WPaOzyD

Juba 2 aastat on möödas ajast, mil Rick & Morty pilootepisood avalikkuse ette toodi. Nüüdseks on Justin Roilandi ja Dan Harmoni alustatud seriaali valminud 2 hooaega, millesse jagub 21 episoodi ning on loota, et lõppu niipea ei tule. Sarja üks loojatest, Dan Harmon, on Rick & Morty’t võrrelnud Simpsonite ja Futurama veidra ristsugutisega, kus leidub nii meeletut ulmelist seiklust kui ka huvitavast vaatenurgast üles võetud peredraamat. Esimesest on see tubli jupi maad ropum ning teise helgetest seiklustest tükk maad tumedamat tooni.

Rick & Morty on multikasari hullust alkohoolikust teadlasest, kes veab oma tütrepoega (ning vahel ka kogu perekorda) läbi meeletute seikluste, mis tihti juhtuvad aset leidma teistes dimensioonides, teistel planeetidel või, miks ka mitte, alternatiivsetes reaalsustes. Ricki retked ei ole piiratud vaid ruumimõõtmega ning mõnikord juhtub ka aeg löögi alla sattuma. Ülejäänud perekond ei ole tema seiklustest loomulikult suuremalt jaolt vaimustuses, mistõttu saab vaataja kohati nautida ka üksikasjalikke selgitusi Rick’i maailmapildist, kui see neid ülejäänutega jagama vaevub.

rick-and-morty-season-21

Peategelane Rick Sanchez on pensioniealine joodikust leiutaja, kes elab oma vastleitud tütre ja selle pere juures. Talle on eraldatud väike pimik, kus paikneb tema välivoodi (seda kohta on kahe hooaja peale näidatud täpselt ühe korra), kuid perepea Jerry Smithi meelehärmiks on ta võtnud töökojana kasutusele ka maja garaaži. Samuti tekitab Jerryle halle karvu asjaolu, et tema naine, Ricki tütar Beth on isasse väga kiindunud ning tal on surmahirm teda kaotada.

Perepoeg Morty kuulub aga vähemalt intelligentsuse poolest pigem isapoolsesse suguvõsasse. Ebastabiilne närvikava, mida Rick loomulikult oma seiklustega pidevalt proovile paneb, mõnevõrra vähene taiplikkus ning veel mõned olulised varjatud anded teevad temast Rickile suurepärase sidekick’i. Nagu Morty õde Summer selle kohta ütles: “Sa oled meie vanemate kannatuste sümptom, mitte selle põhjus.”

rickbot

Summer ise on põhjus, miks Jerry ja Beth üldse abiellusid ning ta kuuleb selleteemalisi etteheiteid pidevalt. Iseloomult on ta sõbralik ning piisavalt taiplik, et saada aru, kellega lõbus võib olla. Sarja edenedes hakkab ta järjest rohkem oma vanaisa seiklustest (tahtmatult või tahtlikult) osa saama.

Kuigi iga sarja osa on vaid natuke üle 20 minuti pikk, mahub sinna ära vähemalt terve filmi jagu materjali. Sari on ikka väga tihkelt kokku mätsitud ning ühtegi üleliigset või tühja kohta ei ole jäetud. Nünasse on nõnda palju, et kõikide märkamiseks ei piisa üldjuhul ühest vaatamiskorrast. Esialgu seosetud osad hakkavad hiljem järjest enam vormi võtma ning üksteisega põimuma, pannes õhkõrnalt taustal kumama põneva ning pööraseid juhtumisi täis Ricki mineviku. Loomulikult jagub vaatamise kõrvale ka hea hulk falloslikku huumorit.

xLLFtQ3

Sarja joonistusstiil ei ole küll midagi erilist, kuid sellist emotsioonide rikkust ei ole ma kunagi varem joonisfilmis näinud. On nähtud suurt vaeva, et anda vaatajatele aimu ka kõige väiksemast meeleolumuutusest, mis tegelase näoilmes ja kehahoiakus väljendub. See annab igale kaadrile juurde tublisti usutavust.

Ma isiklikult küll ei kujuta ette, kuidas iga episoodi stsenaarium valmis kirjutatakse, kuid kui nad selle tarvis midagi tarbivad, siis tahaks ka sedasama. Normaalsest mõistusest ei saa igastahes antud sarja juhtumised pärit olla. Pidevalt keeratakse vinte peale ning kui vaatajal tekib arvamus, et enam hullemaks ei saa minna... saab ikka küll! Kogu seda meeletust, mis sarjas toimub, on väga keeruline sõnadesse panna, mis on hea põhjus seda isiklikult kogeda.

thumbnail 751543065560118081

Kogu sari on täis viiteid erinevatele sarjadele ja filmidele. Märkamata ei saa jääda ilmselge sarnasus filmiga “Back to the Future”, kus Doc Brown juhtub olema alkohoolik. Oma jälje tundub tegijatele (või siis sarjale) olevat jätnud ka Monty Pyton, kelle sketšidest tuntud elemente võib siin-seal täheldada. Suur kummardus on tehtud ka Lovecraftile, näitamaks kosmose tundmatust ning võimsust, mida lihtinimese aju lihtsalt hoomata ei suuda, kuid erinevalt Lovecraftist ei soovi sarja tegijad, et me seda tundmatust kardaks, vaid pigem, et me selle üle naeraks.

Rick & Morty on suurepärane hullumeelne multikasari, mis suudab vaatajaid pisarateni naerutada ning sisaldab samas hämmastavalt sügavaid momente. Kolmanda hooaja kirjutamisega alustati 2015. aasta novembris ning kuigi ühtegi kuupäeva ei ole antud, võib loota, et 2016. aasta keskpaiku võib näha juba uusi osasid.



Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0596)