metsavana2Uskumatu küll, aga juba viiekümnes Reaktor. Kui aus olla, jahmatas see number iseennastki, kust neid nüüd nii palju on saanud? Hakkasin sellest mõjutatult ka teisi mõõdikuid uurima ja leidsin, et ega teisedki arvud väikesed pole. Näiteks on Reaktoris aja jooksul kaasa löönud 160 autorit (arvestamata seejuures kunstnikke ja tõlkijaid). Neist kõige produktiivsem on seejuures olnud meie kauaaegne toimetaja-peatoimetaja Ove. Ka veebivaatamise statistika tundub üsnagi armsalt ümmargune. Lehe vaatamisi on kokku 280029 ja unikaalseid kasutajaid 46165. Konkurentsitult populaarseim lugu on aga endiselt Tea Lalli „21. detsember”, mis viitab sellele, et tuleb rohkem otsida päevakajalistel teemadel kirjutatud ulmet. Tõlkejuttudest on rahva vaieldamatud lemmikud (vähemalt klikkide põhjalik) Bruce Sterlingu „Putka” ja Charles Strossi „Kollane lumi”.

Aga aitab nüüd numbritest. Hoolimata kenast ümmargusest arvust hetkel suuremaid pidutsemisplaane praegu ei ole, aga päris tähistamata ka ei jäta. Näiteks kavatseme 11. detsembril uue Ippoliti sarja kuuluva raamatu „Kettmõõgaga mõõdetud maa” esitlusel jagada ka sümboolse hinna eest Reaktori esimest pabernumbrit-artiklitekogumikku, mis üritab koondada mõningaid paremaid aegade jooksul veebiajakirjas ilmunud artikleid. Lisaks saavad kõik soovijad peale ametliku osa lõppu Õlleministeeriumis kohalviibivate toimetajatega kappasid kokku lüüa ja õlut välja käristada ;) Ka antud numbris välja kuulutatavat Reaktori logovõistlust võib nimetada juubeliga seotud sündmuseks, kuna niivõrd pikalt toiminud ajakiri ei saa enam kuidagi ilma hakkama.

Kui nüüd tulla käesoleva numbri juurde siis märkimist väärib kindlasti Indrek Hargla ülevaade kohtumisest Horvaatia ulmefännidega, Jüri Kallas kirjutab Eesti ulmekirjandusest võõrkeeles ja lisaks näeb maakeelset ilmavalgust järjekordne kosmoseulme klassiku Weinbaumi tekst Kristjan Jaak Rätsepa tõlkes. Tõlkejutte on peale selle muidugi veel ja I-le paneb täpi Ove poolne ülevaade lauamänguvõistlusest ning Reaktori logokonkurss. Lisaks soovitan lugeda kindlasti intervjuud Raul Sulbiga, kuna niivõrd mahukat ja põhjalikku intervjuud pole meil vist varem olnudki.

Head lugemist!

Kaanepildi autor Part Dog, kirjad Jana Raidma.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0548)