Kirjastus Fantaasia


T14esikaas

Täheaeg 14: Teise päikese lapsed
Koostanud Raul Sulbi

Kogumiku tõlkerubriigi avab Orson Scott Cardi lühiromaan «Kingituste sõda» (2007), mille tegevus toimub «Enderi mängu» ja «Enderi varjuga» samal ajal Lahingukoolis. Lugejal seisab ees taaskohtumine mitme tuttava tegelasega nagu Lahingukooli ülem kolonel Graff, Bean või Ender Wiggin ise.

Lisaks Cardi mahukale lühiromaanile leiab uuest Täheajast kümme jutuvõistluse paremikku kuuluvat teksti. Tuntud autoritest on mütoloogilis-religioosse fantaasialooga esindatud Meelis Friedenthal, lisaks veel peamiselt luuletajana tuntud Krafinna ja eelmisel jutuvõistlusel 2. auhinna võitnud Kadri Pettai. Ülejäänud juttude spekter ulatub kosmilistest madinalugudest militaarse fantasy ja keskaegse õuduseni.

Raul Sulbi ülevaateartikkel tutvustab seekord nn. kadunud maailmade (lost world, lost race) teemat ulmekirjanduse ajaloos ja selle kirjandusliigi tuntumaid viljelejaid H. Rider Haggardit, Edgar Rice Burroughsit ja A. Merrittit. Artiklit ja alažanrit illustreerima on valitud käesoleva Täheaja numbrisse õudusklassik Henry S. Whiteheadi jutustus «Paani rahvas».

duumioru lood

Saladuslik tsaar 2: Duumioru lood
Maniakkide Tänav, Reidar Andreson, J. J. Metsavana, Mairi Laurik, Leila Tael-Mikešin

"Duumioru lood" on 2013. aasta parima kogumiku Stalkeriga pärjatud "Saladusliku tsaari" järg. Maad kokkupõrkega ähvardanud hiidasteroid Tooni muudab viimasel hetkel suunda ja planeeti tabab vaid temaga kaasas olnud kivirämps. Inimkond on hämmingus. Kuidas on võimalik, et asteroid suunda muudab? Mida Tooni endast õigupoolest kujutab? Selles kogumikus saame heita pilgu inimkonnale enne ja pärast kohtumist tundmatuga.

Kirjastus Varrak


pikkmarss

Pikkmarss
Terry Pratchett
Tõlkinud Allan Eichenbaum

Yellowstone’i katastroofiline purse teeb tsivilisatsiooni jätkumise võimatuks. Terved rahvad põgenevad lugematute kõrvalmaailmade suhtelisse turvalisusesse. Sally Linsay, Joshua Valienté ja Lobsang tegelevad ohtliku purskejärgse puhastusega Null-Maal.

Joshua peab aga hakkama saama kriisiga, mis on talle lähemal. Pärast pikka lapsepõlve Pikkmaa sügavustes on välja ilmumas uus inimese järglaste, noorte üliarukate olendite tõug. „Normaalne” inimkond pöördub rumalusest ja hirmust aetuna nende vastu. Joshua jääb kahe tule vahele ja paistab nii, et tema jaoks on dramaatiline lõpplahendus vältimatu.

araneetud parijad

Äraneetute pärijad
Tiit Tarlap

Planeedi Urr asukad urfüüdid on andnud valitsemisohjad tehisolendite, biomehhide kätte. Biomehhe pole võimalik ära osta, nad ei ärritu kunagi ja nende otsused on alati ratsionaalsed. Urfüüdide ühiskonnas valitseb täielik tasakaal.

Ent ühtlasi on elust kadunud ka hoog ja särts. Urfüüdid saadavad teele biomehhidest ja robotitest koosneva meeskonna, kes peab kosmose avarustest leidma arukate olevuste elujõulise kogukonna, kellele Urri elanikud oma tarkused ja kogemused edasi saaks anda. Planeedilt Maa avastataksegi metsahõimud, kelle seast endale õpilased valitakse. Paraku pole Maa elanikega suheldes ratsionaalsusest sageli mingit kasu ja eesmärkide saavutamiseks tuleb appi võtta ka puhtinimlikud vahendid – intriigid ja mõrvad.

