Abistav käsi1

Tõlkinud Rauno Pärnits.

ESIMENE KONTAKT MAAVÄLISE TSIVILISATSIOONIGA.

Houston. NASA kinnitas, et Barnardi tähelt lähtuvad anomaalsed raadiosignaalid, mille SETI teadlased kuu aega tagasi avastasid, on kahtlematult tehislikku päritolu.

"Me pole veel signaale dekodeerinud, kuid need on ilmselgelt andmepaketid," teatas NASA meeskonna juht dr. Henry Brancusi. "Need korduvad iga 33 tunni järel. Kõige kummalisem aga — lähima eluks sobiliku alaga tähena oli Barnard üks esimesi SETI teadlaste uurimissihtmärke, kuid siiani poldud avastatud mitte midagi. Nad oleks justkui alles äsja eetrisse jõudnud."

Science News

KOSMOSETELESKOOP AVASTAS ASUSTATUD PLANEEDI

Lunagrad. Suurim Euroopa Kosmoseagentuur kinnitas arenenud tehnoloogilise tsivilisatsiooni olemasolu Barnardi tähe neljandal planeedil. Kuu tagaküljel paiknev GESA hiiglaslik optiline maatriksteleskoop avastas planeedi perfektsel geosünkroonsel orbiidil ketta satelliidisuurustest objektidest.

"See ei saa olla midagi muud," ütles Leonid Võšinkov, MOA jaama direktor. "Me näeme kõrgeltarenenud tsivilisatsiooni. Pole enam põhjust kahelda, me võtame tõepoolest vastu teateid Barnardi tähe neljanda planeedi intelligentsetelt olenditelt."

L'Espresso

TÄHTEDEVAHELINE PRIME TIME

New Hollywood. Universal-Toho-Disney Productionsi direktor Jack Kovacs teatas täna, et UTDP tehnikutel on õnnestunud Barnardi tähe ülekannete dekodeerimine.

"See on televisioon, mis muu?" ütles Kovacs reporteritele. "Teadlased võivad küll proovida sealt kätte saada kavalaid võrrandeid, kuid mina teadsin, et see ei saa olla asja tuum. Ma pean silmas, et kui meie teeksime neile ülekannet, kas me ei saadaks siis midagi tõeliselt väärtuslikku? Ülekande kvaliteet ei ole päris professionaalne, kuid me viime selle stuudiotes meie ala standardite tasemele ja toome selle ekraanidele 12. novembril."

Variety

PEASEKRETÄR NÕUAB BARNARDI SALVESTUSE VABA AVALDAMIST

New York. ÜRO peasekretär Wolfgang Steinholtz nõudis täna, et Universal-Toho-Disney Productions avaldaks hea tahte märgina nende poolt väidetavalt dekodeeritud Barnardi teleülekande ÜRO rahvusvahelise pressiagentuuri kaudu, selle asemel et müüa salvestise kommertsõigused pöörase hinna eest, nagu plaanitud.

"On täiesti tülgastav ühendada selline kasuahnus inimkonna ajaloo suurima sündmusega," väitis ta. "See sõnum oli mõeldud kogu inimkonnale. Kindlasti pole Barnardi asukad kordagi tahtnud, et nende saade satuks telestuudio omandisse."

"Peasekretäri kutid on ise kosmosest pärit," ütles UTDP president Jack Kovacs, kui uudis New Hollywoodi jõudis. "Mida ta meilt loodab, et me loovutaks ajaloo suurima publikuauditooriumi? Selle õigused tiksuvad vähemalt poolteist miljardit dollarit välja!"

Kovacs selgitas nördinud publiku kaebuste peale: "Mitte et me nööriks barnardlasi või nii," toonitas ta. "Me avame neile deposiitarve, kuigi me ei pea seda tegema. Ja me anname neile 17% tootja puhaskasumist. Isegi suurimad tähed ei saa pirukast nii magusat tükki. Kas see paistab nagu me oleks kamp näruseid ihnuskoisid?"

