge: Epitaaf: Lollid inimesed, kes jäidki Maale.
Bruce Sterling: See maksab liiga palju – inimeseks jäämine.
Stephen Baxter: Laps, ma olen tulevik. Ära nuta.
Richard Powers: Leiutati valedetektoriga päikeseprillid: tsivilisatsioon kukkus kokku.
Neil Gaiman: Ma olen surnud. Igatsen sind. Suudleme...
Orson Scott Card: Vastsündinu veregrupp? Suuremalt osalt inimese oma.
Howard Waldrop: Sadas, sadas ja ei jäänudki järele.
Ben Bova: Ta hukkus inimkonna päästmisel. Taas kord.
Paul di Filippo: Su transgeenne armuke on pesuehtne lehm!
Harry Harrison: Ajamasin jõudis tulevikku!!! ... seal polegi kedagi...
Neal Stephenson: Tik-tak, tik-tak, tik-tik.
Ursula K. Le Guin: See on lihtne. Asetage põlev tikk....
Greg Bear: Uued geenid nõuavad väljundit – kolmandat silma.
Brian Herbert: Epitaaf: Ta poleks tohtinud seda toita.
Robert Jordan: Taevas kukub alla. Täpsemalt seitsmestes uudistes.
William Gibson: Bushil oli õigus. Põrgu ongi jäätunud.
David Brin: Dinosaurused naasesid. Nõuavad oma naftat tagasi.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0598)