estcon2Esiteks tuletaks meelde, millega täpselt tegemist. Estcon on Eesti ulmefännide kogunemisüritus olnud juba aastast 1998. Keskmiselt käib kohal 80-100 erinevast soost, erinevas vanuses ja erineva ametiga inimest. Põhiline erinevus Est- ja muude maade 'conide vahel on ilmselt selle looduslähedus ja vaba mitteakadeemiline õhustik. Mis ei tähenda, et üritusel sügavamat sisu poleks. Peetakse ettekandeid, rolli- ja lauamängulahinguid, grillitakse, supeldakse, juteldakse, vaadatakse filme jne. Aga kõigil nendel asjadel osalemine pole mitte kohustus, vaid võimalus. Õhtusel tegevusel pole otsest piiri, seda võib jätkata kuni hommikuni. Sellest tulenevalt alustaks ka esimese punkti, öörahuga ehk...

1. Öörahu ei ole ega tule. See ei tähenda, et magada ei saa. Pidu käib lihtsalt varajaste hommikutundideni ja sellist aega, kui kedagi üleval pole, naljalt ette ei tule. Samuti ei suuda korraldajad garanteerida, et mõni liigselt õlut kuuganud ja ülemäära lustlik ulmik ei hakka näiteks järve ääres Cthulhu poole huikama või koos sõpradega mõnda tuntud ühislaulu (näiteks „Ma lõbus õllepruulija...” või „Mida teha purjus madrusega...”) üürgama.

2. Ööbimisasemed on ilma linadeta. See tähendab kolme võimalust: a) teha inimsushit ehk rullida end tekki; b) üürida omaniku käest 2.50 € eest lina või c) tuua lina kodust kaasa (korraldusmeeskonna poolt soovitatud lahendus). Muide, alati võib metsa alla oma telgi püsti panna või end mõnda sõbralikku toanurka magamiskotiga sisse seada.

3. Grill. Kuna eelmisel aastal oli ulmikute poolt ära põletatud küttepuude hulk peremehe arvates ebamääraselt suur, siis seekord oleme kuival: soovitatav on tõsta auto peale suuremat sorti grillsöekott või siis kaas-grillihuvilistega koopereeruda, kambapeale sütt osta ja see kellegi autosse laadida.

4. Proviant. Lähim pood on Palamusel. Sinna on jala paar kilti astumist või siis mõni minut autoga sõitu. Üldiselt oleks soovitatav arvestada sellega, et koht on ikkagi harjumuspärasest tsivilisatsioonist eemal ning sellevõrra tuleb rohkem varustust kaasa pakkida. Heas seltskonnas kulub õlut ning liha alati ohtralt, seega tasub provianti võtta varuga. NB! Alkohol on lubatud täisealistele ja mõistlikus koguses. Korrarikkujad noomime läbi ja tõstame ukse taha.

estcon2


5. Uutel huvilistel tasub silmas pidada, et vanem ulmefännide põlvkond võib kaugelt paista ohtlik ja mõned neist meenutada motogängi liikmeid, aga tegelikult on nad ohutud nagu kassipojad ning väga lusti- ja naljahimulised. Kedagi tema lugemuse pärast ei halvustata, seega astu aga ligi ja tee juttu. Kõik saavad ka nimedega rinnasildid ja peale esimest õhtut on kõik juba omavahel tuttavad. Estconil käib palju Eesti ulmekirjanikke, tõlkijaid, toimetajaid ja kirjastajaid. Palju võrreldes sellega, et kuskil mujal nii palju sellist rahvast naljalt kokku ei kogune, eriti veel nii suhtlusaltis õhustikus. Indrek Hargla, Veiko Belials, Mart Kalvet, Raul Sulbi, Eva Luts, Arvi Nikkarev, Jüri Kallas jt.

6. Äri. Kui sul on kodus üleliigseid ulmeraamatuid, filme, postreid jne võta need julgelt kaasa. Päevasel ajal käib tavaliselt üsna vilgas müügi- ja ostutegevus, seega saad ehk üleliigsest kraamist lahti ja teenitud rahaga uut ja huvitavat lugemisvara muretseda.

7. Alaealised peavad olema kas koos täiskasvanust saatjaga või vähemalt täiskasvanu kirjaliku loaga. Kui sa oled lapsevanem, kes mõtleb, kas võtta laps kaasa või saata omapäi üritusele, võta ühendust ja räägime sel teemal.

8. Transport. Registreerumisvormis saab märkida, kas vajad transporti või pakud transporti, Estconile või sealt ära. Kõige mugavam on tulla autoga. Kui mitte, siis www.peatus.ee või bussireisid.ee Kui vajad sealt kohale toomist, anna märku, püüame korraldada.

9. Saun. Sauna köetakse nii reede kui laupäeva õhtul. Saun on väike majake järve lähedal ning paadisillalt saab vette. Sauna ees on veranda ning laud pinkidega. Kui osalejad ise just teisiti ei korralda, on tegemist segasaunaga. Sauna kasutamise eest eraldi tasu pole, see on osavõtutasu sisse arvestatud.

10. Registreeruda ja osavõtutasu tasuda saab ka kohapeal, aga kui soovid kindlasti voodikohta, siis tasub veebis registreeruda ning osavõtutasu enne ära maksta. Veebis registreerudes saad kommentaarikasti märkida ka oma kaaslas(t)e soovid.

11. Rollimäng. Kui tahad kindlasti osa saada, otsi Ove enne õhtut üles. Rollimäng käib paberi, pliiatsi, täringute ja jutuvestmisega.

12. Filmiprogramm. Õhtul, kui väljas pimedaks läheb (ja ametlik programm on lõppenud), räägitakse peamajas põnevatest üllitistest, mida sa ise ehk ei leiaks, aga vaadates naudiks.

13. Meie kasutuses on 5 paati ,(aga nende kasutamine käib kainelt ja ainult Estconi korraldajate (Veiko, Metsavana, Kersti jt) eelneva loa alusel! Paatide võti saab samuti olema ühe korraldaja käes).

14. Lõunasöök. Selle saame teha avatumas õhkkonnas ehk sööginurgaks on üks eraldi katusealune ka, kuhu on lihtsam kohale toodud söök organiseerida.

15. Veel hulk pisiasju. Wifi on olemas, sisse saab parooliga peamajas ja 25 m selle ümber. Kõigis majades on veekeetja, külmkapp ja suuremates ka pott ja pann, need on majadesiseseks kasutamiseks.

Tegelikult on alati ilma karmide reeglite ja meeldetuletusteta hakkama saadud, nii et ära lase sel nimekirjal end kohutada. Üldiselt soovitaks lugeda eelmise aasta ülevaadet ja küsida häbenemata kõige kohta, mis küsimusi tekitas.

Kohad kust küsida: Facebook, kohalik ulmelist sf2001@ulme.ee või joel.jans@eenet.ee
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0567)