Kõige lihtsam on öelda, et „Atom RPG“ on katse elustada „Fallouti“ esimest ja
teist mängu, paigutades tegevuse tuumasõjajärgse Nõukogude Liidu keskkonda. Ega
nii palju ütlemata jäägi.
Alustuseks saadab varjendisse peitunud ATOMi nimelise organisatsioon sind laia
Nõukogude maailma.
Ülesanne ise: tuleb
leida päästetiim, kes läks päästma päästetiimi vms. Igal juhul retk läbi
postapokalüptilise varemetekõrbe võib alata.
Teoorias on mäng vinge
. Skill-deck on igati asine ja veenev, tegevuskeskkond
vaimukalt loodud ja omakorda vaimukustega täidetud. Värvikaid tegelasi leiab nagu
muda ja tegelikult on tehtud justkui kõik, et „Fallouti“ esiosadele lisaläiget
anda ning nende tehnilist poolt parendada. Viimane on muuseas õnnestunud. Atom
RPG’d saab mugavalt mängida.
Esimese kahe „Falloutiga“ võrdlust aga „Atom“ paraku täielikult välja ei kanna.
Mängu probleem: ehkki kõike on ja nagu putru, pidin lõpuks ikkagi tunnistama,
ükskõik kui palju ma vaimustumise nimel ka ei pingutaks – mäng ei sära. Ei
hiilgavat saavutust või õnnestunud sammu tagasi näiteks RPG’de kuldajastu
suunas, vaid lihtsalt nagu modifikatsioon „Fallouti“ esiosast või parimal juhul
lonks räpasest nostalgiaklaasist.
Võibki öelda, et tehti püüe: luua ühe hoobiga mäng ja aupaklik kummardus „Fallouti“
esiosadele. Mis seal salata - kummardus on tehtud. Loodan, et seda märgati, aga
mänguosa jäi kahjuks kummarduse varju.