sfb-Ene


Kui palju on ühele ulmikule õnneks vaja? - piisab vähesest, kui on õnnelikke kokkusattumusi. Kui sul on ees vaba nädalavahetus Lõuna-Rootsis ühes väikelinnas, kus ei leia enam mitte kui midagi, mida teha, siis võib tulla mõte, kuidas päev sisustada – sõidaks Malmösse, mis on siit vähem kui kahetunnise bussisõidu kaugusel. Sõidadki. Astud bussist maha, jalutad kesklinnas siia- ja sinnapoole, vaatad poode ja maju, kuni juhuslikult avastad enda ees suure kollase sildi „SCIENCE FICTION BOKHANDELN”. Kõnnid kõheldes lähemale, uskumata endale sülle langevat sellist õnne ja vedamist. Piilud ettevaatlikult läbi klaasi, kas tõesti võib nii olla... Astud vaikselt uksest sisse. Sinu ees kõrguvad raamatu- ja filmiriiulid, kõik täis väärt kraami, kõik puha ulme. Silme eest läheb kirjuks.


Kui nüüd täpsemalt rääkida, siis on Malmös ulmekraami pood, mis asub jalutuskäigu kaugusel Malmö bussi- ja raudteejaamast. Poes on ulmekirjandust nii rootsi kui inglise keeles, on dvd ja blueray plaate, arvutimänge, lauamänge ja on kraami larpijate jaoks. Lisada tuleb veel nimekirja ka filminänn – Harry Potter, Lord of the Rings, dr Who (ja tema kokaraamat). Silma jäid veel originaalkunstnike värvimisraamatud (Alice Imedemaal, Narnia lood). Vähesel määral oli mangat.
Minu jaoks tekitas elevust natuke küll ulmeteemast kõrvale jääv, kuid siiski paeluv teema – seal oli mitu raamatut, mille on illustreerinud Robert Ingpen. Paraku (või pigem siis rahakoti õnneks) olid need kõik rootsi keeles, mina aga rootsi keelt eriti ei valda (kui aus olla, saab mu rootsi keel enam-vähem otsa pärast „Hej” ja „Tack” ütlemist). Samas on need raamatud ilmunud ka inglise keeles, nii et on üpris tõenäoline, et vähemalt üks neist leiab tee minu koju. Panustan Alice Imedemaal peale. Ja seda kasvõi selleks, et koduski silma nuumata sellise imelise asjaga. Pane sinagi Google otsingusse kunstniku nimi ja naudi imelisi pilte.

Kui nüüd selle kiidulaulu peale tekkis sul tunne, et tahaks ka poodi minna, aga Malmö jääb natuke kaugeks – sulle lohutuseks võin öelda, et pood on olemas ka Göteborgis (ja ka Stockholmis, juhul kui arvad, et Göteborg siiski liiga kaugel on).

http://www.sfbok.se/
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0605)