kurioothmFilmi Impeerium annab vastulöögi peavad George Lucase Tähesõdade saaga fännid tihtilugu kogu sarja parimaks linateoseks. Aga see polegi esimene planeeritud järg. Juba enne sarja esimese filmi Uus lootus filmivõtete algust oli Lucasel plaan tehtud. Ta palkas Alan Dean Fosteri kirjutama järge. Asja iva oli lihtne: kui film on edukas, siis raamat hoiab fännide huvi järgmise osa vastu üleval; ja kui mitte, siis saab selle sisu kasutada odava järje filmimiseks. Nii sündiski esimene Tähesõdade maailma romaan Splinter of The Mind's Eye juba aastal 1978.

Luke ja Leia on teel ülestõusnutega kohtuma, kui peavad tegema hädamaandumise džungliplaneedile, kus nad avastavad impeeriumi salajase kaevanduslinna ja hakkavad otsima imepäraste omadustega kristalli Kaiburr. Kaiburr on nii tähtis, et selle järele laekub ka Darth Vader isiklikult. Mitmete maa-aluste linnade, iidsete templite ja vaenulike eluvormide kiuste quest õnnestub ja päädib Luke ja Vaderi duelliga, kus viimasel käsi maha raiutakse.

Splinter-of-the-Minds-Eye


Foster on rääkinud, milliste raskustega ta pidi teksti kirjutades võitlema. Romaani alustamisel polnud Lucas isegi veel filmikäsikirja lõpetanud ning tal oli kirjanikule lähtepunktideks anda vaid mõned erinevad stsenaariumi variandid ja esialgsed visuaalsed disainielemendid. Peale selle pidi romaan (mis oli ju kavandatud kui teise filmi stsenaarium) olema võimalikult odavalt üles filmitav, mistõttu pandi juba eos veto vähimalegi kosmoselahinguideele. Tulemusena toimub kogu tegevus koopais, hoonetes sees või äärmisel juhul kõike endasse mähkivas sooudus. Jedijõudu suurendav kristall oli ka Lucase esialgses stsenaariumis sees, kuid hiljem see visati sealt minema. Ning Foster ei tohtinud kasutada Han Solo tegelaskuju. Põhjus oli ka lihtne: Harrison Ford polnud allkirjastanud lepingut filmi järjes osalemiseks.

SplinteroftheMindsEye 1


Kõigest sellest hoolimata on nii mitmedki raamatus sisalduvad detailid leidnud tee filmisarja. Dagobah' hõljuvad udud võib kirjutada romaani teeneks. Arvatavasti on stseen, kus Luke kaotab käe duellis Vaderiga, samuti inspireeritud Fosterilt. Ning koht, kus Leia haarab maast Luke' valgusmõõga ja asub Vaderit ründama, on sarnane Rey ja Kylo kahevõitlusega filmis Jõud tärkab. Olgu mainitud, et Foster palgati ka selle filmi raamatuks kirjutamiseks...
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0828)