Tuuli1. Juba teist aastat korraldab Võru Keskraamatukogu noortele jutuvõistlust. Mis on kirjandusvõistluse eesmärk? Kuidas see sündis?
Eelmisel aastal kevadel korraldasime ürituse Raamatukoguöö. Selle raames toimusid erinevad loengud, kohtumised, viktoriinid ja kontserdid. Leidsime, et jutuvõistlus oleks tore vaheldus noorte igapäevastele tegevustele ja ehk õnnestuks kontakti leida ka nende noortega, kes tavaliselt raamatukogu ei külasta. Kuna ööteemaga sobivad hästi kokku õudusjutud, siis lootsime, et ka õpilastele see teema meeldib. Osavõtjaid oli palju, laekus 45 juttu kahe kooli – Parksepa Keskkooli ja Võru Kreutzwaldi Gümnaasiumi õpilastelt. Neist suurem osa olid väga põnevad ja heal tasemel, võistlus tekitas nii palju huvi ja vastukaja, et sel aastal otsustasime traditsiooni jätkata. Kuna meie sellekevadine raamatukoguüritus kandis nime Ulmeline kevadpäev ja Tiina Sulg nõustus meile ulmeraamatutest loengut pidama, siis valisime ka jutuvõistluse teemaks ulme.

2. Kes Te olete ja kuidas olete teie selle jutuvõistlusega seotud?
Olen Võrumaa Keskraamatukogu teenindusosakonna juhataja. Kuna jutuvõistluse idee autorid olid meie kojulaenutuse raamatukoguhoidjad ja võistlus jäi teenindusosakonna korraldada, siis sattusin selle ettevõtmise eesotsa ja korraldajaks.

3. Kui palju ja kes olid käesoleval aastal osavõtjaid?
Sel aastal võtsid jutuvõistlusest osa Võrumaa koolide õpilased vanuses 10-17. Laekus 36 tööd viie kooli - Võru Kreutzwaldi Gümnaasiumi, Parksepa Keskkooli, Vastseliina Gümnaasiumi, Võru Kesklinna Gümnaasiumi ja Võru I Põhikooli õpilastelt. Info võistluse kohta oli avaldatud meie kodulehel ja saadetud ka koolidesse. Oleme väga tänulikud õpetajatele, kes ergutasid lapsi jutukesi kirjutama. Paljud sellel aastal osalenud autorid olid meile juba eelmisest aastast tuttavad.

4. Kes kuulusid žüriisse?
Žürii esimeheks palusime Võru Kreutzwaldi Gümnaasiumi kauaaegse emakeeleõpetaja Vesta Leesalu. Žüriisse kuulusid veel Tiina Sulg Tartu Linnaraamatukogust ja Võrumaa Keskraamatukogu raamatukoguhoidjad Tuuli Eksin, Signe Pärnaste ja Tuuli Kütt.

5. Kuidas on olnud juttude tase varem ja kuidas tundus see sellel aastal?
Mõlemal aastal saabus erineva tasemega töid, oli nii kiirustades kirjutatud ja lõpetamata jutte kui ka töid, mis hämmastasid žürii liikmeid uskumatult hea sõnakasutuse ja huvitava süseega. Auhindade jagamine oli tõeliselt keeruline ning seetõttu andsime välja ka eriauhindu.

6. Kui üksmeelne žürii oli?
Žüriil oli raske üksmeelt saavutada, kuna tööd olid mitmekülgsed ja eriilmelised. Paljud heal tasemel tööd ei mahtunud auhinnalistele kohtadele, kuigi oleksid seda väärt olnud.

7. Mis oli auhindadeks?
Auhindadeks olid raamatud, kinkekaardid ja kingitused kirjatarvete poest. Kõik osalejad said tänukirja ja raamatuid.

8. Eelmine aasta oli teemaks õudus oli, seekord ulme - kas järgmine aasta on fantaasiajutud?
Kuna maailm meie ümber on nii eripalgeline, siis järgmise aasta teema võib olla seotud loodusega, kuigi päris kindel see veel pole.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0717)