— The New York Times

**************************************

Algustiitrid

ESIMENE KONTAKT

Universal-Toho-Disney Productions

koostöös Barnardi tähe elanikega

Pilt sulandub sisse

Planeet hõljumas kosmoses, kräsuline pilvevaip siniste merede ning rohekaspruunide mandrite kohal, paistmas nagu teine Maa, ehkki erinevustega mandrite kontuurides: vähem vett, rohkem maismaad.

Seeria kopterivõtteid. Paksud džunglid, kohevad rohelised puud nagu hiiglaslikud tolmuharjad. Lainelised tasandikud kaetud mühkliku kollaka samblaga, rannikusood, kus tohututes võsades tilguvad mutta juurdunud vääntaimede sasid. Mägiaasad ümaratest helesinistest kaktusekobaratest täpilised. Hiiglaslik kanjon läbipaistva sinise jõega selle põhjas ja taimestiku lained vahutamas alla selle iidsest pehmest nõlvast.

Teine seeria pilte metsikust loodusest keskvaates. Suur kuuejalgne purpurlilla taimesööja sammalt näsimas. Kahe paari tiibadega erekollane lind. Koletu sinise-punasetriibuline püstine kahejalgne nelja lihaselise käega, mis lõpevad kimbu habemenoateravuste küünistega. Hõbedane torpeedokujuline kuue suure loivaga elukas hüplemas ja keerlemas merepinnal.

Täisvaates kaks püstist olendit seismas käsikäes. Kaks paari käsi, üks paar jalgu, ümarad trullakad kehad nagu kaisukarul. Üks kandmas avarat sinist toogalaadset ürpi, teine valget ülikonda täiendava pikkade kellukjate varrukate paariga ja lühikest musta mantlit. See, mis on näha nende nahast, on kaetud lühikese läikiva kuldse karvaga.

Neil on munakujulised pead, laiade kilejate kõrvadega nagu kuldsel nahkhiirel. Neil on näod. Kaks suurt silma kitsa punase skleera ja suurte mustade pupillidega paiknemas teineteisele liiga lähedal, punaste puhmaskulmude all. Helelillad ümarad huuled, mis avanevad ja sulguvad nagu iiris, justkui pidevalt suuri märgi õhusuudlusi saates. Nina pole, kuid nende tüükaliselt lõualt ripub alla musta karvaga kaetud liikuv torujas moodustis nagu elevandi lont.

Nad nägid üpris tulnukalikud välja.

Tulnukalikud, ent armsad.

Nad vaatavad kaamerasse, nad panevad oma lontide otsad kokku, nad sirutavad need vaataja suunas välja nagu tervituse.

Liikuv võte väikesest rühmast samasugustest olenditest, nüüd alasti lippamas risti üle savanni, kandmas kive ja teritatud otsaga keppe. Mõnel neist on üksik kühm rinnal, mis võib olla rind, teistel sibuljas kollane väät kõrgel torso kohal, mis võib olla peenis.

Pilt hajub. Teine rühm barnardlasi koristamas lühikeste kivivikatitega siniste peadega teraviljade väljalt saaki oma neljakäelise koristusstiili pöörises. Pilt hajub. Mudahüttide küla. Pilt hajub. Linn madalate pruunide kivimajadega külg külje vastas seismas. Pilt hajub. Suur puit- ja krohvehitiste segadik kuhjatuna vastu kaljut. Pilt hajub. Suur samalaadne vaba metall- ja betoonlinn. Pilt hajub. Trimaraan-pargaste laevastik rühkimas ümmarguste purjede all üle tormise mere. Pilt hajub. Neljatiivuline õhusõiduk nagu kohmakas ornitopter, mida juhib liibuvas mustas lennukombinesoonis barnardlane. Pilt hajub. Õhuvaade tuhandetele ümaratele kuuerattalistele peadpööritava kiirusega liikuvatele autodele kiirteekompleksil.

