page 1Asko Künnap on paljudele eestlastele tuttav nimi. On ta ju ometi ühiskonnategelane, luuletaja, kunstnik, turundaja ning ka lauamängude autor. Koostöös Priit Isokiga on nad püsti pannud ka lauamängukirjastuse Revaler ning Asko BGG sissekande all on suisa 16 mängunime. Paljud mäletavad oma nooruspõlvest küll mängu „Isanda vari“, kuid ehk ei pannud sel ajal tähele võrdlemisi tundmatuid autoreid, kelle lauamängude tegemine oli sel ajal alles lapsekingades. Eesti esimene algupärane seiklusmäng sündis nimelt 1993. aastal Asko Künnapi ja Kaupo Paabo sulest ning väljaandjaks oli sel ammusel aal kirjastus ULF (mis andis Eesti rahvusbibliograafia andmetel üldse välja vaid 4 teost).

Enne mängu algust saab mängija valida kolme erineva tegelase vahel: rüütel, rott või võlur. Vastavalt valitud rollile muutuvad ka mängureeglid ning -stiil. Rüütel on võimas ning suudab paljudest kollidest oma rammuga tee läbi murda ning tänu raudrüüle ei karda ta ka tuld. Hätta jääb ta aga muukimisega ega pääse seepärast lukustatud ustest mööda. Rott aga, vastupidi, jääb igati hätta koletistega, kes tunduvad tema vaatepunktist hiiglaslikud, kuid närib end vaevata läbi kõiksugu uste ning nõiamärgidki ei tee teda märkama. Võlur ei tee loomi üldsegi märkama, vaid hoiab neid vajadusel oma võluvõimuga eemal. Kehatute elajate (vaim või kummitus) puhul peab ta ehk natuke punnitama, kuid ega seegi suurt loe. Just nõiamärgid on võluri puhul kõige koletislikumad takistused, millest ta läbi ei pääse.

volur
rott

Mängida võib kas üksi või seltskonnaga. Mängu alguses viibid sa Musta Isanda salapärase lossi kõige ülemisel korrusel. Nimelt kutsus Must Isand teid kella viie teele, kuid teed te ei saa – tegemist on hoopis kavala lõksuga… Loss on täis kõiksugu elajaid ning kusagil varitseb ohtu aimamatuid teelisi Musta Isanda vari. Mängijate eesmärgiks on kantsist välja pääseda, kuid tänu pugitud võluküpsistele on teie mälu tuhmunud ning te ei mäleta, kust te täpselt tulite… Ja seiklus saabki alata.

vari

Mängimiseks on tarvis igale mängijale oma nuppu, kulli ja kirja viskamiseks münt ning hea oleks käepärast hoida ka pliiatsit ja paberit. Kõik konfliktid lahendatakse mündiviskega.

Mängu avaldame Asko lahkel loal. Aitäh!

Lae pdf alla.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0640)