vintsuorkOrkid on kollid, humanoidsed monstrumid, keda peetakse eemaletõukavateks olevusteks ja tahumatuteks jõhkarditeks. Igal juhul on tegemist igatipidi läbi ja lõhki ”pahade kuttidega”, keda tuuakse tihti ka kõige hea ja puhta vastandiks. Neist tehakse juttu Beowulfis ning vanades saagades, kui pahade mäevaimudena. Sõna Ork tuleneb nimest Orcus, mis on jumalus Pluto teine nimi ja Pluto oli põrgu äärmiste olevuste valitseja. Populaarsust said nad kindlasti Tolkieni mäekollidest, kes olid haldjate vastandid, kuid see oli vaid algus nende kujutamisele – nahavärvilt alates mustast kuni roheliseni, seakärsa või primaadiliku näojoontega olevused.

Tihti on nad inimestest füüsiliselt üle või nõrgemad, kuid alati on neid hulgi ja neist ei ole kunagi puudu (va Eestis larpidel). Vanameister Tolkien tegi eelmisel sajandil taas selle peatüki inimeste mälestusist lahti ning kirjutas mäekollidest ning hiljem igasugused muud tegijad (Blizzard, Game Workshop jpt) võtsid malli ning lõid oma nägemuse neist vahvatest paharettidest luues tänapäeval veelgi populaarsemad nö ”rohenahad”. Neid viimaseid võib põhiliselt kohata Warcraftis ja Warhammeris. Lisaks on viimastel aastatel muutunud mäekollid populaarseks ka rollimängurite seas. Ilmselt see on Sõrmuste Isanda ning Kääbiku filmide teene.

Miks nad on ägedad? Lihtne on mängida karmi ja tasakaalukat rüütlit, kuid püüa sa mängida miskit, mis teisel hirmu nahavahele tooks või lausa õõva! Või lugeda/kogeda, kuidas need kurjad olevused su oma koopasse veavad, et sind oma õhtusöögile pearoaks teevad või veelgi võikam – su oma tumedatele isanda(te)le. Paljud mäekollide fännid tegelevad justnimelt rollimängimisega ning keda veel, kui mitte mäekolli mängida. Tänapäeval suured larpi festivalid nagu Drachenfest, Mythodea jt, on koht kus neid tänapäeval näha, kuid kõige lähemalt näeb neid Põhjala Pööripäeval, kus eesti kohalikud orkid end esindavad nüüd juba kolmandat aastat. Iga aastaga tõstame oma kostüümide ja varustuste kvaliteeti, et olla võrdväärsed lääne-eurooplaste tasemega.

Mina isiklikult kui saan siis vabal ajal tegelen oma mäekolli tegelase Taruki varustuse täiustamisega. Kui Eestis on kombeks taaskehastajatel luua mingi kindla ajastu õhustik, siis Minul kui Orki-kehastaja eesmärk on kolliõhkkonda tekitada. Lisaks kõigele, kujutage ette seda rüütlit, keda ma ennist mainisin ning tema mängusisest sotsiaalset taseme tõusu , kui ta saab öelda, et ta on surmanud kurjuse kehastuse. Hea rollimänguri tunned ära sealt, kes mängib teistele, mitte endale. Juhul kui tunnete, et teilgi on muutunud üksluiseks lillekummardajatest haldjate või nende jalge eest lömitajate inimeste kohta kirjutamine üle visanud, siis proovige vahelduseks näha teemat absoluutselt teisest vaatevinklist.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0613)