Kiire ülevaatlik montaaž Barnardi tsivilisatsiooni imedest. Suured kumavad linnad. Lõputud sirgete vagudega saagikad põllud. Hiiglaslikud ujuvad platvormid katmas merepinda. Kummalised masin-vabrikud pahvimas tihket pruuni tossu. Kohmakatena paistvad töntsakad raketid startimas platvormidelt. Planeet vaadatuna läbi mingi kosmosesõiduki illuminaatori.

Kaks alasti barnardlast tagumas teineteist nelja paari kätega. Kaks salka soomusrüüs barnardlasi hakkimas üksteist tükkideks lühikeste kõverate mõõkadega. Kaks barnardlaste armeed teineteise tule all lamamas. Küla napalmiplahvatuste tulelõõmas, suurte ümmarguste tankide kuue hiiglasliku ratta all rusudes. Kurjakuulutavate mustade sõjalennukite eskadrill tiirlemas põleva linna kohal nagu raevunud lohe. Pulbitsev seenekujuline pilv tõusmas.

Rida aeglaseid üleminekuid näitamas lõputuid variatsioone purde ja varemeid. Tühjaks põlenud majade tühje sõrestikke. Otsatu vaade söestunud väljadele, kus ei ole mitte midagi elavat. Hiigelsuured suitsevad kraatrid. Üheks massiks tardunud musta klaasi järved. Laaned põlemas, jõed loksumas rusudes.

Surnud linnud langemas mürgitatud pruunist taevast. Rannajoon lämbumas mädanevate mereloomade korjuste all. Surnud puude mädanevad džunglid. Põgenike summ, nende kuldne karv läinud üleni kärna, salkudena välja langemas, paljastades roosat põletikulist nahka, vaated linnulennult reale surnud linnadele pahaendeliste mustjaspruunide äikesepilvede all.

Pimedus. Räpase halli vihma kardin. Ulguv lumetorm. Suured liustikud majesteetliku ajatu aeglusega laskumas oma mäekülgede kindlustest välja tasandikele. Lumetuisk märatsemas, peites linnade, džunglite, savannide, randade, loomade, barnardlaste surnukehi, kogu varem elanud maailma.

Taas avakaadrid. Barnardi tähe neljas planeet, haljas ja vitaalne, nagu see hõljub kosmose pimeduses, paistmas väga teise Maa moodi.

Kräsuline valge pilvekate muutub aeglaselt inetuks keemiapruuniks, mis levib, kattes planeedi sudulooriga. Pinnal valguse briljantkuuli plahvatus, üks, kaks, kolm, seejärel tosinad, sajad, nagu must radioaktiivne tahmapurskkaev atmosfääri. Terved mandrid leegitsevad. Atmosfäär tumeneb, muutub mundrihalliks, hakkab tõmbuma mustaks.

Seejärel pilt ootamatult selgineb, nagu oleks eriefektide osakond just suitsumasina välja lülitanud, ning me näeme planeeti äkitselt uue selgusega. Mandrid säravad luuvalgelt. Suured jääpangad triivimas ekvatoriaalmeredel. Sakiliste mäestike külmhallid tipud küünitamas välja otsatutest jäälagendikest.

Seeria kopterivaateid. Mitte midagi peale lumetuisu ja jääväljade, kuid siis, siin ja seal vilksavad hiiglaslikud metallkuplid nagu tohutud iglud lumes, vähesed ja laialipillutatud, pateetilised kogu selles surnud valges mõõtmatuses.

Seeria kiireid klippe kuplite sisemusest. Sünged koridorid, täis kärnas ja tõbistena paistvaid barnardlasi, tohutud kemikaalide käärimistõrred. Barnardlased söömas midagi, mis paistab nagu viilukas halli plastikut, barnardlaste perekond surutud tillukesse terasekarva kuubikusse. Barnardlased roojamas eksimatult taaskasutuse tõrde.

Kaader kahest barnardlasest seismas käsikäes, vaatamas üksisilmi kaamerasse, karv välja langemas, inetud haavad piki nende lonte, silmad eritistest märjad.