Kirjastus Ersen


Ara lase mul minna

Ära lase mul minna
Kazuo Ishiguro
Tõlkinud Marja Liidja

Praegu kolmekümne ühe aastane Kathy elas lapsena Hailshamis, kaunis Inglise maakohas asunud erakoolis, kus lapsed olid välismaailmast eraldatud. Neid kasvatati teadmises, et nad on erilised ja et nende hea tervis on ülitähtis nii neile endile kui ühiskonnale, kuhu nad lõpuks hakkavad kuuluma. Kathy on ammu lakanud mõtlemast sellele idüllilisele minevikule, aga kui kaks sõpra Hailshami kooliaastaist ta ellu tagasi tulevad, loobub ta mälestuste vastu tõrkumast.

Nii soojeneb uuesti tema sõprus Ruthiga ning kunagine nooruskiindumus Tommysse küpseb armastuseks. Nüüd meenutab Kathy nende kooliaega Hailshamis. Ta maalib õnnelikke pildikesi sellest, kuidas poisid ja tüdrukud seal koos üles kasvasid, ilma et isoleeritus oleks neid häirinud, pigem oli see toeks. Kuid ta kirjeldab ka teistsuguseid stseene, ebakõlasid ja arusaamatusi, mis vihjavad Hailshami südamliku fassaadi taga peituvale tumedale saladusele. Kolm sõpra näevad selle lõpuks läbi ja peavad tunnistama tõde oma lapsepõlve ning praeguse elu kohta.

Lugu on jutustatud näilise lihtsusega, kuid saavutab pikkamööda erakordse emotsionaalse sügavuse ja vastukaja ning seda peetakse Kazuo Ishiguro üheks parimaks teoseks.

ja naha und

Ja näha und...
Richard Matheson
Tõlkinud Mare Tammark

Armastus, mis on tugevam kui taevas ja põrgu.
Mis juhtub meiega pärast surma? Chris Nielsenil polnud sellest aimugi, kuni ootamatu õnnetus katkestab ta elu, lahutades teda armastatud abikaasast Annist. Nüüd peab Chris endale selgeks tegema, mida tähendab hauatagune elu.

Kuid ta mõistab, et isegi taevas pole täielik ilma Annita ja kui tragöödia ähvardab neid igaveseks teineteisest lahutada, paneb Chris kaalule oma hinge, et päästa Ann meeleheitest, mis ähvardab kesta terve igaviku.

Richard Mathesoni mõjuv jutustus elust ja armastusest pärast surma oli aluseks Oscari auhinna saanud filmile, milles peaosa mängis Robin Williams.

Koik meie elus on ime

Kõik meie elus on ime
Jason Mott
Tõlkinud Jana Linnart

Jason Mott on pärast oma debüütromaani „Tagasitulek”, mis pälvis kriitikute tunnustuse ja tõusis New York Timesi bestselleriks, avaldanud lummava loo armastusest ja ohvrikstoomisest.

Ühel tavalisel päeval kukub lennu-show’l, milletaolisi korraldatakse igas väikelinnas, lennuk pealtvaatajate sekka. Kui tolm hajub, leitakse 13-aastane Ava rusuhunniku alt kägaras koos oma parima sõbra Washiga. Poiss on vigastatud ja jookseb verd, ent kui Ava oma käed tema peale paneb, haavad kaovad.

Aval on ebatavaline anne: ta suudab teisi nende füüsilistest hädadest terveks ravida. Kuni õnnetuseni lennu-show’l oli tema anne saladuses. Nüüd teab sellest terve maailm ning äkki tulvab väikelinna igast ilmakaarest inimesi, kes loodavad terveneda ja soovivad imelapsele pilku heita. Kuid Ava ainulaadsel võimel on tüdruku jaoks ränk hind ning sedamööda, kuidas ta iga tervendamisega aina nõrgemaks muutub, peab tüdruk otsustama, kui paljust ta on valmis loobuma, et päästa need, kes on talle kõige kallimad.

Elegantselt ja emotsionaalse tarkusega kirjutatud ning sügavalt intiimne „Kõik meie elus on ime” on unustamatu lugu, mis tuletab meelde elu erakordseid kingitusi.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0630)