jutulaborIga-aastase ulmehullude/-huviliste tippsündmuse Estconi tagajärjel sündis eesti realistlikule ilukirjandusele vaheldust otsivate inimeste kirjutamis- ja lugemisvaevusi rahuldav ulmejutulabor. Otseseks tõukeks sai Saarjärvel pühapäeva varahommikul Mandi korraldatud kirjutamise töötuba, kus valminud „surematud“ teosed ootasid avalikustamist.

Ulmejutulabori tutvustav postitus ilmus 26. juulil 2011 ehk kaks päeva peale Estconi lõppu. Kümnest varahommikuses väsimuses valminud loost jõudis aadressile ulmelabor.blogspot.com kuus, mis tekitasid sellise elevuse, et paari päevaga liitus veel neli uut kirjutajat ja septembriks oli autoreid juba 23, kes olid kirjutanud kolmel erineval teemal: „Igal aastal upub siia järve üks laip“, „Mida masinad kardavad“ ja „Impeeriumi õhtud.“ Teemad valitakse avaliku hääletusega ja hääletada saavad nii kirjutajad kui lugejad.
Labori põhimõte on arendus Mandi ideest, kuidas tuleb kokku hulk grafomaane, neile antakse üks teema ja kõik kirjutavad ning kui sellist tegevust järjepidevalt korrata, suudab keegi end Parnassile välja venitada. Teiselt poolt seavad kirjutajatele piire tänapäevase ajaveebinduse põhitõed, kuna tegevus toimub tuntud blogimiskeskkonnas.

Sügise lähenedes hakkas kirjutajate liitumis- ja kirjutamisaktiivsus langema ja oktoobri alguseks oli autoreid kokku 28, kellest pooltel oli valminud vaid üks lugu - kokku jutte ilmunud 55. Võimalik, et uute lugude ilmarahvale kritiseerimiseks ülesseriputamist takistab tõsiasi, et laborist on mõnedele kirjutajatele tõesti abi olnud ning teiste jutud on nii heaks läinud, et autori enesekriitika ei luba enam kõike näidata. Mine võta kinni. Praeguseks aga on enam kui kindel, et ulmejutulabor toimib korralikult ja nii jätkub ka tulevikus ja kui praegu on meie peamiselt anonüümsetest autoritest koosnevast seltskonnast oma päris paberraamatute ja Kirjanike Liiduni jõudnud vaid vähesed, siis tulevikus võime kelkida eesti kirjanduse ulmeniseerumisega. (Viimane lause sai lisatud, et jutus leiduks pisutki fantaasiaelementi).

Vaata lisa: jutulabor.blogspot.com/
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0546)