Clipboard012004. aasta 23. novembril ilmus nüüdseks juba legendaarne võrgumäng World of Warcraft. Mõni nädal enne kümnendat juubelit anti välja selle viiendat järjekorranumbrit kandev lisapakett “Warlords of Draenor”. Kümme aastat on kõrge vanus igale mängule, isegi pikaealiste toodete poolest tuntud Blizzardi puhul. Kas WoW suudab veel tänapäeva maailmas läbi lüüa? Üle seitsme miljoni inimese, kes firmale igakuiselt raha maksma nõustuvad, ütlevad “jah”. Sellise kasutajateportfelliga on WoW jätkuvalt absoluutne turuliider, olles olnud esikohal sisuliselt algusest peale. Saavutuse erilisust aastal 2014 rõhutab see, et MMO-turg on üha enam keskendunud (kuu)tasuta mängudele. Minu arvates kinnitab see lihtsat tõsiasja, et kui tahad kvaliteeti, siis valmistu selle eest ka pappi välja köhima.
Clipboard02

Munk Tarhur uude maailma astumise lävel, seljas veel vinge raid gear eelmise laienduse lõpust. Warcrafti maailma mungad ei anna vaesusevannet.


Uus lisapakett lükkab WoWi aegumise julgelt tulevikku. Esiteks uuendati tegelaste välimust ning asendati osade rasside vanad mudelid uuemate ja kenamatega. Teiseks näidati, et mängu vanast mootorist annab veel nii mõndagi välja pigistada ja lisati uusi featuure (tähtsaimast neist, garnisoni majandamisest, millest kirjutan allpool). Kolmandaks tehti tegelaste ja varustuse statistiliste näitajate seas revisjon: mõned näitajad eemaldati, mõned lisati ning igasugu numbrilised väärtused, mis olid mängu ajaloo jooksul eksponentsiaalselt kasvanud (osade bosside elupunktid viimases lisas suutsid ületada miljardi piiri), tõmmati julmalt tagasi. Neljandaks – ehkki see on uue laienduse puhul enesestmõistetav – lisati taas ka värsket contenti uute tsoonide, dungeonide ja muu taolise näol, ning tõsteti tegelaste maksimumtase 90-lt 100-le.
Clipboard03

Draenori kaart.


Mis siis Warcrafti maailmas uudist? Ajaränd JA alternatiivreaalsused, beibi! Jah, mulle ka ei meeldi, aga mis ma teha saan. Igatahes: Garrosh, Hordi ülekäte läinud juht, kes möödunud laienduse lõpul võimult kõrvaldati, päästetakse põgenema ning toimetatakse paralleelsele ajajoonele, kus ta maandub Draenori planeedi minevikus vahetult enne kogu Warcrafti mütoloogia võtmesündmust – deemon Mannorothi vere joomist orkide poolt. Seal nurjab ta deemonite plaanid ning ühendab orkiklannid Raudhordiks, kes asub ründama “õige ajajoone” Azerothi. Sinu kui mängija asi on minna alternatiiv-Draenorisse ning Raudhord peatada. Jup, Blizzard keerab Warcrafti maailma lugu järjest enam üle võlli, aga keda see üllatab? Kui üldstoori totrus üle elada, siis leiab mängust muide päris häid lokaalseid tegevusliine, mis seda kompenseerivad. Pealegi on Draenori orkiklannid minu jaoks alati olnud kogu mütoloogia põnevaim osa ning ma olen valmis üht-teist ära kannatama, et neist rohkem teada saada ja et nende legendaarsete pealikega mõõku ristata.
Clipboard04

Raudhord on sinu tulekuks valmis.


Blizzard on WoWi ajaloo jooksul loonud nii huvitavamaid kui igavamaid kohti, kus ringi seigelda; Draenor kuulub tervikuna pigem esimeste kilda. Tugevaim on kahtlemata esmamulje: sissejuhatav seiklus, mille iga uus Draenorisse jõudev tegelane läbib, on tempokas, meeldejääv ja informatiivne, ning tsoonid, kus tegelased pärast seda möllama hakkavad – Frostfire Ridge ja Shadowmoon Valley – on tõeliselt õnnestunud. Teised alad on kõikuvama kvaliteediga, ehkki ikkagi üle keskmise ja etemad kui näiteks viimases laienduses nähtud Pandaria maastikud. Tunne, et seikled võõral planeedil pole küll nii tugev kui oli omal ajal Outlandis, aga Draenor on siiski märksa vähem klišeelik kui enamik fantasy-settinguid. Sisse aitab elada ka see, et Blizzard on kõik tsoonid täitnud erinevate peidetud aarete ja unikaalsete kollidega, kelle tagaotsimine maailma avastama kutsub. Gotta catch ‘em all! Ja kui õuesolemisest küll saab, võib läbida dungeone, mis on päris hästi disainitud. Hiljuti avati ka esimese raidi, Highmauli, väravad – esmamulje sellest on samuti pigem positiivne. Vabad õhtud, aidaa!
Clipboard05

Tüüne nurgake Shadowmoon Valley’s, Liidu poole mängijate algustsoonis.


WoD-is hakatakse lõpuks hindama sinu senist panust erinevate Azerothi vaenlaste võitmisel; ühe esimese asjana Draenori jõudes lubatakse sul rajada oma asundus (“garnison”). Mängu kulgedes saab seda edasi arendada ning leida laia ilma pealt järgijaid, keda seal majutada ja mustatööd tegema saata. Garnisonist saab mängu keskne element, sest alati on seal midagi teha – ehitada midagi uut; koguda kraami, mida vabrikud või kaevandus sulle tootnud on; kantseldada oma jüngreid; lüüa tagasi vaenlaste rünnakuid. See lisab värskust ja vaheldust, mida nii vana mäng kui WoW igal juhul vajab, lõhkumata samas selle klassikalist MMO-raamistikku.
Clipboard06

Umbes niisugune näeb välja Hordi poolel mängijate garnison.


“Warlords of Draenor” on õnnestunud lisapakett ning minu arvates parem kui kaks sellele eelnenut. Valupunkte siiski on:

uuendatud statisüsteem tundub liiga lihtsakoeline;
võimalused varustust parendada/ümbersepistada on minimaalsed;
garnisonis ressursside tootmine lööb majanduse tasakaalust välja;
esmakordselt laienduste ajaloos ei lisandunud mängu ühtki uut rassi ega klassi;
Blizzardi võimetus WoD ilmumisnädalal servereid töökorras hoida oli demoraliseeriv (ehkki mitte nii traagiline kui netikommentaatorite surmaagoonia arvata lubas; pealegi on see probleem ammu lahenenud).

Ütleme aga nii, et vigadeta tooteid on vähe, eriti nõnda mastaapsete puhul nagu see. Et WoD on parem kui sellele eelnenud “Mists of Pandaria” ning too kohutav, kohutav “Cataclysm” näitab, et Blizzard pole mitte ainult võimeline asju jätkuvalt õigesti tegema, vaid isegi arenema. Soovin neile jätkuvat leidlikkust ja loomingulisust ning “World of Warcraft”’ile pikka iga.
Clipboard07

Maag Pyronomicon, kes 100ndale tasemele jõudnud ja kel juba kaasaegsem varustus seljas. Jah, see on antenn. Tehnoloogia ja maagia koostöö võidab Raudhordi!


Hinne: 4/5

Algusevideo: https://www.youtube.com/watch?v=TLzhlsEFcVQ
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0623)