Aeglaselt, pööramata pilku kaameralt, lasevad nad teineteise kätest lahti, laskuvad põlvili, langetavad pea, eksimatult häbižestina.

Siis sirutavad nad kõik oma käed välja, pööravad lihavad pihud üles justkui püüdes midagi taevast langevat. Aeglaselt tõstavad nad ainitise pilgu taeva poole ja tõstavad londid anuvalt nagu elevandid pähklit hoidva väikese lapse poole, mis jääb nende haardeulatusest välja.

Kaamera järgib nende pilku, nende lontide suunda üles, täiuslikult tähisesse taevasse. Vaatenurk muutub ja nüüd me vaatame alla kahe hüljatud põlvitava kuldse olendi poole lõputul jäälagendikul, nad vaatavad ümbritsevast koledusest igatsevalt üles meie poole, nende krobelised londid sirutumas meeleheitlikus lootuses selle järele, mis iganes me neile anda suudame.

Ekraan kustub

Abistav käsi1

***

SÜNGE HOIATUS.

Moskva. Maailma teadlaskonna arvamus on peaaegu üksmeelne. Barnardi tsivilisatsioon on arenenud meie omaga üsna sarnaselt, kuni nad jõudsid punktini, milles me praegu asume, tööstussaaste atmosfääri mürgitamise ja biosfääri hävitamise mahus, tuumarelv kontrolli alt väljumas. Siis toimus neil tuumasõda, mis muutis nende planeedi albeedot ja põhjustas tuumatalve, mis osutus täielikuks ülemaailmseks jääajaks.

Meile on näidatud tulevikku, mida me rajame. Kui me ei lõpeta atmosfääri saastamist, hävitame me selle suutlikkuse biosfääri toetada. Kui meil puhkeb tuumasõda, siis me põhjustame tuumatalve.

Teade, mille haletsusväärsed Barnardi katastroofi üleelajad meile saatsid, on liigagi selge — me peame end parandama või surema.

Pravda

PAAVST SÕITLEB MAAILMA ISEKUST

Vatikan. Püha Isa noomis maailma iseka reageeringu pärast Barnardi tähe traagilise sõnumi peale. "Võtta seda sõnumit üksnes kui meie hüvanguks saadetud hoiatust, hülgab kristliku halastuse," lausus Johannes XXV. "See on selgelt ahastav appikarje. Ja kui me ei ulata oma abistavat kätt, siis oleme tõestanud, et ei vääri ellujäämist. Me peame tegema kõik, mis me suudame, aitamaks kannatavaid kaasolendeid Barnardi tähe neljandal planeedil."

L'Osservatore Romano

BRASIILIA KEELUSTAB KOGU AMAZOONIA EKSPLUATEERIMISE

Rio de Janeiro. President Antonio Da Silva allkirjastas täna erakorralise seaduse, mis keelustas edasise põletamise, raie, kaevandamise, lageraie ja tööstustegevuse kogu Amazonase basseinis. "See nõuab osa Brasiilia rahva suuri majanduslikke ohverdusi," ütles ta. "Kuid me teame, et meil pole valikut. Puud on meie rahvuslik pärand. Nad toodavad õhku, mida ka meie hingame."

Jornal do Brasil

TUUMATALV ON PÖÖRATAV?

London. "Tuumatalve efekti saab pöörata," vihjas täna dr. Gareth Wilson. "Jääkilbile puistatud peeneks jahvatatud süsinik suurendab päikesevalguse neeldumist ja sulatab ajapikku jää. Kui piisavalt jääd on sulanud, väheneb albeedo punktini, kust alates sulamisprotsess muutub püsivaks."

Science

PRANTSUSMAA ÜHINES SUURBRITANNIAGA TUUMARELVADE HÄVITAMISEL.

Le Monde

UUS ELU BARNARDILE?

