wolfenstein-the-new-order-helmet-wallpaper-1Mis siis, kui natsid oleksid võitnud II maailmasõja? Selle küsimusega on ikka ja jälle mängitud ning tuldud lagedale erinevate ideedega. Sama küsimuse on endale esitanud ka Wolfenstein: The New Order mängu autorid. Ja pakuvad mängijale võimalust ringi uudistada välja mõeldud aastas 1960 kus Natsi-Saksamaa on võitnud II maailmasõja ja kontrollib enamus maailma.

Tunnistan ausalt üles, et algselt oli mul selle mängu suhtes tõsine eelarvamus, sest esimesed muljed mängust polnud just väga mängima kutsuvad. Kuid kui mäng juba kätte sattus, otsustasin talle siiski võimaluse anda. Ja siinkohal tuleb tunnistada, et mäng suutis mind positiivselt üllatada. Kuigi tegemist ei ole selle žanri pärliga, on tegemist siiski huvitava ja täiesti mängimist vääriva mänguga.



Wolfenstein: The New Order mängus on oskuslikult suudetud omavahel põimida klassikaline vana-kooli traditsiooniline mängustiil koos uue põlvkonna elementidega. Ja mis peamine, mängu toetab tugev lugu, millega kirjutajad on vaeva näinud. Tõsi, nagu igas mängus leiab ka siin asju, mille kallal nuriseda. Näiteks lauanõud ja paberid, mis on laua peale joonistatud, või AI, mis mõistusega eriti just ei hiilga. Või siis loos olevad jaburdused, nagu lauslollidena kujutatud natsid, kes ei suuda või ei taha märgata, mis toimub nende nina all (linna all).

Mängija kehastab juba eelnevatest Wolfensteini seeriatest tuttavat kangelast - BJ Blazcowicz. Sissejuhatus mängu algab 1946. aastal toimunud sündmustega, mis leiavad aset 14 aastat enne seda kui õige mäng pihta hakkab. Tegemist on ühe pikima sissejuhatusega, mida ma viimasel ajal mängude juures kohanud olen. Et kui enamus mängudes topitakse sulle relv pihku juba esimestel mänguminutitel, siis uues Wolfensteini mängus võtab see julgelt üle 10 minuti, enne kui esimese relva pihku saad võtta ja natse tapma saad hakata. Aga see ootamine on seda väärt.

Nagu ma eelpool juba kirjutasin, on mängul üsna tugev toetav lugu, mis ei tohiks külmaks jätta kedagi, kellele meeldivad hea ja tugeva looga mängud. Mängu kulgemise käigus tutvustatakse erinevaid üsna huvitavaid tegelaskujusid. Olgu nad siis kas sõbrad või vaenlased, neil kõigil on midagi pakkuda loo huvitavamaks muutmiseks. Ning häälte taga olev näitlejatöö on meisterlikult teostatud. Loomulikult ei puudu mänguloost ka romantilised intiimsed suhted.

32367 2 4


Relvade valik mängus on nagu ikka: nuga, püstol, automaatrelvad, snaiper, laserrelvad, jne. Pakutakse võimalust ka lõigata oma laserrelvaga auke võrkaedadesse, läbistada kette, jne. Siinkohal oleks võinud mängu arendajad mängijale natuke rohkem tegevusvabadust jätta. Ehkki laseriga õnnestub kette läbi lõigata, siis metallaia pulkade puhul see ei õnnestu. Mis iganes siis selle põhjuseks ka ei ole. Lahingud natsidega on nagu tulistamismängudes ikka, jookse ringi ja tee omale rada natsidest vabaks. Kui kusagil on neid liiga palju, siis võib neid kuhugi ruumi, näiteks koridori otsa või kasti taha, ootama jääda. Seejärel ei ole vaja teha midagi muud, kui ainult päästikule vajutada iga kord, kui järgmine nats oma pea välja pistab. Lisaks tavapärasele tulistamisele pakutakse võimalust ka hiilida ja vastaseid vaikselt tappa, nii et nood alarmi ei tõstaks. Selliseid olukordi tuleb ikka ja jälle ette, kus on kasulikum ohvitser vaikselt elimineerida, nii et ta ei saaks häiret anda ja uusi sõdureid juurde kutsuda. Vastavalt mängija eelistustele saab ta seda teha näiteks vaenlasele selja taha hiilides ja neid pussitades, või eemalt noaga visates, või siis summutiga püstolit kasutades. Kui sind selline hiilimine ei huvita, siis võid seda loomulikult ignoreerida ja natse Rambo stiilis teise ilma saata.

