Kirjastus Fantaasia


Hemingway võltsing kaas

Hemingway võltsing
Joe Haldeman
Tõlkija Martin Kirotar
Sari: Orpheuse Raamatukogu

Raamatu keskmes on eideetilise mäluga Bostoni kirjandusprofessor John Baird, kelle erialaks on moodne klassik Ernest Hemingway. 1921. aastal kaotas Hemingway naine Hadley Pariisi rongis ära kohvri kirjaniku esimese romaani ja hulga lühijuttude käsikirjadega. Baird, kes teab peast kogu Hemingway loomingut, otsustab romaani kirjandusliku nalja korras ise uuesti kirjutada. Siis aga võtab temaga ühendust Hemingway näoga võõras, kes keelitab teda ettevõtmisest loobuma. Selgub, et Hemingway käsikirja võltsimine võib drastiliselt muuta ajalugu. Pole üldse imekspandav, et ühel hetkel leiab Baird end 1921. aasta Pariisi rongilt, kupeest, kuhu on parajasti kiirustamas Hemingway naine Hadley.

Kirjastus Varrak


ring eggers

Ring
Dave Eggers
Tõlkija Allan Eichenbaum

Kui Mae Holland võetakse tööle Ringi, maailma kõige võimsamasse internetikompaniisse, ei suuda ta seda õnne õieti uskuda – see on tema võimalus. Võimalus pääseda kodulinna nüristavast töökohast ja tundest, et temalt oodati midagi palju rohkemat. Olgu pealegi, et elu väljaspool oma töötajate kõigi vajadustega arvestavat kompaniid hakkab muutuma üha kaugemaks ja illusoorsemaks, olgu pealegi, et mõned vestlused ja juhtumid on tekitanud temas ärevust. Olgu pealegi, et üha vähemaks jääb seda, mida ta saab nimetada privaatseks.

Eggersi romaan on haarav, mõtlemapanev ja esitab küsimusi, millele oleks hea juba tänapäeval vastuseid leida.

meremaa 1

Meremaa Triloogia I
Ursula K. Le Guin
Tõlkija Krista Kaer

Ursula Le Guini praeguseks juba klassikaks saanud triloogia, mis on sobiv ja väga soovitav lugemiseks igas vanuses inimestele. Tegelikult on kõigi kolme raamatu puhul tegemist

täiskasvanuks saamise looga ning esimeses raamatus toimub osa tegevust ka võlurite koolis, mis oli olemas juba ammu enne Sigatüüka kooli sündi. Esimeses raamatus jõuabki suurte võlurieeldustega poiss Ged võlurite kooli ning esimesed ja väga ohtlikud vaenlased, kellega tal tuleb võidelda, on tema enda uhkus, edevus ja kõrkus. Alles nendest võitu saanuna ja alandlikkust õppinuna võib ta seista vastamisi pimedusega.

Teise raamatu kangelanna Tenar on aga elanud suurema osa oma elust just nimelt pimeduses Atuani haudade preestrinnana ning kui nendesse haudadesse satub juba kuulus võlur Ged, tuleb tüdrukul valida pimeduse ja valguse vahel.

Kolmandas raamatus asub Ged teele, et tuua maailma tagasi surm ja koos sellega ka elu. Tema kaaslaseks on prints Arren ning jällegi pole nende teekond kerge.

Le Guini targad ja ilusad raamatud on mitmekihilised ja poeetilised ning neist leiab midagi uut ka mitmendat korda lugedes.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0581)