metsavana2Eesti malekuulsus Paul Keres oleks 7. jaanuaril saanud 100-aastaseks. Ümmargust tähtpäeva silmas pidades on 2016. aasta kuulutatud Paul Kerese aastaks. Eesti suurmehele teeb omapoolse kummarduse ka käesolev Reaktor, sest Keres peaks olema maailma ulmes enimmainitud eestlane – on ta ju äratuntavalt tegelane Fritz Leiberi jutus „64-ruuduline hullumaja“ ning vähemalt tema nime leiab veel nii mitmestki loost.

Sellest tulenevalt on meil käesolevas numbris tervelt neli maleteemalist juttu. Kolm neist on tõlkejutud ja üks taasavaldatud Belialsi tekst. Lisaks on Rauno Pärnits kirjutanud meile juba peaaegu uurimistöö mahus ülevaate malest ja ulmest ning nende seostest.

Muus osas ei saa me kuidagi mööda Star Warsi uuest episoodist ja seda ümbritsevast tormist ehk siis kokku avaldame see kuu tervenisti kolm arvustust ja alustame ka uudse kurioosumirubriigiga just tähesõdade teemal.

Kõige selle male ja „tähevarte” kõrval muidugi ka tavapärased rubriigid, ülevaated raamatutest ja sündmustest. Põnevat lugemist ja head vana aasta lõppu!

Kaanepildi autor Markus Härma.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0592)