Indrek Hargla uue romaani "Raudrästiku aeg" esitlus


Neljapäeval, 3. märtsil kell 18:00 esitleb Indrek Hargla oma uut ajaloolist kriminaalromaani "Raudrästiku aeg" Viru Keskuse Rahva Raamatus.

Hargla

Indrek Hargla uue kriminaalromaani tegevus toimub alternatiivajaloolises muinasaja Eestis. See on tuhande aasta tagune aeg, mil kaugel Põhjalas usutakse olevat jumalate koda ja laevamehed käivad mööda jõgesid kauplemas lõunamaaturgudel; aeg, mil idast ja läänest ründavad Kuningavalda raevukad viikingid ning Euroopast saabuvad ristiusumisjonärid, kuulutades patuhimu hukatuslikkust ja lunastust läbi Jeesusjumala. Panused on kõrged ja intriigid surmavad. See on raudrästiku aeg.

Info pärineb Rahva raamatu kodulehelt.

Kuu arvustus


Jaanuar oli siis esimene BAASi kerge kosmeetilise iluravi järgne kuu, arvustajad ei lasknud end aga sest häirida ning kuu arvustuste saak jäi viimaste aegade tavapärasele tasemele.

Lugesin läbi 40 pikimat arvustust, mis oli muidugi enesepettus, teades juba ette, et laureaat tuleb niikuinii 2500 või enama tähemärgist koostatud arvustuste hulgast. Napisõnalisus võib olla voorus, aga mitte antud kontekstis.

Kaks pikimat arvustust olid seekord Joel Jansi sulest, aga laureaadiks ei kvalifitseerunud need eeskätt seepärast, et tegu on varasemalt "Reaktoris" ilmunud kirjatükkidega. Ka Silver Sära arvustus "Webbyle" on välja lõigatud ühest ta üpris ammusest Estconi ettekandest. Mitte, et mul "kordustrükkide" vastu BAASis midagi oleks, pigem vastupidi, lihtsalt kuu arvustusena eelistaksin pigem näha midagi sellist, mis on kirjutatud spetsiaalselt BAASile.

Lisaks eelmainitutele jäid silma/meelde seekord veel ka Kristjan Rätsepa ja Taivo Risti pikemad kirjatükid, kuid tiitli saab üsna kuu alguses Marko Kivimäe poolt kirjutatud arvustus David Mitchelli romaanile "Ghostwritten: A Novel in Nine Parts". Palju õnne!

Andri Riid

Reaktor külastas ulmeklubi

elk

Veebruari viimasel neljapäeval käis Reaktori rahvas külas Eesti Lastekirjanduse keskuse ulmeklubil. Need on kamp aktiivseid noori, kes kogunevad iga kuu viimasel neljapäeval Tallinnas Pikk tänav 73 kolmanda korruse mugavasse ruumi, et arutleda erinevatel ulmežanri teemadel ja vahel kohtuda ulmevaldkonnas tegutsevate inimestega. Seekord olid külalisteks siis Reaktori toimetuse liikmed Ove Hillep ja Artur Räpp ning veel veidi lisajõudu. Kohtumine, mis pidi algselt kestma poolteist tundi, venis lõpuks pea kahe ja poole tunni pikkuseks ning arutletud sai nii ulmelistest filmidest ja mängudest, osalejate lemmikraamatutest kui sai põigatud isegi tõlkimise ning nähtuste ja olendite nimetamise keerukasse maailma,samuti kuidas näiteks nimetada sugu vahetavaid inimesi, nii nagu neid on leida raamatus „Pimeduse pahem käsi“. Reaktori tööd ja tegemised, need olid siiski põhiteemaks, nagu oli korraldaja poolt kokku lepitud.

Kes soovib ise osaleda Tallinnas tegutseva Ulmeklubi töös, leiab Eesti Lastekirjanduse keskuse kodulehelt lisainfot. (Reaktori töös osalemise kohta leiab lisainfot aga siitsamalt lehelt, nagu ikka)

Artur Räpp
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0578)