pikkPikkmaa saaga viimases osas on Astumispäevast möödunud kuuskümmend aastat. Peategelased on jäänud vanaks ning nende lapsed on sirgunud suureks. Uus põlvkond peab astumist ehk kõrval-maadele minemist sama igapäevaseks kui rongisõitu. Siiski leidub Pikkmaa avarustes endiselt palju uusi ja avastamata paiku, mis peidavad endas etteravamatuid ohtusid.
Kõigi mõistuslike olenditeni kogu Pikkmaal jõuab ühel päeval salapärane kutse: ÜHINEGE MEIEGA.

Terry Pratchett´ile omast huumorit (näiteks: Ed Cutler ei saaks isegi lekkiva vanni juhtimisega hakkama.) leidub vaid esimestel lehekülgedel ja edasi jätkub lugu tõsisemas toonis.

Kindlasti tekitab Pratchett´i austajates rõõmsat äratundmist ahvilaadne troll Sancho, kes nimetab ennast raamatukoguhoidjaks. Neile, kes pole Pratchett´i teostega tuttavad, olgu selgituseks, et Kettamaailma sarjas töötas Nähtamatu Ülikooli raamatukoguhoidjana inimhingega orangutan.
Joshua Valienté, legendaarne Pikkmaade avastaja, alustab järjekordset ohtlikku teekonda kõrvalmaailmadesse, pööramata piisavat tähelepanu oma kõrgele eale ja sellega kaasnevatele hädadele. Sanchost saab tema elupäästja ja truu reisikaaslane.

Tiibeti mootorrattaparandaja hingega android Lobsang on pöördunud tagasi mungakloostrisse, kuid tal ei lasta seal kuigi kaua rahus olla. Vanad sõbrad otsivad ta üles ja viivad endaga kaasa uutesse seiklustesse.

Nii käesolevas raamatus kui terves sarjas on palju erinevaid süžeeliine, läbisegi põnevust ja mõtisklusi. Inimloomuse erinevad tahud avalduvad tegelastes just nii, nagu me kõik oleme harjunud neid nägema. Soov avastada tundmatut kannustab isegi üliinimesi ehk Järgmisi ehitama hiiglaslikku superarvutit, mis suudaks avastada ühinemiskutse saatnute täpset asukohta ning neid ei huvita kuigivõrd võimalus, et kutsuja ei pruugi olla heatahtlik.
Kes ikkagi kutsub inimesi endaga ühinema ja miks, jäägu juba lugejatele avastada.

Pikkmaa sarjas varem ilmunud raamatud:
„Pikkmaa“ (2013)
„Pikksõda“ (2014)
„Pikkmarss“ (2015)
„Pikk utoopia“ (2016)
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0550)