Palo Alto. "Genetechi teadlased on formuleerinud plaani külvata Barnardi tähe neljandale planeedile elujõuline uus biosfäär Maalt. Maised organismid transporditakse rakuplasmana, mis kohapeal muudetakse kohalikele oludele sobivaks, kloonitaks olemasoleva tehnika abil ja siis levitataks traditsiooniliste meetoditega. Kogu planeedi asustamine võib võtta sajandeid, kuid kui protsess on käivitunud, jätkab elu enda levitamist igasse kättesaadavasse hõivamata ökoloogilisse nišši."

Time

IISRAEL ÜHINEB ENDISTE TUUMARIIKIDE KLUBIGA

— Jerusalem Post

PUNANE RIST TEATAS BARNARDI PÄÄSTMISE FONDI ASUTAMISEST

Genf. Rahvusvaheline Punane Rist asutas fondi, et koguda raha, mida vajatakse päästemissiooni Barnardi tähele saatmiseks. Annetusi saavad teha valitsused, korporatsioonid ja eraannetajad.

UPI

SEDA SAAB TEHA, TEATAS NASA

Houston. NASA ametnik möönis täna, et tehnoloogiliselt on võimalik saata päästeekspeditsioon Barnardi tähele. Suur kosmoselaev jõuaks Barnardi tähele sajandiga, kasutades tähtedevahelist ramscoop-mootorit, mis ongi juba teoreetiliselt joonestuslaudadel, kuigi see tõukaks inimtehnoloogia viimase piirini.

Siiski, maksumuseks hinnatakse vähemalt triljon dollarit.

Houston Post

TAANI KIITIS HEAKS BARNARDI MAKSU

Kopenhaagen. Taani parlament hääletas üldise müügimaksu poolt, millest saadud tulu kantakse Barnardi Päästefondi.

"Kui seda on võimalik teha, siis tuleb seda teha," kinnitas kuningas Victor hiljem. "Me oleme väike maa, kuid keegi peab ju teenäitajaks olema."

TASS

HOLLAND, ITAALIA, UUS-MEREMAA JA MALAWI KEHTESTASID BARNARDI MAKSU

Agence France Press

USA VÕTTIS ENDALE PIKAAJALISE KOHUSTUSE

Washington. President Wolfowitz kirjutas alla seadusele, mille järgi vähendatakse igal järgmisel kümnel aastal kaitseeelarvet 10% võrra ja säästetud raha kantakse Barnardi Päästefondi põhikapitali. Sellega kohustus USA finantseerima Barnardi päästemissiooni 17% ulatuses.

CNN

NSV LIIT TEATAS TUUMARELVITUSTAMISEST

Moskva. President Gortšenko teatas täna, et NSVL lõpetab igasuguse tuumarelvastuse tootmise ja hävitab ühepoolselt kogu tuumarelvastuse, mis tema valduses hetkel on. "Tuumarelva kasutamine, isegi enesekaitseks, tähendab surma tervele planeedile," märkis ta. "Me kõik oleme ellujäämiseks sõltuvad üksteise heast tahtest. Barnardlased näitasid meile, et see on alati tõsi olnud."

Järgides USA eeskuju, kantakse seni tuumarelvastuse tootmiseks ja säilitamiseks mõeldud summad Barnardi Päästefondi.

Izvestija

ABISTAV KÄSI LÄKS TEELE!

Orbiidilt. Tähelaev Abistav Käsi alustas viimaks oma pikka teekonda, kandes 200-liikmelist rahvusvahelist meeskonda, süsinikku eraldavat varustust ja külmutatud iduplasmat Barnardi tähe neljanda planeedi uue biosfääri jaoks.

"Miljardid inimesed, kes aitasid, kuidas suutsid, kaasa, tegemaks seda hetke võimalikuks, ei ela nii kaua, et näha tulemusi, nagu ka Abistava Käe algne meeskond. Ent kui nende pojad ja tütred jõuavad pärale, peavad meie pojad ja tütred meeles, et kui nende vanemad kutsuti, siis me tõusime ja tegime, mis tuli teha."

