Registreerimine Estconile alanud

Registreerimine aasta olulisimale ulmesündmusele - Estconile - on avatud. Toimub see 13.-15. juulil Saarjärvel: kava, lisaprogramm, oludekirjeldus ja registreerumine on leitavad http://ulme.ee/Estcon/Estcon-2012 lehelt

Estcon on Eesti ulmefännide iga-aastane kokkutulek, mis toimub reeglina juulikuu eelviimasel nädalavahetusel looduskaunis kohas. Erinevalt muu maailma conventionitest toimub Estcon välitingimustes ning sellest tulenevalt pole ettekanded sedavõrd akadeemilised, programm niivõrd tihe ja suurt rõhku pannakse ka kultuursele lõõgastusele. Estconil osalejatel on suurepärane võimalus kohtuda eesti ulmekirjanikega: Veiko Belials, Meelis Friedenthal, Indrek Hargla, Leo Kunnas, Siim Veskimees, Maniakkide Tänav ja teised.

Pikemalt saab Estconist lugeda Jüri Kallase kirjutatud artiklist.

NB! Veel saab hääletada ka ulmeauhinna Stalkeri poolt, kõigi hääletanute vahel loositakse välja mitmesuguseid vahvaid auhindu.

Ulmikute kogunemine Tartus

Hoolimata vaiksest reedest oli kohale ilmunud üllatavalt palju ulmesõpru. Sai arutatud Estconi üle, räägitud ulmest, trollimisest ning vanadest ja uutest raamatutest ning aurupungist. Tuntumatest ulmekirjanikest viibisid kohal Veiko Belials ja Maniakkide Tänav. Samuti austas enda kohalviibimisega seltskonda ulmeühingu president Zurgutt.
08062012(001)

08062012


Ulmikute kogunemine Tallinnas

Seekordne kogunemine oli erakordne, kuna jagati kingitusi ja sai torti. Kingitusi ja torti jagas Annika Ennok oma sünnipäeva puhul ning kingitusteks olid loomulikult raamatud (minagi sain ühe). Sai räägitud estconist ja võrreldi, kes, kui palju ja mida oli lugenud ning uuriti ka kas kellegil on mõnda teost laenata, et ikka saaks mõned raamatud lisaks, millega laiendada võrdlemist. Kohale tulnuid oli siiski suhteliselt vähe.
DSC00044

DSC00046

DSC00047

Maikuu baasiarvustus

Mai oli BAASis hea kuu. Kirjutati pikalt ja kirjutati väga erinevatest tekstidest ja kirjutati huvitavalt. Ma ise kirjutasin väga pikalt. Võibolla isegi liiga.

Äramärkimist vääriksid paljud, aga piirdugem siiski isiklikult mulle kõige huvitavamatega.

Alati on väga hariv lugeda, kuidas Ats Miller murrab hambaid talle üldse mitte meeldiva kirjandusega ning kuna seekord sattusid ta toidulauale minugi poolt loetud teosed/autorid, siis oli väga lõbus ja valgustav neid arvustusi lugeda:

Aliette de Bodardi «The Jaguar House, in Shadow»

ja Richard K. Morgani «The Steel Remains»

Kuna mulle oli silma jäänud ja mind ennast konkreetselt huvitas teos, siis pakkus huvitavat lugemist Pronto arvustus Brandon Sandersoni romaanile «The Alloy of Law»

Aga auhinnaline esikolmik joonistus seekord selgelt välja. Paraja pikkusega, põhjalikult ja argumenteeritult lahti kirjutatud seisukohad, näidetega kinnitatud ja vaimukalt kirja pandud. Pärast pikka ja rasket vaagimistööd leidsin, et auhinnalised pjedestaalikohad jagavad omavahel ära Silver Sära retsensioon Karl Ristikivi romaanile «Hingede öö» ning Lauri Lukase arvustus John Scalzi romaanile «The Last Colony»

BAASi kuu arvustuse tiitli pälvib maikuu kirjanduskriitika eest aga Joel Jans retsensiooniga Frank Herberti romaanile
«The Heretics of Dune»
Liblikatiibadena häbememokkadel laperdava käe vastu lihtsalt ei saa. Palju õnne ja tarmukust juunikuu arvustuse määramisel!

Ahjaa. Pärast ligi kolmeaastast pausi ilmus just mais uus arvustus Andri Riidi sulest. Tore on!

Raul

Suri ulmeklassik Ray Bradbury

Kogu ulmemaailma tabas sel kuul kurb uudis. Los Angeleses suri 92. eluaastal ameerika ulmekirjanik Ray Bradbury.

Legendaarse ameeriklase surmast teatas ajakirjandusele tema tütar Alexandra, vahendab BBC News. Kirjastuse HarperCollins teatel lahkus Ray Bradbury siitilmast pärast kauakestvat haigust.

Pikal kirjanikuteel, mis sai alguse 1940. aastatel, jõudis Bradbury kirjutada kümmekond romaani, ligi 600 jutustust, samuti näidendeid ning tele- ja filmistsenaariume. Tema kuulsamad teosed on "Fahrenheit 451", "Marsi kroonikad" ja "Võilillevein". "Ta mõjutas paljusid kunstnikke, kirjanikke, õpetajaid, teadlasi," ütles autori tütrepoeg Danny Karapetian. "Nende lugusid on alati liigutav ja lohutav kuulda."'

Pikemalt saab Bradbury kohta lugeda Õhtulehest http://www.ohtuleht.ee/479954
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0573)