Maikuises numbris kuulutasime välja lauamänguloominguvõistluse, mille tähtaeg oli 1. september. Võistlusele laekus tähtajaks neli mängu. Pärast žürii hurraa-hüüdeid püüdsime natuke rahuneda ning mängisime need läbi. Oleme uhked, et leidsime täiesti lahedaid ideesid ning tunnistame, et Eesti lauamängumaastikul on tulevikku. Vaja vaid vahel väikest tõuget.

Pärast kohutavalt pikki ja pimedaid sügisesi mänguõhtuid panime mõnikord žüriiga pead kokku ning arutasime mängude plusside-miinuste üle, vaidlesime ning vahel läksime isegi kaklema. Võtame kõik need mõtted siinkohal kokku:


Võlujooks


Meelis
Meeldis enim. Väga lihtsa mehaanikaga "veereta-ja-käi" mängu ümber oli ehitatud nauditav ja lõbus meelelahutus. Mitmekesine ja ammendamatu tegelastevalik tekitas pea igas mänguvoorus nendevahelist hõõrumist ja mängijate naeru. Eriti ei häirinud sedasorti filleri puhul ka see, et mõnede tegelaste eriomadused olid kas liiga võimsad või liiga lahjad. Cool!

Aigar
Esmapilgul mittemidagiütlev disain (järjekordne roll-and-move?), mis aga juba mängimise esimesel veerandil särama lõi. Tänu rollikaartidele ja eriomadustele on ülimalt lihtsakoelisele mängumehaanikale loodud palju mängijatevahelist suhtlemist ja üksteise mõjutamist pakkuv filler. Fun-fun-fun!

Ove
Väga tempokas, mõnus ja lustlik filler. Tegelased on geniaalselt välja mõeldud; kohati jäävad eriomadused tõlgendamise taha ning on mitmeid, kes nullivad teiste eriomaduse kasulikkuse (või isegi liikumise üldse), kuid üldmulje jäi väga hea. Vajab vaid pisikese kaardimängu kohta kole suurt lauapinda, et 30-st kaardist ringrada moodustada.

Keskmine hinne: 4,67

Suur filter


Meelis
Toores ja testimata. Tundus liiga juhuslik ja mitmetesse suundadesse kokku jooksvat. Temaatikat veidi vähe ja see seisnes ka sündmuskaartides, mis vaid juhuslikkust lisasid. Mehaaniliselt meeldis võidutingimuse muutumine: "Kui juhtub see, siis loevad punktid, kui too, siis raha."
Paraku tundus, et ise ei saa väga protsessi strateegiliselt juhtida, mida, kui palju ja kuidas Sa neid teenid. Selle mängu kallal peab veel palju tööd tegema!

Aigar
Temaatiliselt väga huvitav ja paljulubav ning on näha, et on üritatud luua ühtset tervikut. Mänguliselt on aga mängijatel üsnagi vähe mõtestatud valikuid – see küll kiirendab mängu tempot, kuid samas oleks patt antud teemal mingit fillerit tegema hakata. Ehk siis: kui pisut reegleid siluda ning mängule liha luudele juurde kasvatada, võiks sellest kokkuvõttes päris hea tulemus tulla. Skelett on tugev ning võimaldab seismist!

Ove
Esmapilgul tapvalt keeruline mäng. Reeglid on kohmakad, kuid neist üle saades peitub halvasti läbi mõeldud kujundusega fassaadi taga lihtne ja väga suure juhuslikkusega eurokast strateegiamäng. Kohati jätsid reegid küsimuse lahtiseks (suured sündmused), kuid enamasti leidis neist vastuse. Jäi vaid selgusetuks, kas raha vähesus on tinglik või me lihtsalt ei osanud mängida. Reegleid kohendades ning mängu disainiga vaeva nähes võib ehk saada täiesti mängitava mängu.

Keskmine hinne: 2,67

Kollisprei


Meelis
Minu jaoks jäi mängu temaatiline mõte lahjaks ja lapsikuks ega sobinud kokku mängu strateegilisema kontseptsiooniga, mis oli samuti liiga lihtsakoeline. Strateegilisi valikuid oli vähe ja need omakorda tekitasid liiga palju juhuslikkust. Soovitaks äkki mängu muutagi lastele suunatud mänguks, mille puhul lapsikus kui selline oleks OK, ja vastavalt muuta ka mängu mehaanikaid.

Aigar
Taaskord huvitav temaatika, kuid mänguliselt jääb Kollisprei pisut nõrgaks. Staatilised hirmu lisandumised võtavad mängust pinget ning muudavad selle liigselt optimeerimiseks (ja sellest tulenevalt lihtsaks, kuna tegu on koostöömänguga). Kui aga mängule lisada rohkem dünaamikat, rohkem valikuid mängijatele ning rollikaardid paremini mänguga siduda, oleks Kollisprei väga mõnus täiendus kohalikule lauamängumaastikule.

Ove
Laheda teemaga koostöömäng, mille kujundus on hea, kuid jääb toppama väga lihtsa mehaanika taha. Mäng ei arene ega paku pärast paari läbimängimist suurt põnevust. Ainuke, mida mängijad teha saavad, on otsimine, mis algul on kohati mõttetu, kuid lõpus jääb väheks. Hetkel tuleb igal käigul juurde järjest rohkem hirmu – mäng võiks küll minna mängijate jaoks raskemaks, kuid mitte nii passiivsel moel. Natuke on seda proovitud negatiivsete kaartidega (hääled pööningul, ujutus keldris), mis tõkestavad mängijatele ühe ala, kuid need ei pruugi isegi välja tulla. Aitaks vaid mängumehaanikate muutmine, kuid siis ei oleks see mäng enam sama.

Keskmine hinne: 2,0
____________________________


Peame kurvastusega tunnistama, et pidime ühe mängu diskvalifitseerima, kuna see ei olnud seotud ulmelise teemaga. Kuna aga mängu "Eesti rulett" tegijad nägid siiski vaeva, siis toome ära vähemalt žürii tagasiside, et aidata neid lohutusauhinnana konstruktiivse kriitikaga.

Meelis
Kuigi põmmutasin end kohe mäng alguses maha, siis midagi mulle selle väga lihtsakoelise mängu juures oli sümpaatne. Arvan, et midagi saaks sellega isegi ette võtta.

Aigar
Idee on hea, kuid mängu tarbeks on siin mängijatel liiga vähe mõtestatud valikuid. Täiesti reaalne on oht, et mängija saab surma juba oma esimesel käigul. Nagu aga öeldud siis ideel on jumet, ning kui seda ruletti pisut edasi arendada, võib siit tulemusena midagi muhedat kooruda. Samas tuleb aga hoolikalt jälgida, et mõnda olemasolevat mängu liigselt kopeerima ei hakataks („Cash'n'Guns” eeskätt).

Ove
Läbimõtlemata mäng, lihtsad reeglid, kuid kahjuks ei paku mäng kuidagi põnevust. Ulmet ei ole.

Žürii tänab südamest kõiki osavõtjaid ja kaasaelajaid, vabandab, et nad nõnda kaua nende mängude otsas istusid ning käteplagina saatel avame nüüd seni tolmu kogunud ümbrikud võitjate kontaktandmetega. Võtame teiega ühendust!
Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jmt. näol meie toimetusse.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0798)