Mart Sander

Ulmestaar


Sel kuul küsime kolm küsimust eesti laulja, näitleja, lavastaja, kirjaniku Mart Sanderi käest, kes on muide ka suur ulmehuviline. Estconile ta veel küll jõudnud ei ole, kuid ehk siiski tuleb. Küll aga on temaga kindlasti trehvanud paljud HÕFFil käinud Reaktori lugejad.

1. Mida praegu loed?
Praegu kirjutan, samas loen populaarteaduslikku kirjandust: lahti on psühholoogiaõpik ja üks sõjaajalooraamat. Täna olen terve päeva noote lugenud.

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Nael! :) Minu jaoks on tähtis, et raamat oleks filmilik, s.t. hakkaks mu silme ees aktiivselt jooksma.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Kindlasti Isaac Asimov, sest tema "pildikeel" on see, mida ma alati kõikjalt otsin. Bradbury ja Clarke jagavad teist kohta; nendega kohtusin samuti juba lapsepõlves ja seetõttu on nad mulle emotsionaalselt lähedased. Et olla originaalne, panen kolmandaks Thea von Harbou, sest teda eriti keegi ei tea – aga võiks teada!
Kuna aga kolm on kole vähe, siis peaks tegelikult Le Guini ja Lovecrafti ka juurde mahutama, kui mõtlema hakata. Ja loomulikult unustasin ma täiesti ära Stanislaw Lemi! Tema on kindlasti ka üks lemmikuid, üks kõige ootamatumate ideedega mehi. Čapek samas peaks ka ikka sees olema...

David G. Hartwell on surnud.


David G. Hartwell oli viimaste aastakümnete üks tähtsamaid antologiste. Alates 1971. aastast eri kirjastustes tuhandeid ulmeraamatuid toimetanud Hartwelli suurimaks mälestusmärgiks jäävad ehk mahukad tuhandeleheküljelised ülevaateantoloogiad «The Dark Descent», «Foundations of Fear», «The Ascent of Wonder», «The Science Fiction Century», «The Hard SF Renaissance», «The Space Opera Renaissance» jt.

Raul Sulbi

Ulmeühingu liikmed. Tähelepanu!


Ulmeühingu President Veiko Belials andis teada:

Tere kõigile

Esmalt tüütan jälle kõiki liikmemaksu küsimisega. Uus aasta on kätte jõudnud ja oleks sobiv aeg oma aastamaks ära klaarida, et ei koguneks (eelmisel aastal olime üldkokkuvõttes üsna tublid, enamusel on liikmemaksud korras ja kellel ei ole, eks ma kirjutan personaalselt). Maks on jätkuvalt 13 eurot ja kontonumber EE422200221014406123

Raamatupidamine eelmise aasta kohta on valmis, nii et võiks isegi aastakoosoleku peale hakata mõtleme, kuigi kiiret ei ole, võime tehe ikkagi kevade poole.

Eile Tartu kokkusaamisel küsis mitu inimest mu eelmise kirja peale, et kas nüüd jääb Estcon ära, sest rahastust jälle ei saanud. Vara veel paanikaosakonda tööle panna – esiteks on üks jaotus veel aega Kulkalt küsida, teiseks kavatsen küsida ka alternatiivsest allikast ehk teen taotluse ka Hasartmängumaksu Nõukogule (nemad vaatavad avaldusi käbi iga kuu, nii et jõuan veel mitu korda taotlust esitada). Ja halvimal juhul kolime Saarjärvele tagasi (tegelen hetkel ka alternatiivse broneeringu saamisega sinna, kuigi see võib tähendada juba kokkulepitud kuupäevade muutmist).

Igal juhul ära ei jää midagi.
Tervitades
Veiko
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0577)