mantSeoses uue Tähesõdade filmiga „Jõud tärkab“, otsustasin, et näitan lastele eelnevalt ära ka vanad osad. Nii tekib neil kontekst, milles filmi vaadata. Esialgu mõtlesin, et näitaks neile vaid esimest triloogiat: " Uus lootus", „Impeeriumi vastulöök" ning "Jedi tagasitulek". Lihtsalt seepärast, et need on paremad. Siis hakkasin endas kahtlema, äkki peaks siiski filmitegijate poolt soovitatud järjekorras vaadata... ja pöördusin siis interneti poole. Ilmnes, et ma ei ole oma kõhklustes üksi. Võrgust võis leida terve plejaadi erinevaid nimekirju, mis kõik soovitasid näidata filme teatud järjekorras. Täpsemalt, mina uurisin lähemalt seitset pakutud varianti.

Esiteks – soovitatakse vaadata filme selles järjekorras nagu nad valmisid. Miks? Sest niiviisi saab säilitada üllatuse, et ohoo – Darth Vader on Luke Skywalkeri isa.

Teiseks – vaadata ära õiges järjekorras, aga jätta ära „Nähtamatu oht“, sest see on nii kehv.

Kolmandaks – vaadata järjekorras 4, 5, 1, 2, 3, 6 sest nii on Darth Vaderi lugu kõige mõjusam.

Rohkem ei ole mõtet neid järjekordi esitada, kes tahab, leiab need ise võrgust. Mul aga tekkis neid järjestusi ja nende põhjendusi lugedes lõpuks samuti veendumus, kuidas oleks õige. See põhines sellel, et seda kõige kehvemaks tituleeritud osa - „Nähtamatu oht“, on mu põnnid tegelikult juba ammu vana VHS-i pealt soomekeelsena näinud. Soome keelt nad ei oska, nagu ka mina mitte, kuigi selle kasseti ma ise ostsin. Ma lihtsalt sel hetkel ei leidnud seda muus keeles, kuid tahtsin kangesti näha. Seda soomekeelset filmi on nad vaadanud vähemalt 5 korda. Neile meeldib. Lisaks on neil läbi vaadatud multikana tehtud „Kloonide sõjad“ (mitte ajada segamini saaga 2. osaga „Kloonide rünnak“). Neile sobis. Niisiis mõtlesin, et ma parem ei hakka tühjast asja pärast muretsema ja läksime vaatama kinno seda uhiuut osa „Jõud tärkab“. Neile meeldis see ka, kuigi ma pidin kinosaalis sosinal väiksemale poisile mõnda kohta tõlkima, sest ta ei ole veel eriti kiire lugeja. Seda kõike arvesse võttes jõudsin ma veendumusele, et tegelikult vahet pole, mis järjekorras neid filme oma järeltulijatele esitada – kui neile meeldib, siis meeldib neile see maailm igas järjekorras. Nad ei ole veel nii kriitilised, kui meie, täiskasvanud.

Kui see maailm neile ei meeldi, siis näita, kuidas tahad, alla see neil ei lähe. Mind lummas see saaga juba väiksena, kui ma polnud veel ühtki filmi näinud – mulle sattus lihtsalt kätte saksakeelne filmist rääkiv ajakiri. Ma ei saanud sõnagi aru, aga pildid olid lausa vapustavad – robotid, laserid, lasermõõgad, tähelaevad. Keegi mind ei keelanud, kui ühel hetkel tuli film kinosse ja ma seda vaatama läksin. Aga mis siis, kui mu vanemad oleksid filmi näinud ja otsustanud, et see on igav film, kehvasti tehtud ja pole mul seda vaja vaadata? See oleks kurb lugu olnud. Äkki kolmandat oleks lubatud vaatama minna, sest seal on midagi huvitavat. Niisiis leidsin ma, et näitan neile need filmid ära selle saaga põhimootori, ehk Georg Lucase soovitatud järjekorras. Las lapsed siis otsustavad ise, kuidas ja kas neile need osad meeldivad, ei ole minu asi neile ette kirjutada, millised osad on head ja millised halvad.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0585)