kolm küsimust ArturSellekuine ulmestaar on Artur Räpp. Artur on jutulabori jutulabor.blogspot.com kauuaegne aktiivne vedaja ja ulmeautor. Nüüd on ta kutsutud ka Reaktori jututoimetaja kohale, olemaks tuumakatla rahvale toeks ja abiks parimate ulmepalade leidmisel ja vahendamisel meie lugejateni.

1. Mida praegu loed?
Praegusel hetkel ei loegi midagi. Mul saavad raamatud kiiresti otsa ja siis püüan vahele veidi vahesid ka pidada, et muud asjad ka tehtud saaks. Viimasena sai läbi loetud Charles Strossi kaupmehe sarja kolmas osa ja veel enne seda Veiko Belialsi viimane jutukogu.

2. Mis naelutab sind raamatu külge?
Naelteni pole õnneks veel kordagi läinud, kuid jutus võiks olla kolme asja: tegevust või hea lugu, ideid või uut ja kummalist maailma ning huumor ei teeks ka paha. Kui mõnda neist on vähem, peaks teisi sellejagu rohkem olema. Lühemate juttude puhul loeb ka kirjutamise viis, et kui hästi või omapäraselt on kirjutatud.

3. Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Lemmikute küsimus on kipub keeruliseks. Kuidas üht mainida ja teist mitte. Enda elu lihtsustamiseks sirvisin ulmeraamatute nimekirju ja avastasin, et ma olen päris paljusid raamatuid mitu korda lugenud. Kui kogu lugu pole üles ehitatud põnevusele või ootamatustele, saab ulmet rohkem kui korra lugeda küll. Valisin vastuseks ulme eri servadest siis raamatuid, mida olen üle ühe korra lugenud: Clifford D. Simak „Härjapõlvlaste kaitseala“, Lew R. Berg „Must kaardivägi“, Terry Pratchett „Viimane manner“, Strugatskite „Miljard Aastat Enne Maailmalõppu“. Korduvalt loetud raamatuid on mul veel, lisaks need raamatud, mis on esimesel lugemisel äärmiselt hea mulje jätnud.

Pisut vaatamist külma nädalvahetusse.



Ajakirja "Reaktor" sünnipäev ja kogumiku "Tuumahiid" esitlus. 2013


Reaktori sünnipäeva ettekanne 2013 - Jüri Kallas


Trässi treiler - keskea punk



Tallinna ulmikute kogunemine


ae82e1c459029bc46f60bc1a141d9bf1
ec8c26ccfe9fe66eaaa46fc71bc2764c
a1751cc305ce87cc3bddc42429b3076f
866e3a5b5addfb550bfa38be15c6a1c5
3bec79985a05e125e880f71bb67174a2
43122bde1e0196b90ae4e350b6a9e96f
91f224ecadf934667f208e966dc601f0 54

Pildistas Indrek Kõrve.


Baka.ee sünnipäev


Baka.ee tähistab 2014 aastal juba oma 11-dat sünnipäeva! :) Nagu ikka tähistame me foorumi aastate möödumist ühe korraliku kokkutulekuga Kopra Talus. Käesoleval aastal kuupäevadeks 01.-02. veebruar!Üheskoos saab mõnusalt aega veeta. Rääkid maast ja ilmast ning Jaapanist ja animest. Osaleda saab erinevates viktoriinides, seltskonnamängudes ja muidutegemistes. Kuuleme ettekandeid ja diskusioone. Õhtu lähenedes saab sauna, tantsida ning jagame välja ka põnevad auhinnad!Praegused ja endised bakalased ning animest/mangast lugupidavad huvilised on kõik oodatud! HIND: 30€ Sisaldab ööbimist, hommikusööki, õhtust sööki, torti ning korraduskulusid.Registreerimine ja tasumine ülekandega! Registreerimise tähtaeg on 24. jaanuar 2014!Edasine info registreerimiste ja muu kohta leiate Baka.ee foorumist:
baka.ee

AniMatsuri


Rõõm on välja kuulutada järgmine AniMatsuri, mis toimub 19.-21. septembril 2014! Avame taaskord uhke maskiballiga 19. septembri õhtul ning festivalimelu läheb lahti 20. septembri pärastlõunal. Ära ei jää traditsiooniline pidu esimese päeva lõpus ning festival lõppeb 21. septembri õhtul auhindade jagamisega. Sel korral on meie koduks Tartu vanalinnas asuv Hugo Treffneri Gümnaasiumis. Kohtume sügisel Tartus!