Täna oleme tõestanud, et barnardlased ei eksinud, sidudes oma viimase lootuse Maa inimestega.

Või pigem, võib-olla oleme lõpuks saanud väärilisteks olema nende valik.

The New York Times

RAPORT MAALE #337

Barnardi tähe neljas planeet on õhuta külm kivi, millel pole kunagi elu olnud. Selle orbiidil ei ole üldse midagi. Meie teadlased ei ole avastanud mitte midagi, mis oleks orgaanilist päritolu.

Maa inimeste tohutute eneseohverdustega selleks päästemissiooniks kogutud triljonid dollarid, teadlaste põlvkonna parimad jõupingutused, kogu me isade ja emade elu -- kõik on olnud kasutu. Me oleme kogu oma elu raisanud selles täiskiilutud tähelaevas ja me ei näe kunagi Maad, mida me pole kunagi tundnudki.

Kõik asjata.

Me oleme kõik ajaloo julmima narritembu ohvrid.

Kuid miks? Ja kuidas? Ja kelle poolt?

Eduardo Jones

Abistava Käe kapten

RAPORT MAALE #338

Oh issand, see on tohutu! See ilmus just eikusagilt ning see on nüüd meile lähenemisorbiidil ning läheneb kiiresti, helkiv väikese kuu suurune kera. Seda pole ainult võimalik kirjeldada, mu silmad ei näi suutvat selle selget kujutist tabada, seal on hõõgus ja asjad nagu masinavärk, see on pidevas liikumises… ja… ja laeva tõmmatakse selle poole!

Mootorid ei tööta!

Seal… seal avanes just mingi avaus pinnal… auk… tunnel…

Meid tõmmatakse sisse! See on täidetud valgusega, see tundub peaaegu elav… see—

Eduardo Jones

Abistava Käe kapten

RAPORT MAALE #339

Me oleme lapsed jumalate jalge ees, primitiivsed metslased, kes on tahtmatult sõudnud oma tillukese kanuuga võimsa taevalinna sadamasse. Ja nüüd – nii meile öeldi – on meist saanud midagi palju enamat.

Abistav Käsi tõmmati mööda pikka poolläbipaistvat tunnelit läbi millegi, mis paistis nagu mõni linn või masin või organism, kus kõrguvad metall- ja klaasstruktuurid ja valgus, mis tundub peaaegu orgaaniline omas konstantselt voogavas liikumises, ning seejärel jäi laev paigale, õrnalt jäetud hõljuma meetri kõrgusele põrandast, ruumis, mis on nii tohutu, et lagi kadus virvendavasse miraaži.

See võib kõlada selles raportis tobedalt, kuid te oleks pidanud olema siin, et seda mõista. Me pidime selle hetke vastu võtma kõik koos, kui oma liigi esindajad, kui inimeste pere. Miski muu poleks olnud õige.

Ja nii ma juhtisin kogu meeskonna laevast välja, et seista seal, pimestatuna ja silmi pilgutades, tohutu amfiteatri keskel.

Ridades kõrgel kõikjal meie ümber, mittemateriaalsete jõudude poolt kammitsetud, olid tuhanded ja tuhanded olendid, keda ma ei oska kirjeldama hakatagi. Lihast olendid ja metallist olendid ja olendid, kes tundusid liikuvad taimed. Olendid nii kaunid, et hing hakkab laulma ja olendid nii võikad, et judinad jooksevad üle selja. Sajad erinevad liigid, võib-olla tuhanded, umbes nagu tähtedevaheline ÜRO peaassamblee.

Hääl, mida nad üheskoos tegid, oli kõuekõmisev. Seal oli klõpsatusi ja vingumist ja suminat ja vilet ja laginat, kuid koguefekt oli eksimatu ja see ajas kuklakarvad turri ning tõi pisarad silma.

See oli aplaus.

Siis kõneles meiega hiigelsuur, kuid siiski kuidagi intiimne hääl. See kõneles meist igaühega tema emakeeles. See kõneles kõigis Maa keeltes, nende müriaadide olendite ühisel häälel.

