Kirjastus Fantaasia


koloonia


Viimane koloonia
John Scalzi
Tõlkinud Ats Miller
Kaanepilt John Harris
Sari: Sündmuste horisont
Kirjastus Fantaasia

"Vanamehe sõja" sarja kolmandas raamatus määratakse John Perry ja Jane Sagan juhtima koloonia asutamist Roanoke'i-nimelisele planeedile. Lisaks igasutustele probleemidele nii planeedi uute kui vanade asukatega satuvad nad tähtedevaheliste poliitiliste sündmuste keerisesse ja peavad kõikvõimalikke kavalusi kasutades üritama päästa nii ennast, koloniste kui inimsugu tervikuna.

kauged


Kaugete päevade valgus
Arthur C. Clarke, Stephen Baxter
Tõlkinud Iris-Barbara Jeletski
Kaanepilt Meelis Krošetskin
Sari: Sündmuste horisont
Kirjastus Fantaasia

Suurim avastus inimkonna ajaloos, seade, millega saab vaadata mida iganes - minevikus ja olevikus - võib olla samaaegselt nii inimkonna needus kui päästja. Maale ligineb Koirohu-nimeline asteroid, mis peaks kindlasti saama inimkonnale saatuslikuks. Samaaegselt viivad ärimees Hiram Pattersoni omakasupüüdlikud kinnismõtted ussiurgete avastamiseni, millega inimkond võib viimse võimaluseni tundma õppida nii olevikku kui minevikku. Kas sellest on ka mingit kasu tuleviku muutmisel?

Kirjastus Varrak


Domineeriv varv tumepunane


DOMINEERIV VÄRV. TUMEPUNANE
Koidu Ferreira
Toimetanud Tiina Aug
Kujundanud Liis Karu
464 lk, kõva köide

Kauges tulevikus on kuumad päikesetormid põletanud kogu planeedi ja maapinda katab tuhk. Vähesed allesjäänud inimesed elavad troostitutes maa-alustes baasides. Inimsoo jätkamiseks on kehtestatud ranged reeglid: laste saamiseks valitakse geneetiliselt sobivad paarid, kõik lapsed viljastatakse kunstlikult ja füüsiline kontakt vastassoost isikutega on keelatud. 
Teismeline tüdruk Cordevia lahkub mõneks ajaks baasist ja teda hammustab tundmatu mürgine liblikas. Tema elu päästab teadmata kust välja ilmunud võõras võluv noormees Clay, kes on aga veelgi ohtlikum kui liblikas. Cordevia saab isalt käsu uurida Claylt välja, kust too poiss pärineb ja kus leidub veel elusat loodust. Ülesannet on aga suisa võimatu täita, sest tüdrukul pole aimugi, kuidas võita poisi usaldust. Pealegi on ta noormehesse ülepeakaela armunud.
Kui Clay otsustab baasist lahkuda, on Cordevia nõus pigem surema kui temast lahkuma. Clayl ei jää muud üle, kui võtta Cordevia endaga kaasa maailma, mis on palju ilusam, värvilisem ja mitmekesisem Cordevia omast. Ent see kaunis maailm kubiseb salakavalatest ohtudest. Asja ei tee Cordevia jaoks põrmugi lihtsamaks ka see, et kõik siinsed isased teda endale ihaldavad…
Koidu Ferreira (snd 1975) on pärit Järvamaalt, ta õppis Paide kutsekoolis õmblejaks ja kokaks. 1990. aastatel töötas ta erinevatest paikades Euroopas, kuni ta 1999. aastal abiellus ja jäi elama Prantsusmaale. Tal on väike eraettevõte, mis tegeleb majutuse ja toitlustusega. „Domineeriv värv. Tumepunane” on esimene raamat neljaosalisena kavandatud, noortele suunatud fantaasiasarjast.

tearlingi kuninganna

TEARLINGI KUNINGANNA
Erika Johansen
Originaal: The Queen of the Tearling
Inglise keelest tõlkinud Krista Suits
Toimetanud Mari Klein
Kujundanud Kristi Kindel
416 lk, pehme köide

Noorel printsessil tuleb võita tagasi surnud ema troon, õppida valitsema riiki ning saada jagu Punasest kuningannast, võimsast ja õelast nõiast, kes on otsustanud ta hävitada.
„Tearlingi kuninganna” sündmustik hargneb lahti Uues Maailmas, paigas, mis on kerkinud Jumala ookeanist ajal, kui seni tuntud mandrid ja maailmajaod eri põhjusel elamiskõlbmatuks muutusid. Tearlingi riigi esimese kuninga William Teari eesmärk oli luua eelmiste tsivilisatsioonide pahedest vaba riik, ent saatus jagas talle kätte kehvad kaardid ja heade kavatsuste kiuste vajus riik viletsusse. Trükikunst jäi minevikku, metallitöötlus on lapsekingades, püssirohi taasleiutamata. Pole õieti arstegi… Inimlikud pahed aga, nagu ahnus, võimuiha, müüdavus, liiderlikkus ja narkomaania, ei ole kuhugi kadunud.
Selline on olukord, kui noor õukonnast eemal kasvanud printsess Kelsea oma üheksateistkümnendal sünnipäeval ohtlikule retkele asub, et jõuda tagasi kindluslossi, kus ta on sündinud, ja asuda seadusliku kuningannana troonile. Ilmetu välimuse ja tõsise loomuga, lugemis- ja teadushuviline Kelsea ei meenuta millegi poolest oma ema, edevat ja pealiskaudset kuninganna Elyssat. Kuigi kogenematu ja kartmatu, pole Kelsea ometi kaitsetu. Tema kaelas ripub tohutu võluväega safiir ning teda saadab kuninganna ihukaitsevägi, salkkond vapraid rüütleid eesotsas mõistatusliku ja pühendunud Lazarusega. Kelseal läheb kõikide abi vaja, kui vaenlased tema kroonimist püüavad takistada ja selleks kõik vahendid käiku lasevad – punase mantliga palgamõrtsukatest musta veremaagiani välja.
Retk, mis võib päästa kuningriigi ja kus Kelsea saab teada, mis talle saatusest on määratud, alles algab. Sellest võib kujuneda imeline eneseleidmise teekond ja tuleproov, mis muudab Kelsea legendiks. Seda juhul, kui tal õnnestub ellu jääda.

HARRY POTTER JA ÄRANEETUD LAPS. I ja II osa
Jack Thorne
Originaal: Harry Potter and The Cursed Child
Põhineb J.K. Rowlingu, John Tiffany ja Jack Thorne’i uuel lool
Inglise keelest tõlkinud Krista Kaer ja Kaisa Kaer
Toimetanud Eha Kõrge
336 lk, kõva köide, näidend

Kaheksas lugu. 19 aastat hiljem.
Harry, Ron ja Hermione on nüüd juba täiskasvanud, neil on endal lapsed ning nad elavad oma igapäevast elu. Harry on Võlukunstiministeeriumi teenistuja, tööd on palju ning võib-olla ei suuda ta iga kord kõige paremini mõista oma lapsi, eriti aga Albus Severust, kellele on isa kuulsus pisut liiga ränk koorem. Siis aga näitavad mitmed märgid, et kogu must maagia ei ole veel maailmast kadunud ning see, et Harry arm on uuesti valutama hakanud, üksnes kinnitab Harry, Roni, Ginny ja Hermione kahtlusi. Taas pead tõstvale pimedusele peavad omal kombel vastu astuma nii vanemad kui ka lapsed.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0643)