Eelmise aasta eestikeelne ulmekirjandus


Vana aasta on läbi, kõik eelmisel aastal ilmunud ulmekirjandus on nüüd ilmunud. Parima ülevaate neist saab ehk Stalkeri nimekirjast, mis ei ole veel küll lõplik, kuid lugemishuvilised saavad juba ülevaate mis on ilmunud. Eks Baas aitab nende seast valida mida lugeda. Kõigil kes soovivad hoida end kursis värske eestikeelse ulmega tasub siia pilk visata.


Ulmikute töötuba


Jaanuar kuni aprill alustas Tartu Ulmekirjutajate töötoas "Raul Sulbi nimeline noorte ulmekirjutajate programm". Programm sai alguse Facebookis toimunud arutlusest hea ulme ja selle kirjutamise viiside üle. Kuna ulmekirjutajad proovivad ikka hoida nina värskete tuulte poole ja esimene eesmärk on ikkagi arendada hea ulme kirjutamise oskusi, siis tegutsetakse lähtudest mitte põhimõttest arutasime-unustame, vaid arutasime-proovime. Programmi lõppsiht on püüda jõuda programmi raames sündinud lugudega Ulmejutuvõistluse esikümnesse.


Baasi kuu arvustus


Head uut ulmeaastat!Kui ma kunagi Jeesuse sünnipäeva paiku avastasin, et Triinu on tiitliga mind visanud, tundsin korraga edevuslikku heameelt ja puhast kergendust. Sest detsembri parim arvustus oli juba ilmunud.Detsembris kirjutati vähe, aga noh, tavalisel tasemel. Seda enam torkas silma võidutekst. Ainsaks reaalseks konkurendiks tšempionile olid Ralf Sauteri mõtted Clive Barkeri ja Stephen Kingi tekstide ainetel. Aga ilmselge võitja ilma pikema mölata oli kuu pikim arvustus - Bernheimi (mis pseudonüümi all paistab peituvat Marvel Riik) überpõhjalik retsensioon Stephen Kingi romaani «Hiilgus» järjele «Doctor Sleep».


Baasi kuu arvustus

Arvustus oli värskele ulmetekstile, see kõnetas ka siinset vaid emakeeles lugevat ulmesõpra ning mis peamine, see arvustus oli selline, mis võinuks vabalt ilmuda ka Sirbis, Postimehe AKs, Vikerkaares vms kohas.Kõige lühemalt öeldes - kui kõik BAASiarvustused oleksid sellisel tasemel ja sellises võtmes, võiksin ma eesti ulmekriitika pärast muret tundmata hommepäev maha surra. Sest minu meelest on see ka BAASi aasta parim arvustus.Ja kõige selle juures ei ole mina mingi väga suur Stephen Kingi fänn.


Juunior-LARP XVIII: Kurjajuur



Peaaegu aasta on möödunud ürgdeemon Igenouse hävitamisest. Temas pulbitsev kurjus jättis jälje mitmetele kangelastele. Enne siit ilmast lahkumist jõudis kurivaim anda veel viimase löögi nende pihta, kes deemoni hävingu tunnistajaks olid. Kellelegi ei jäänud märkamatuks tühjus, kurjus, tunne, et ühel päeval neelab iidne viha kannatajad endasse ja kustutab elutule. Nädala jooksul põles neile nahale kuratlik märk, sümbol kõigile nende saabuvast turmast. Selline on tasu Igenouse võitmise eest, tema kingitus.

