Tere päevast härra Hormel, siin teie Nirvaana Informaatika hostingu-süsteem. Me vabandame, et segame teie surmajärgset elu, kuid kahjuks on teile kiireloomuline teade. Vastasel juhul ei oleks me seganud teie VR seksatleetika võistlust.

Meil on kahju kuulda, et te olite saavutamas uut rekordit. Kõigest hoolimata on see teade pakiline.

Kooskõlas teie surmajärgse üleslaadimise ja pikaajalise tehnilise teenindamisena Elektroonilise GolemTehisnärvisüsteemi ehk EGTN-ina lepinguga, peame kahetsusega teatama, et teie usaldusfond ei kata kulusid.

See tuleneb globaalsetest majanduslikest probleemidest, mis on saanud alguse senini toimuvatest kriisiolukordadest Iraagis, Iraanis, Koreas, Prantsusmaal ja Ameerika loodekaldal. Lühidalt, teie praegustest investeeringutuludest ei piisa, et tasuda igakuised maksed digitaalse teispoolsuse täieks nautimiseks.

Teil on igati kohane tugineda erakorralise kindlustuse tingimustele, mis on paika pandud teie surmaeelse kokkuleppe 12. klauslis. Paraku on meie rahandusosakond selle juba arvesse võtnud.

Jah, maailma majandus on tõesti kohutavas seisus. Vastasel korral ei oleks me sunnitud osutama sätetele 9. klauslis: “Eriolukorrad, sanktsioonid ja lepingu lõpetamine”.

Tsiteerides aga tuntud romaani: “Ärge paanitsege!”. On olemas mitu erinevat programmi majanduslikes raskustes ja erineva maksevõimega üksuste jaoks meie hoole all.

Meie kliendinõustajad nimetavad kõige lihtsamat plaani “maksude tõttu surnud olemiseks”. Teie täie tegevuse ülalhoidmiseks EGTNina on vaja eksabaitide suuruses andmemahtu ja märkimisväärset ööpäevaringset protsessorivõimsust. Me saame sellega seonduvaid kulusid tohutult vähendada, kui säilitame teid staatilises kokkupakitud Zip-formaadis, taaskäivitamaks teid siis, kui majandus on paranenud.

Jah, on tõsi, et me ei saa garanteerida, et majandus tulevikus elavneks. Aktsiate väärtus võib kahjuks mitte vaid alla käia, vaid ka kukkuda või lausa kapitaalselt põruda. On vägagi võimalik, et praegused sündmused, näiteks globaalne soojenemine, fossilsete kütuste ammendumine ja skrotide kuritarvitamine, võivad meie tehnoloogilist suutlikust märgatavalt vähendada tasemeni, kus talletatud EGTN-eid ei ole enam võimalik taaskäivitada. Aga iseenesest ei tunneks te midagi.

Me mõistame teie vaatepunkti. Niipalju siis esimesest ja lihtsaimast võimalusest.

Teisel plaanil on vaimukas moto “Vaesus on looduse viis sulle ütlemaks, et sa võtaks hoo maha!”. Juhtub see, et pealtnäha jätkate oma luksuslikku elu elektroonilises teispoolsuses just nagu praegugi, kuid suur kokkuhoid saavutatakse teie taktsageduse aeglustamisega ja protsessori koormuse vähendamisega. Tuhandekordsel vähendamisel näiteks ei oleks mingit subjektiivset erinevust, kuid...

Jah, tõsi, paratamatult kaotaksite te kontakti oma surmajärgsete sõpradega, kes toimivad EGTN-maailmas normaalsel taktsagedusel. Ning tõepoolest, sajand mööduks enam-vähem viie nädalaga. Ent proovige vaadata asjale positiivse külje pealt: te ju näeksite tuleviku hämmastavaid imesid. Kes oleks võinud isegi paar aastat tagasi arvata, et skrotid võiks muutuda sedavõrd tähtsaks? Missugused üllatused võivad meid veel ees oodata?

Ah, nii et te kahtlete meie vaevatud maailma võimes säilitada elu, kõrgtasemel tehnoloogiat ja seega teie endi digitaalset substraati kauem kui veel üks sajand. Omavahel öeldes, härra Hormel, oleme teiega nõus. Mitte keegi ei taha enesele tekitada tulevikušokki.

Seega paistab, et te otsustate kolmanda plaani kasuks. Meie kliendinõustajatel meeldib seda kirjeldada nii: “Te olete surnud, kuid te ei pea end laiaks lamama!” Postuumseid karjäärivõimalusi piiravad mitu ametiühingute kokkulepet, kuid sellele vaatamata on EGTN üksustel palju võimalusi teha kasulikku ja tulusat tööd!

Teie peamine eelis on inimese – vabandust, inimjärgse - ainulaadne võime teostada keerulist kujundituvastust. Ei, mitte SETI raadioteleskoobiga andmete skanneerimist. See oli hea pakkumine, kuid pelgalt tulnukate signaalide otsimisega saab hakkama üllatavalt algeline tarkvara. Teie jaoks on meil palju peenem ja keerulisem pidevalt muutuv ülesanne.

Teie surmaeelse toimiku kohaselt (vabandame privaatsuse rikkumise pärast, kuid 9. klausli lõige vii võimaldab meile praeguses olukorras otsese ligipääsu teie talletatud mälestustele) kvalifitseerute te ideaalselt sellele filtreerimistööle teie väga tulusa karjääri tõttu tud kommertsposti levitajana Floridas. Kõik teavad teie vana hüüdlauset: Vajuta. Lihtsalt. Kustuta.

Tegu on lihtsa ülesandega, millel on VR preemiad täpsuse eest ning pärssivad stiimulid valede otsuste eest: palume jälgida 9. klausli lõiget xvi olukordade kohta, milles on põhjendatud kasutada negatiivseid stiimuleid kunstlikult tekitatud ebamugavuse näol.

Peate lihtsalt kasutama oma surmajärgset otsustusvõimet, et välja sõeluda olulised kirjad ümbritsevast valgest mürast kodeeritud reklaammaterjalist nagu porr, HüperViagra, ebaseaduslikud skrotid ja muu taoline – siia kuulub loomulikult ka iga müügipakkumine, millel on tajuda vähimatki Nigeeria aktsenti.

Siin on teie esimesed kümme miljardid kirja. Skaneerige need kiiresti, usinalt ja hästi. Ning kui te jõuate mõne soovimatu kirja juurde... Mõtle. Lihtsalt. Kustuta.

"Skrott" - 2xxx. aasta sõnauses pakuti ingliskeelse "scrottie" eestikeelseks vasteks sõna "salvehüpits", kuid kuna see pole tavakasutuses juurdunud, kasutame siinkohal laensõna "skrott" - Toim

Tõlkinud Jana Raidma

© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0531)