Mängus on ka PERK süsteem, mis vastavalt oma mängustiilile laseb sul lahti lukustada erinevaid boonuseid. Lisaks sellele saab otsida ja korjata natside kokku kogutud kulda, lugeda erinevaid kirju ja ajaleheartikleid ja otsida Enigma koode. Kui oled suutnud vajalikud Enigma koodid kokku saada, siis premeeritakse sind vastava nuputamisülesande lahendamisel uute boonustega.

Kokkuvõtteks võib öelda, et MachineGames ja Bethesda Softworks on saanud hakkama saanud Wolfensteini uue mänguga, mis tasub mängimist. Ja loomulikult paneb see mängija tahes tahtmata mõtlema teemal, mis oleks juhtunud, kui natsid oleksid II Maailmasõja võitnud. Mängu autorid on suutnud esile tuua üsna tõetruu pildi natsidest, nende maailmavaatest, suhtumisest neisse, kes ei kuulu ülima rassi hulka, katsetest inimestega, süsteemist mis hävitas II Maailmasõja ajal miljoneid inimelusid. Võibolla see ongi põhjuseks, miks leidub täna neid, kes arvavad, et nimetatud mäng solvab neid või II Maailmasõjas hukkunuid ja see tuleks ära keelata. Mina nii ei arva, vastupidi, see mäng annab uuele põlvkonnale veidi aimu natside poolt toime pandud kuritegudest, paneb nad mõtlema ajaloole.

34910 2 4


Lastevanematele tuletaks siinkohal meelde, et tegemist ei ole lastele mõeldud mänguga! Mäng sisaldab suurel määral vägivalda ja on mõeldud täiskasvanutele! Sel põhjusel on mängul ka märgistus PEGI 18, mis viitab sellele, et tegemist on mänguga, mis ei ole alla 18 eluaasta soovitatav. Ja juhul kui teie laps tuleb koolist jutuga, et kõik tema sõbrad mängivad, ärge laske end ümber veenda. Vastupidi, järgmine kord kui nende laste vanematega kohtute, informeerige neid, et see mäng ei ole lastele sobilik, võimalik, et nad ei tea üldse, mida nende lapsed mängivad.

Hea:
+ Hea tugev mängulugu, mis paneb sind tegelastele kaasa tundma.
+ Vana-kooli Wolfenstein uues kuues.
+ Hiilimisvõimalused.
+ Boonustega premeeriv PERK süsteem.
+ Hea muusika.
+ Mäng on parajalt pikk, mitte ei saa juba esimese paari õhtuga läbi nagu viimase aja mängudel kombeks.

Halb:
- Laskemoona, armori ja elude korjamine oleks võinud olla automaatne.
- Laserlõikuri kasutamise võimalused oleksid võinud olla suuremad.
- On kohti ja hetki, kus graafikaga oleks võinud veidi rohkem vaeva näha. Suht tobe on näha lauale joonistatud nuge-kahvleid.

HINNE: 8 / 10

Arendaja/autor: MachineGames
Levitaja/kirjastaja: Bethesda Softworks
Platvormid: Xbox One, PS4, PC, X360, PS3
žanr: FPS
Ilmus: 20 mai 2014 Delfi Fortes.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0554)