sash02Maikuine ulmestaar Sash Uusjärv on inimene, kes on oma tõlkijaõla alla pannud selliste raamatute ilmumisele nagu: Robin Hobbi "Võlulaeva" sari, Charles Strossi "Külmem sõda" ja veel mitmele ulmeraamatule. Ning see, et tema tõlgitud raamatute hulgast võib leida ka Jamie Oliver'i "15 minuti road" on igati tervitatav, mida rutem saab kõhu täis, seda rutem saab pooleli jäänud ulmeraamatu kätte võtta.

1. Mida praegu loed?
Hetkel on pooleli Joss Wheadoni elulugu, Mats Strandbergi ja Sara B. Elfgreni "Võti" ja Michel Houellebecqi "Saare võimalikkus".

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Kahtlemata lugu, aga väga suurel määral ka usutavad tegelased. Kui ikka üle lehekülje paneb nii kangelase motivatsioon kui reaktsioonid kulmu kergitama, siis lendab raamat varsti käest, olgu lugu kuitahes hea. Samas on ette tulnud ka selliseid teoseid, kus on nii lugu kui ka kütkestavad tegelased, aga ikkagi ei haagi. Nii et see müstiline "miski" peab ikka ka olema, see raamatu hing või hingus, mis sinu hingamisega kokku läheb ja kõnetab.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Klassikaline ja maailma kõige jaburam küsimus, sest kolme lemmiku nimetamine on kohutavalt keeruline. Esiteks on neid tohutult palju rohkem, teiseks muutuvad need ajas, teatud määral. Aga kuna seda tõesti küsitakse, siis on minu valvevastus Tolkien, Gaiman ja Zelazny. Mitte tingimata selles järjekorras.

Eesti(keelne‭) ‬ulme



eestikeelne

13.‭ ‬mail nägi Facebookis ilmavalgust grupp‭ "‬Eesti(keelne‭) ‬ulme‭"‬.
Kirjeldus ütleb:‭ ‬"See grupp sai tehtud eelkõige seetõttu,‭ ‬et FB-s oleks koht,‭ ‬kus saaks arutleda eesti(keelse‭) ‬ulme teemadel...‭ ‬kuhu saaks postitada ulmeuudiseid...‭ ‬kus saaks osaleda ka huvilised,‭ ‬kes pole seotud ulmeühingu või Estconiga...‭ ‬ja otse loomulikult ei taha see grupp siin pisendada juba olemasolevate lehtede tähtsust ja tähendust...

Kõik ulmehuvilised on teretulnud ning kõik on siin võrdsed...‭ ‬olgu tegu esimese aasta fänni või vana fändomihundiga...‭
‬Püüaks ka üldise viisakuse piiresse jääda...‭"

Jüri Kallas

Pilte Tartu ulmikute kogunemisest


2015-05-08 22.48.01
2015-05-08 22.47.33
2015-05-08 22.47.49
2015-05-08 22.47.40
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0772)