lippJaanuaris 2016 kuulutasime välja projekti Eesti 100, mille käigus korjame infot Eesti ja eestlaste mainimise kohta ulmes.

Projekti eestvedaja Rauno Pärnits kirjeldab info korjamise seisu nii:
Lühidalt öeldes on seis selline, et kontrollitud loendis on ca 150 kirjet, teist sama palju seisab märkmetena ootel. Tõenäoliselt vormub sellest veel pikem tekst kui detsembris ilmunud (detsember 2015 toim) ulmemale oma. Võin juba praegu öelda, et Hutchinsoni "Euroopa sügis" ei ole kaugelt ainuke, kus eestlane on ulmeromaanis peaosas. Samamoodi on tõsiasi, et Eesti-eestlased on ulmes palju populaarsem kui Läti-lätlased (ehkki Riia esinemissagedus ületab kordades Tallinnat). Üldiselt kipub Eesti jalajälgede otsimine ulmemaastikul kergelt meenutama hundijahile minekut -- tead küll, et kusagil see va võsavillem ju on, aga katsu teda märgata...

Vahel leiab päris lõbusaid kilde. Ühes vene zombiapokalüptilises romaanis arutletakse tõsiselt, kus on zombimaailmas parem elada? Vastus: Eestis, sest eestlased on ju niigi nii pikaldase loomuga, aga nende zombid onnnnnn veeeeeeeeeeeeeel aaaaeeeeggglllaaassseeemmmaaaddd....

Nagu näha, on info jagajad leidnud asju, mida ei arvakski olemas olevat ning 2018 aasta veebruar tuleb ilmselt huvitav ka ulmeinfo osas. Nii et kui kellelgi on veel infot Eesti ja eestlaste kohta ulmes lisada, on see lahkelt oodatud meiliaadressil: eesti100@ulmeajakiri.ee

Täpsed selgitused, mida oodatakse, on leida ülallingitud Reaktor jaanuar 2016 numbris, kuid siin sellest artiklist olulisim osa:

Ootame vihjeid või veel parem täpseid andmeid eelkõige tekstide kohta, kuid ära ei põlata ka ühtki infokildu filmidest, koomiksitest jms ulmelisest, milles Eesti või eestlased kasvõi põgusalt mainimist leiavad.

Kriteeriumid:

  • teksti originaal ei ole eesti keeles;

  • teksti autor ei ela Eestis ja ta ei ole rahvuselt eestlane; ainuke erand võidakse teha väliseestlaste puhul;

  • tekstis mainitakse Eestit või midagi äratuntavalt Eestiga seostuvat (konkreetset paika, toodet vms) või mõnd tuntud eestlast või on mõni tegelane lausa rahvuselt eestlane.



Vajadusel võib lühidalt lisada ka selgitava konteksti.
Oodatud on ka täiesti juhuslikult Eestiga seostatavad seigad.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0547)