Estcon-2014 mediumEesti ulmefännidele, kirjastajatele ja kirjanikele on olnud juba varsti kaks aastakümmet olulisimaks suviseks ürituseks Estcon. Sellesuvine estcon toimub täpsemalt 17-nes kord ja see leiab aset Põlvamaal Saarjärve ääres 18.-20. juulil.

Selleaasta ürituse peakülalisteks on Nikolai Karajev, kellega vestleb Veiko Belials tema loomingust, tõlkimisest, konventidest, anime- ja Jaapani kultuurist ning Andres Rõhu, kes räägib raamatute kujundamisest. Ulmeraamatute kaanekujundusest maailmast peab veel ettekande Jüri Kallas ning üles astub consept artist Kait Kübar teemal kunst ja ulme. Lisaks toimub taas Belialsi korraldatud ulmedisko, kus selleaasta teemaks ulmeraamatud eesti bändide loomingus. Sash Uusjärv räägib kaaluprobleemidest ulmes, Veiko Belials arutleb pungi ja pungi derivaatide üle ning veel palju muud nagu traditsioonilised larp, mälumäng, rollimäng ning kohustuslik Stalkeri auhinna väljakuulutamine ja üleandmine. Õhtul, kui väljas pimedaks läheb, räägitakse väljas filmitelgis põnevatest üllitistest, mida sa ise ehk ei leiaks, aga vaadates naudiks.

Kui ettekanded niiväga ei huvita võib ka niisama ringi lonkida, jutelda ning teiste fännidega tutvuda. Estconil käib palju Eesti ulmekirjanikke, tõlkijaid, toimetajaid ja kirjastajaid. Palju võrreldes sellega, et kuskil mujal nii palju sellist rahvast naljalt kokku ei kogune, eriti veel nii suhtlusaltis õhustikus. Teiste seas võib kokku trehvata Indrek Hargla, Veiko Belialsi, Mart Kalveti, Raul Sulbi, Eva Lutsu, Arvi Nikkarevi ning Jüri Kallasega.
estcon-ts2rk

Maja, mille sees ja ümber kogu trall toimub, on männimetsa sees (12 km Põlvast), saun on järve kaldal eraldi majakeses, maja ja sauna juures on lõkkeplatse ja grillrenne, sauna juures on paadisild, järve ääres on liivaga vettemineku koht, metsas on ka korv- ja võrkpalli mängimise plats. Metsas kasvavad mustikad, järve ääres sebivad sääsed. Lähim maja on järve vastaskaldal. Majas sees asuvad 4- ja 5-inimesed toad ning kokku 38 voodikohta, lisaks kuuene tuba sauna kohal. Voodikoha juurde käib voodipesu ja käterätik, aga sauna ja ranna tarvis tasub üks suurem rätik kaasa võtta. Voodikohad jagatakse huvilistele registreerumise ja maksmise järjekorras, eelkõige veebis "reganud" ja ülekandega tasunud, vabad kohad Estconil elavas järjekorras. Aegsasti märku andnud saavad oma toatäie komplekteerida, teised jaotatakse tubade vahel.

Sauna köetakse nii reede kui laupäeva õhtul. Saun on väike majake järve kaldal ning paadisilla kõrvalt saab vette. Sauna ees on veranda ning laud pinkidega, sauna kõrval on grill-plats. Kui osalejad ise just teisiti ei korralda, on tegemist segasaunuga.

Lõunasöögiks on 45 kilo siga, kartulid, salat, supp, kohaletoomine ja ettekandmine. Hommikusöögiks on kohvi, teed ja võileibu.

Hindadest niipalju, et ulmeühingu liige peab maksma 18 eurot, mitteliige 21 eurot. Ööbimiskoht lisaks on 6 eurot, aga võib ööbida telgis või hoone pööningul madratsi pääl - viimased kaks on täitsa muidu. Lõunasöök maksab 5 eurot. Esinejad lõunasöögi eest maksma ei pea.

Muuseas! Kui sa ei hooli voodikohast ega soojast lõunasöögist, võid "möllida" ka kohapeal ja sularaha eest. Estconil näeme!
estcon

Reede, 18. juuli


18:00 Estconi algus. Saabumine, registreerumine, majutamine, asjade paigutamine.
19.00 Jällenägemisrõõm ja vaba suhtlus.
20:00 Külalise tund.Kait Kübar. Visuaalia. Kunst ja ulme
22.00 Ulmedisko.Ulmeraamatud eesti bändide loomingus.Veiko Belials

Laupäev, 19. juuli


10:00 hommikusöök
11:30 Külalise tund.Andres Rõhu. Raamatute kujundamine
12:30 Jüri Kallas. Ulmeraamatute kaanekujundused maailmas
13.30 Kirjastuste plaanid: mida on kavas avaldada.
14:00 lõunasöök
15:00 Stalker 2014. Kuulutatakse välja tulemused ning kohalolevaid võitjaid ka õnnitletakse pidulikult.
16.00 Ühispilt. Kohalolijad seatakse aparaadi ette ja tehakse ühispilt.
16:30 Külalise tund.Nikolai Karajev – kirjanik, tõlkija, kriitik
17.30 Mälumäng. Taivo Rist esitab küsimusi ja otsustab vastuste õigsuse üle.
19:30 Estcon – kuidas edasi?
20.30 Mart Redi.TI filmides ja mängudes

Pühapäev, 20. juuli


10:00 hommikusöök
11:30 Sash Uusjärv. Kaaluprobleemid ulmes
12:30 Siim Veskimees. TI – ulme ja teadus
13:30 Veiko Belials. Punk ja pungi derivaadid ulmes
14:00 Vaba mikrofon
15:00 Lõpusõnad

Tartu Ulmekirjutajad Lühijutu kirjutamise töötuba toimub nende endi vabalt valitud ajal paralleelselt mõne muu üritusega.

Rollimäng.
Lauamängud. Lauamängud toimuvad peamiselt õhtuti, aga huviliste olemasolul ka ettekannetega samal ajal.
LARP
Kirjanikud. Estconil osalejatel on suurepärane võimalus kohtuda eesti ulmekirjanikega: Indrek Hargla, Veiko Belials, Siim Veskimees, Maniakkide Tänav, J.J. Metsavana, Triinu Meres ja teised.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0728)