jekimov

Ulmestaar


Sellekuine ulmestaar on Miikael Jekimov, kes tuntud ulmesõpradele peamiselt oma kahe Täheajas ilmunud ulmeloo ”Läbi külma metalli” ja „Tormiga saabub ka veritasu”. Lisaks on ta avaldanud Reaktoris kaks juttu nimega „Õnnepäev” ja „Koristajad”.

1. Mida praegu loed? Täheaeg 15 praegu pooleli. Järjekorras on Cormac McCarthy "Tee". Tavaliselt on mitu raamatut korraga pooleli, lihtsalt praegu sattus vaid üks. Tavaliselt umbes nii, et üks romaan, üks luulekogu ja üks graphic novel või lühijuttude kogu ja siis kui ühega toppama jääb, siis loen teist ja hiljem tulen eelmise juurde tagasi.

2. Mis naelutab sind raamatu külge? Raamatu juurde naelutavad eelkõige tegelased, peaksid olema värvikad ja kaasakiskuvad. Kui tegelased on hallilt igavad või ebameeldivad, siis on lugemine ka raske. Samuti ka maailm (ulmest rääkides) peaks köitma. Seejärel tuleb süžee.


3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile. Tolkien, GRR Martin (tema lühijutud on mõnikord isegi põnevamad kui Jää ja tule laul), Asimov oli esimene scifi keda vist lugesin, niiet tema ka. Andy Weiri "Marslane" meeldis ka väga, omapäraselt ja löövalt kirjutatud. E.A. Poe ja S. King meeldivad õuduskirjandusest


12-15 mail toimus Chicagos selleaastane SFWA Nebula konverents, kus anti välja ka värsked Nebula auhinnad.


NebulasPostcardFront20161-1024x731


Võitjad:
Romaan: Naomi Novik "Uprooted" (Del Rey)
Lühiromaan: Nnedi Okorafor "Binti" (Tor.com)
Jutustus: Sarah Pinsker “Our Lady of the Open Road” (Asimov’s 6/15)
Lühijutt: Alyssa Wong “Hungry Daughters of Starving Mothers” (Nightmare 10/15)

Eriauhinnad
Ray Bradbury Award: Mad Max: Fury Road, stsenaristid George Miller, Brendan McCarthy, Nick Lathouris
Andre Norton Award (Young Adult ulmekategoorias): Fran Wilde "Updraft" (Tor)
Pööripäeva Auhind (Solstice Award): Terry Pratchett
Suurmeister: C. J. Cherryh

Samal nädalavahetusel toimus ka õuduskirjanduse trofeede Bram Stoker Awardi kättejagamine Las Vegases.

Trofeed pälvisid:
Romaan: Paul G. Tremblay "A Head Full of Ghosts"
Debüütromaan: Nicole Cushing "Mr. Suicide"
Noorteromaan (young adult) : John Dixon "Devil's Pocket"
Jutustus: Mercedes M. Yardley "Little Dead Red"
Lühijutt: John Palisano "Happy Joe’s Rest Stop"
Autorikogumik: Lucy A. Snyder "While the Black Stars Burn"
Antoloogia: Michael Bailey "The Library of the Dead"
Publitsistika: Stephen Jones "The Art of Horror"
Graafiline romaan: Sam Weller ja Mort Castle "Shadow Show: Stories in Celebration of Ray Bradbury"
Luulekogumik: Alessandro Manzetti "Eden Underground"
Filmistsenaarium: David Robert Mitchell "It Follows"

Eriauhinnad:
Richard Laymoni Presidendiauhind: Patrick Freivald ja Andrew Wolter
Hõbevasar: Michael Knost
Aasta mentor: Tim Waggoner
Aasta väikekirjastus: Borderland Press
Elutöö auhind: Alan Moore ja George A. Romero


HÕFF püstitas uue publikurekordi.
hoff


11. korda toimunud Haapsalu Õudus- ja fantaasiafilmide festival murdis oma eelmisel aastal püstitatud publikurekordi (3500), kogudes tänavu 3680 külastust. Festival meelitas sel korral vaatajaid lisaks Eesti erinevatele paikadele nii Suurbritanniast kui ka Soomest.
 
HÕFFil näidati tänavu 23 täispikka ja 18 lühifilmi. Kahel täispikal filmil – avafilmil “Varju all” (Jordaania-Suubritannia) ja “Johnny Frank Garretti viimane sõna” (USA) olid Euroopa esilinastused.

Publik hääletas oma lemmikfilmiks seekord prantsuse friigikomöödia “Ülima seksi otsingul”. Võidufilmile järgnesid populaarsuselt põhiprogrammis linastunud “Green Room” ja “Baskin”.
 
HÕFFi fookuses oli tänavu legendaarse tšehhi fantaasiakino pioneeri ja animaatori Karel Zemani looming. Zemani postuumselt pälvitud elutööpreemiat oli vastu võtmas Prahas asuva Karel Zemani muuseumi asutaja Marcel Kral.

Méliès Lühifilmide võistlusprogrammi auhinna Hõbedase Mélièsi (Méliès d’Argent)  võitis film nimega “Must karu” (Prantsusmaa, Belgia, 2015), mille režissöörideks on Mèryl Fortunat-Rossi ja Xavier Seron. Žüriiliikme Can Evrenoli sõnul “võitis film tänu oma lihtsusele ja ootamatule vägivallale.” Film pääseb edasi lõppvooru Euroopa fantaasiafilmide festivalide föderatsiooni aastaõpu galale, kus ta hakkab koos teiste föderatsiooni kuuluvate liikmesfestivalide analoogsete programmide võidufilmidega Kuldse Mélièsi nimel võistlema. Žüriisse kuulusid Simon Rumley, Can Evrenol ning Timo Diener.
 
Heliose Kirjastusega koostöös toimunu Horrostöri õudusjutuvõistluse võitis Janar Saaron jutuga "Reiverid". Züriisse kuulusid Peeter Helme, Helmut Jänes, Mihkel Seeder ja Joel Jans (ehk Metsavana).

Päikeselinnad. Utoopiad ja düstoopiad


Tartu Linnaraamatukogus on 25. maist 27 juunini avatud näitus
„Päikeselinnad. Utoopiad ja düstoopiad“.

Utoopia
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0680)