Tervist, head „Reaktori“ lugejad. Teie ees on uus ulmeteemaline võrguajakiri.

Ajakiri on loodud fännidelt-fännidele. Loodame hoida ilmumise igakuise ja avaldada mitte ainult ulmejutte, vaid ka arvustusi, intervjuusid, artikleid ja jutulabori ning töötubade ülevaateid. Üks peamisi eesmärke ajakirjaga on anda uutele autoritele võimalus astuda lugejate ette. Nüüd kui Jutulaboris ja Tartu kirjutamise töötubades sünnib pidevalt uut ulmekirjandust oleks patt seda jätta kuskile tolmuma. 
 
Enamus ulmikuid ei viitsi Jutulaboris sobrada, kuna seal on ikkagi alles algusjärgus jutud. Kirjutamise töötubade jutte ei ole aga üldse võimalik peale töötubade leida. Vahva oleks kui autorid saadaks jutte paberajakirjadesse, aga seal ei pruugita alati avaldada või ei usalda autorid ise ennast piisavalt, et seda ette võtta. Algernon on üks võimalus noortele autoritele ja vanasti ta selleks oligi mõeldud, kuid aja jooksul on Algernoni latt tõusnud ja paljud algajad ei pruugi seda ületada. Seepärast otsustasime, et on vaja Algernoni kõrvale uut, veidi vabamate kriteeriumitega ajakirja. Stiilis, et kui "Algernon" on Eesti ulme "Sirp", siis "Reaktor" saab olema "Eesti Ekspress" vms :)
 
Meie seisukoht on, et Eesti ulmekirjandus saab areneda ainult siis, kui seda kirjutatakse ja avaldatakse pidevalt. Tahaks lugeda rohkem kui paari autorit paar korda aastas. Jutulabori ja töötubadega sai astutud esimene samm - kirjutamis- ja ulmehuvidega inimesed saavad koos käia, harjutada, üksteise pealt õppida ja kirjutada. "Reaktor" on selle tee teine samm - pidev võimalus oma töid avaldada ja lugejateni tuua. Ajakiri annab autoritele võimaluse ja ehk ka motivatsiooni oma lugudega edasi töötada, et need ei jääks pelgalt ühekordseks katsetuseks, vaid parimad palad saaks lihvi ja laiema publiku ette. 
 
Tahaks julgustada noori kirjanikke oma töid avaldama ja liikuma pikapeale edasi paberajakirjadesse ja jõuda lõpuks ka jutukogude ja romaanide avaldamiseni. Just selleks toome me nad teie, kallid ulmelugejad, heasoovliku, ent karmi kohtu ette. Autor areneb ikka kõige paremini saades oma tööle tagasisidet. Kui mõni lugu teid liigutab, kas hea või halvaga, siis ärge peljake oma arvamust Ulmekirjanduse Baasis avaldada. Olen siit-sealt lugenud ja kuulnud, et noorem, pealekasvav põlvkond pelgab Baasi oma arvustusi kirjutada, sest „see on ju tõsiste ulmetegijate pärusmaa, mis nüüd mina“. Baas on kõigi jaoks. Iga sinna kirjutatud arvustus muudab seda täielikumaks, iga tagasiside mõjutab autoreid ja laiendab teiste lugejate silmaringi.

Meiegi ajakiri on algaja toimetuse ajakiri, seepärast on siin kindlasti nii ja naasuguseid vigu. Hetkel ei võimalda meie tehniline tugi veel kommenteerimist, kuid see ei tähenda, et me ei sooviks kuulda lugejate arvamust. Kirjutage ja joonistage toimetusele julgesti. Kõik arvamusavaldused ja kaastööd on pikisilmi oodatud.

Lugege ja ärge peljake ka ise kirjutada. Kas siis meile kaastöid, või Baasi arvustusi

Kaanepildi autoriks Siiri Kumari
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0552)