lippKahe aasta pärast tähistab Eesti Vabariik oma sajandat sünnipäeva. Sellega seoses on Reaktori käigushoidjatel tekkinud ambitsioonikas idee kaardistada Eesti ja eestlaste jalajälg kogu maailma ulme mastaabis. Ilmselgelt ei saa see olema väga suur, kuid siiski on juba poolsada kirjet andmebaasi korjunud. Kuid kuna mitte keegi ei jõua silma peal hoida kogu ilmunud ulmekirjandusel, siis palub Reaktor kõigi paljulugenud ja -lugevate ulmefännide abi täiendamaks juba olemasolevat andmestikku. Ootame vihjeid või veel parem täpseid andmeid eelkõige tekstide kohta, kuid ära ei põlata ka ühtki infokildu filmidest, koomiksitest jms ulmelisest, milles Eesti või eestlased kasvõi põgusalt mainimist leiavad.

Kriteeriumid:

  • teksti originaal ei ole eesti keeles;

  • teksti autor ei ela Eestis ja ta ei ole rahvuselt eestlane; ainuke erand võidakse teha väliseestlaste puhul;

  • tekstis mainitakse Eestit või midagi äratuntavalt Eestiga seostuvat (konkreetset paika, toodet vms) või mõnd tuntud eestlast või on mõni tegelane lausa rahvuselt eestlane.

Vajadusel võib lühidalt lisada ka selgitava konteksti.

Oodatud on ka täiesti juhuslikult Eestiga seostatavad seigad.

Teie kõigi abi koondtulemus ilmub Reaktori veebruarinumbris aastal 2018.

Vihjed palume saata meiliaadressile eesti100@ulmeajakiri.ee




Väike spikker isutekitamiseks:

Andrei Tarkovski film Stalker on suuresti üles võetud Tallinnas praeguse Rotermanni kvartali territooriumil ja Jägala jõe ääres.

Mõned eesti keeles ilmunud romaanidest võetud näited:
Jeanette Winterson "Kivist jumalad" / Stone Gods – Mainimist leiab seik, et kodu või kontori tarbeks mõeldud kunstiteosed tehakse Eesti tehastes, kus tööstuslikus mahus kopeeritakse muuseumides paiknevaid originaale. Kena teada, et tabagu maailma missugune kataklüsm tahes, pildistavate jaapanlaste kõrval jäävad alati alles ka Eesti tehased...

Maggie Stiefwater "Unenäovargad" / The Dream Thieves – Üks sarja tähtsamatest kõrvaltegelastest Persephone osutub Eesti päritolu eestlaseks, mis paraku küll tuleb välja sellest, et ta peab alati täpsustama mitte-venelaseks olemist, kuna suudab juua ilma purju jäämata.

Umberto Eco "Foucault' pendel" / Foucault' pendulum – Eestit mainitakse 2 korda: esimesel puhul ajalooline konstateering teutooni ordu lüüasaamisest Aleksandri Nevski käest ja teist korda ähvardab hüpoteetiline maailmavalitseja uputada Eesti ja Leedu Filipiini süvikusse

Tom Clancy "Käsuõigus" / Command Authority – Romaan algab NATO kopterite ja vene tankide vahelise lahinguga Põlva all.

Üks näide täiesti juhusliku kokkulangemise kohta:
Sheri S Tepperi romaanis Wizard Eleven (ja ka mõnes teises True Game sarja teoses) on mainitud aborigeenset rahvast eestid (originaalis eesties), keda iseloomustatakse järgmiselt: rahvas, keda mõni ütleb olema endassesulgunud ja tõrjuvad, teised jälle sõbralikud ja abivalmid. Nähakse neist tavaliselt ainult üksikindiviide, keel arusaamatu, kombed tundmatud (ärge laske end kirjeldusest eksitada, tegu pole isegi mitte humanoididega)
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0601)