27. – 29.aprill toimuv Haapsalu Õudus- ja Fantaasiafilmide Festival (HÕFF) on kevadeti Eesti muda- ja merepealinna Haapsalu vallutav kolmepäevane õudus- ja fantaasiafilmide maraton. HÕFFi programmis kohtab viimaste aastate parimaid õõva- ja fantaasiafilme, unustatud klassikat, trash-, kultus-, friigi- ja ekstreemkino ning ka puhtakujulisi teadusliku fantastika žanri kuuluvaid teoseid.

Sel kevadel, Eesti filmi juubeliaastal, vaatab HÕFF tagasi Eesti kultusfilmide ajaloole. Festivalil linastuva kraami hulgas jõuab ekraanile ka Nõukogude ajajärgu kultusklassikasse kuuluv Poola-Eesti koostööfilm „Madude Oru needus”. Lisaks Madude orule tulevad näitamisele ka kaks Moskvas filmimehe ametit omandanud Raul Tammeti praktiliselt suurel ekraanil seninäitamata lühifilmi „Soolo” (1979) ja „Pulmapilt” (1980), mis ühtedena esimestest käsitlesid Nõukogude Eesti filmis UFO ja tulnukate temaatikat. Peet Vallaku novelli “Lodjavahi surm” alusel vändatud “Soolos” astub ühe ufonaudina üles Gunnar Graps, aasta hiljem valminud “Pulmapildis” mängib koos Rein Areniga „tulevikumeest” aga Lembit Ulfsak.

35 robocop-1-480x230


Üks maiuspala, mis festivalile tee leidnud on veel „Robocop“. Kultuslik 80-endate ulmemärul cyborg-politseinikust, kes futuristlikus ja düstoopilises tulevikulinnas karmi käega korda loob.

Miks „Robocop“ just praegu näitamisele tuleb? Eks ikka seepärast, et Verhoeveni filmid on hetkel popid! ROBOCOPi uusversiooni, kus idealistlikku tehisvõmmi asub kehastama Rootsi näitleja Joel Kinnaman, peaks nägema järgmisel suvel. Juba mõne kuu aja pärast rõõmustab aga kõiki ulmefänne Verhoeveni 1990. aastal valminud suursaavutuse „Total Recall“ remake Colin Farelliga peaosas. Seega tagumine aeg vana klassik suurelt ekraanilt üle vaadata.

manborg-sm-480x230


Veel võiksid ulmesõpradele küllap huvi pakkuda teosed nagu „Manborg“. Hõffi veeb ütleb ise sellekohta järgnevat: Põrguväravad on avatud. Valla pääsenud kurivaimud ja deemonid tapavad enamiku Maa elanikkonnast ning sunnivad väheseid ellujäänuid omavahel telekaamerate ees elu ja surma peale võitlema. Saatanasigitiste laastustööl tuleb ette vaid üks takistus, ent see pole ei inimene ega masin – peagi saavad põrgulised tunda Manborgi määratut väge.

InvasionofAlienBikini 4-480x230


Põnev paistab ka 4000 dollariga filmitud „Invasion of Alien Bikini“.
Selle peategelane, kes on andnud auvande kaitsmaks abituid Seouli tänavail, päästab ühel õhtul kahtlaste meeste küüsist kaunitari Ha Monica, kelle oma koju toibuma viib. Tõestades end, nii muuseas, üllatavalt tugeva ja igatepidi eeskujuliku mehena, huvitub Ha Monica vuntsipaari omanikust aina enam, kuniks võrdlemisi süütut lauamängu mängides selgub, et asi, mis Ha Monicat tegelikult erutab, on Noore Püssi sperma. Ha Monica võrgutamine läheb aga luhta, sest tänavakangelane on lubanud enne abieluvannet naistega mitte mestis olla. Nii kuulutades ei tea aga Noor Püss seda, et Ha Monica võluva büstiga inimkehas on tegelikult tulnukas, kellel on jäänud loetud tunnid selleks, et viljastatuna tagasi koju pöörduda. Olelusvõitlus võib alata.

the-giant-spider-invasion-480x230


Ja kui halbade B-filmide soolikas ikka veel näljaselt koriseb ja lisa nõuab siis saab ette võtta Eesti juurtega lavastaja Bill Rebase „HIIDÄMBLIKE SISSETUNGi“, Kus saab näha nii hiiglaslikeks putukateks maskeeritud volkswageneid, kohutavalt viletsat dialoogi kui ka muid jaburusi.

NB!

iron sky still


Viimase hetke üllatusena on selgunud ka HÕFFi uus avafilm – Soome kõigi aegade kalleim ning üks kõigi aegade vaadatuim mängufilm Iron Sky ehk "Raudtaevas". Tegemist on soome filmirežissööri TIMO VUORENSOLA (Star Wreck) musta huumorit täis ulmekomöödiaga, mille tegevustik leiab aset 2018 aastal, kui peale Teist maailmasõda Kuu tumedale poolele põgenenud natsid tulevad Maad tagasi oma valdustesse võtma. Sündmuste katalüsaator on mustanahaline ameerika astrounaut James Washington (Christopher Kirby), kes kogemata maandub oma kosmosesüstikuga salajase natside baasi lähedusse ning vangi langeb, mistõttu Kuu Führer (legendaarne Udo Kier) otsustab, et tund planeet Maa tagasi vallutamiseks on varem tulnud, kui ta ootas ning võimalust ei tohi kasutamata jätta. Neljas Riik peab tegutsema!

HÕFFil näeme! ja tõenäoliselt saab kohapeal toimunust pikemalt lugeda maikuu Reaktoris, sest toimetus plaanib saata kohapeale asja uurima koguni kaks püstolreporterit.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0630)