Ajatu Põhjamaa kuningriik on Ernest Esimese kindla käe all õitsemas. Vapper valitseja on esirindel, avardamas riigipiire ja -varasid. Olemasolevate territooriumite haldamiseks on kuningas andnud ametliku käsu aadlitel enda valduste turvalisus tagada. Paraku iga mõisahärra jaoks pole see lihtne ülesanne. Paljudel sõja jooksul piirialadel valdusi välja teeninud ülikutel ei ole piisavalt ressursse uudismaade kontrolli all hoidmiseks.

Nõnda oli ka jarl Lautheri jaoks paratamatu, et pidi kutsuma endale abiks kõik, kes tasu eest nõus tulema. Summa, mida mõisnik pakub, on aga vägagi märkimisväärne. 10 vaske elusalt mõisani jõudnutele ja eripreemiad tehtud töö eest. Muidugi on see arusaadav, viimased kolm maksukogujat pole oma reisilt enam tagasi jõudnud. Kuulujutud Muraste kandi kohta räägivad hiiglaslikest kiskjatest, eksitavatest radadest ja metsikutest koletistest. Siiski ei ole kõik Murastega seostatu halb, nimelt on teada, et härra Lauther toodab enda mõisas eliksiire, mis ravivad kõik haigused, puhastavad hinge ja värskendavad keha. Millest ja kuidas need täpselt tehtud on, ei ole seni keegi avastanud. Mingi ime seal mõisamaadel paistab igatahes olevat ja taoline ressurss on hindamatu. Kes teab, võib-olla saab sellega isegi needusi ravida?

Mõne jaoks on reis Murastele palgatöö, osad otsivad seiklusi ja ununenud aardeid, teised loodavad leida ravi ja lahendusi ning muidugi on ka neid, kelle eesmärke teavad ehk vaid jumalad. Igal juhul on keskpäevaks rändajate teekond jõudmas ühtse sihini, jarli kaasa, proua Lautheri piduliku toidulauani! Teeäärsest metsast kõlab ulukihääli.


Pikaajalise Juuniori seeria jätk toimub Kakulaane puhkemajas (Valgamaa Sangaste vald) ja seda ümbritsevas looduses, 8.-9. märts.
Ööbimine toimub soojas majas. Magamisvarustuse palume endal kaasa võtta. Mängul pakutakse ka toitu, kes süüa eelistab, soovitame toidunõudki kaasa haarata. Pange tähele, et traditsiooni kohaselt Juunior-LARP mängu ajal alkoholi ei tarbi!

Mängukohale ja tagasi viib Tartust organiseeritud buss. Buss on soovijatele tasuta

Otsime mängule ka NPC-si. Kui väljas ringi kargamine meeldib ja veidi passimist ülivingete tegevuste vahel ei häiri, andke endast märku! NB! Mängujuhid jätavad õiguse NPC-dest keelduda.

Mängumaks jääb hinnanguliselt alla 10EUR, sisaldades mitut toidukorda, sooja ööbimist ja bussitransporti. NPC-de mängumaks saab olema kuni pool tavamaksumusest. Esimesel võimalusel kinnitame täpsed summad.

Mida Jr-LARPilt oodata:
*head sooja toitu
*mööda metsa ringi trampimist ja millegi otsimist
*varitsusi koletiste poolt
*huvitavaid (helendavaid) maagilisi esemeid
*mängujuhtide katseid mängijaid lõksudesse meelitada
*NPC-de katseid mängijaid petta

Mida Jr-LARPilt mitte oodata:
*pikki ettekirjutatud rolle
*mängia elu päästmist GM-ide poolt
*NPC-sid kes mitte mingil juhul mängijat ei lõplikult tapa

Täpsem info Dragon.ee foorumist.


Serenity: Leaves in the wind #1



Firefly fännidel on kindlasti rõõm kuulda, et Joss Whedon, Zack Whedon ning Georges Jeanty on välja andmas koomiksit tuntud filmisarja järjena. Pärast filmi Serenity tegevust on Malcolm Reynolds ning tema meeskond kuulutatud inimsusevastaste kuritegude tõttu tagaotsitavaks. Allianss teeb kõik, et neid leida.

Koomiks on saadaval nii raamatu kui digitaalsel kujul.

Rohkem infot Dark Horse kodulehelt.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0622)