logo

Kirjastus Loeb on kahe koomiksihuvilise aasta pikkuse tõsise pingutuse vili. Kuigi meil puudub varasem ettevõtluse kogemus, oleme mõlemad pikalt raamatukogus töötanud ja raamatud on meile väga hingelähedased. Kirjastuse tegemist hakkasime hauduma juba esimesel koroonakevadel ja alguses ainult naljatades, kuid mingi hetk muutusid naljad harvemaks ja jutt tõsisemaks ning eelmisel suvel saatuse tahtel pidime jutu sinnapaika jätma ja tegudele asuma. Me olime oma töös märganud, et paljudele noortele ja täiskasvanutele meeldivad koomiksid ja graafilised romaanid, aga paraku on väga vähesed neist eesti keelde tõlgitud. Sellest tuli mõte, et kui keegi teine neid raamatuid ei tõlgi ja välja ei anna, siis teeme seda ise.

Kirjastus Loeb hakkab põhiliselt tegelema angloameerika koomiksite ja graafiliste romaanidega, aga me unistame suurelt ja loodame ühel päeval hakata välja andma ka mangasid (jaapani koomikseid) ja noorteromaane, mis käsitlevad neid teemasid, mis meie ühiskonnas kindlasti rohkem tähelepanu vääriksid (LGBT+, erineva etnilise taostaga inimesed, feminism jm). Meie jaoks on oluline, et tõlkekirjanduses oleks valik mitmekülgne ja kõnetaks suurt osa inimesi, sest lemmikraamat on olemas kõigil – nad ei ole seda lihtsalt veel üles leidnud.

Hiljuti andsime välja oma esimese graafilise romaani „Koletis”, mille autoriteks on Marjorie Liu (tekst) ja Sana Takeda (pilt).  Selle esimene osa ilmus 2015. aasta novembris. Liu tutvustas lugu esimest korda Takedale juba 2013. aastal, kuid koostööni jõudsid nad alles aasta hiljem. „Koletis“ on pärjatud mitmete Eisneri ja Hugo auhindadega ning pälvinud tunnustust ka teistelt koomiksi- ja graafiliste romaanide loojatelt. Tegemist on jooksva sarjaga, nii et huvitatud lugejatel on mida oodata.

Koletise kaanepilt2

"Koletise" tegevustik leiab aset teistsuguses maailmas - matriarhaalses ühiskonnas, kus võitlevad omavahel üleloomulike võimetega arkaanlased ja religioossed inimesed, - kuid side meie reaalsuses esile kerkivate teemadega on ilmne. Peategelane Maika Poolhunt on inimese välimusega arkaanlane, kes lisaks võitlusele välise vaenlasega, Kuma orduga, ristab piike ka oma sisemise koletisega.

Sarja esimene raamat "Koletis: Ärkamine" tutvustab lugejale Maika maailma, mis on tugevalt inspireeritud 20. sajandi alguse Aasiast. Kindlasti tulevad lugejale nii mõnedki kohanimed tuttavad ette! Graafiline romaan tutvustab fantastilist reaalsust, mida iseloomustavad art déco tugevad mõjutused ja määrdunud, tuhmid värvid. Sana Takeda on kunstnikuna lasknud ennast tugevalt mõjutada ka mangale omasest stiilist. Marjorie Liu on suutnud aga lugejateni tuua psühholoogiliselt autentsed tegelaskujud - haavatavad, ekslikud, südamlikud ja enesekesksed. Sama palju tööd on läinud kogu Maika maailma ülesehitamisele - see on usutav ja käegakatsutav.

Me loodame, et "Koletis" kõnetab meie lugejaid ja pakub häid lugemis- ja vaatamiselamusi!

 

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0325)