11021412 10152826358607717 3451739489187137269 o

4. aprillil oli mitu Ulmeühingu üritust. Alustati üldkoosolekuga ja lõpetati vanade ja uute ulmehuviliste kokkusaamisega koogi ja kruusi kõrval. Nende vahele jäi aga Ulmeühingu 20. sünnipäeva pidulik tähistamine. Sellel tegi jutuga algust Veiko Belials, kes tervitas kõiki ulmeühingu värskelt valitud (järjekorras seitsmenda) presidendina ja rääkis paari sõnaga ulmeühingu senistest tegemistest (Stalkerid, jutuvõistlus, ulmelise subkultuuri festival Estcon) ning Ulmeühingu edasistest plaanidest. Ühingu arengu näitena märkis ta ära, et esimesel Estconil oli kohal 24 inimest, ehk märksa vähem kui neid oli saalis, ja et Ulmeajakiri Reaktor on nüüdseks muutunud ulmeühingu ametlikuks häälekandjaks, kuna Reaktor on ühingu tegemistega üha rohkem läbi põimunud.
1891384 10152826358382717 495290245443119748 o

Peale Veikot tõusis kõnepulti Ulmeühingu esimene president Raul Sulbi, kes märkis, et läbi aegade on ulmefänne ühendanud sisemine ambitsioon trükiseid perioodiliselt välja anda ning see oli tõukejõuks ka MTÜ Ulmeühingu loomisel, kuna juba enne MTÜ Ulmeühing ametlikku registreerimist 1995. aasta 25. märtsil andsid Raul Sulbi ja Taavi Tuvikene välja mõned eksperimentaalsed koopiamasinatel paljundatud fänninumbrid. Peamiselt taastrükkisid nad XX sajandi alguses Johannes Aaviku poolt välja antud ning tõlgitud õudusjutte. Lisaks kirjeldas ta ühingu algusaastatel aset leidnud paberkirjade vahetust ning kurikuulsa meililisti sf2001 luhtunud katset luua paberajakirja Terra fantastica, esimest Estconi ja Stalkeri statuuti ning Algernoni sündi. Oma jutu võttis Raul kokku tõdemusega, et on pagana hea, et ulmeühing oma esimese aktiivi põlvkonna üle elas, kestma jäi ning on alati leidnud järgmisi ja järgmisi huvilisi, kes on olnud valmis võtma ülesandeid enda kanda.
IMGP2383

Peale Rauli kõnet võttis Belials hetkeks uuesti jutujärje enda kätte, et veel paar infokildu edasi anda. Üks olulisemaid neist käis juba kindlat kuju võtva plaani kohta pidada 16. septembril Tallinna Kirjanike Maja musta laega saalis kirjandusliku kolmapäeva uue hooaja esimese üritusena „Eesti ulme päeva 2015”. Üritus tähistab seda, et 18. septembril saab sõna ulme käiku laskmisest täis 45 aastat.

Sellega sai ametlik ettekannete plokk lõpetatud ning algasid raamatututvustused, kus esimesena sai sõna viimase jutuvõistluse võitja Mann Loper, kes tutvustas oma romaani „Algus pärast lõppu”, mis sai Tänapäeva romaanivõistlusel auhinnalise kolmanda koha. Peale Manni esinemist võttis tutvustusjärje üle taas Raul, kes koos kirjastaja Eva Lutsuga esitles Ray Bradbury kollaažromaani „Põrmust tõusnud” ja värskelt trükikojast tulnud ulmekogumikku „Täheaeg 14: Teise päikese lapsed”. Raamatututvustuste bloki ja ürituse ametliku osa lõpetasid Ove ja Metsavana tutvustades Reaktori viimase aasta parimate lühilugude kogumikku „Tuumahiid 2: Toorium”, mille avaldas samuti Eva Lutsu kirjastus Fantaasia.
IMGP2392

Peale ametlikku osa jätkus üritus juba vabamas vormis kooki süües ning õlut juues, esialgu kirjanike majas ning hiljem (kui seal olevad koogid ning õlu lõppesid) juba traditsioonilises Õlleministeeriumis.
IMGP2381
IMGP2384
IMGP2388
IMGP2391
IMGP2400
IMGP2404
IMGP2405
IMGP2406

Pildistasid Diana ja Jaan. Veel pilte leiab Veiko Kastanje albumist
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0714)