"Tere tulemast, vennad!" ütles see. "Tere tulemast, inimesed Maalt," ütles see. "Te olete tõestanud olema väärilised. Me tervitame teid rõõmuga."

"Väärilised?" ütlesin ma kogeledes. "Mille väärilised?"

"Väärilised ühinema Tähtedevahelise Mõistuslike Olendite Vennaskonnaga. Väärilised ühinema nendega, kes on katse läbinud."

"Katse? Millise katse?" nõudsin ma jämedalt, aukartuseta. Loomulikult teadsin ma vastust juba enne, kui jõudsin küsimuse välja pahvatada.

Ja loomulikult oli mul õigus.

Jah, Galaktikat sildav tsivilisatsioon lõi barnardlased eimillestki, lõi võltskujutised ja täiuslikult võltsi appikarje surevailt olendeilt, keda pole kunagi eksisteerinud.

Ja loomulikult ma nõudsin aru nende julmade trikitajate käest, mida te kahtlemata pärite, kui te seda kuulete.

"Kuidas te julgete sellist asja teha?" karjusin ma kartmatus raevus. "Miljardid inimesed ohverdasid end tegemaks seda missiooni võimalikuks! Meie planeet oli ise poolsurnud, kui me saime teie valeteate, see lükkas meid viimase piirini ja sellest ülegi! Meie vanemad andsid vabatahtlikult oma elud, päästmaks teie väljamõeldud barnardlasi! Ja meie ise ka! Kuidas te julgete kutsuda meid vendadeks, pärast seda, mida te olete teinud!"

"Meid kõiki prooviti järele. Meid kõiki seati vastamisi parimaga, mis on me südameis. Ja nii oleme me kõik vennad samas õiges vaimus. Teid meiega liituma tõugates ei teinud me kindlasti teile halba."

"Ei teinud halba!"

"Kas te ei jätnud sõdimist maha? Kas te ei õppinud ületama ruumi tähtede vahel ja tulema meie juurde? Ja sureva planeedi inimestele uue elu võimaluse otsimisest sai teie endi elu tõeline valitseja? Ja saada parimaks sellest, mis oli teie sees? Kas see pole suurim andidest? Ja elu suurim kink teile on kinkida iseend?"

Me kõik jäime vait. Sest see oli tõsi. See oli julm kink, kuid suurim. See oli halastamatu ja armastav. See oli väga tark.

"Nii tervitame me teid nüüd Mõistuslike Olendite Tähtedevahelises Vennaskonnas, Maa inimesed. Me tervitame teid võrdseina sügavaimas ja tõelisemas vaimus. Inimestena, kes on teeninud välja õiguse meiega ühineda."

"Teeninud mida?" pomises keegi valjult. "Mida te saate meile pakkuda?"

Tõusis heli, žest, tunne, mis levis üle nende kõigi nägude, suude, käte, kombitsate, palgete, üle kõigi nende kokku kogunenute olendite, žest, tundeväljendus, ja kui see tõepoolest oli naer, siis oli see naer, mis tegi meid kõiki uhkeks.

"Ainult seda, mis te ise pakkusite barnardlastele," kuulutas Vennaskonna hääl. "Ainult seda, mis teeb meid kõiki vendadeks samas mõistuslikus vaimus. Parimat, mida saame oma jõudu pingutades pakkuda ja ehk pisut ka üle piiri. Mida muud ükski meist pakkuda saab kui avatud südant ja abistavat kätt!"

Ja nii alustab meie väike kanuu nüüd pikka koduteed üle tähemere, varustatuna mootoritega, mis viivad meid kohale veel meie eluajal, kandes tohutuid teadmisaardeid leitud tähelinnast.

Ent suurim aare, mis me koju viime, on see, mis me endaga ise kaasa tõime. Kõige väärtuslikuma teadmise teadmistest, mida me kanname, teadsime juba ammu.

Eduardo Jones

Abistava Käe kapten

© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0544)