Käesolevast numbrist alustame uue Rauno Pärnitsa poolt veetud rubriigiga, kus üritame lugejate ette tuua kõikvõimalikke põnevaid, lõbusaid ja hämmastavaid ulme- ja pärismaailmast pärit fakte. Ja kuna hetkel on kuumaks teemaks Tähesõjad, siis mis oleks veel parem teema kust alustada.
Reaktori toimetus


George Lucase esimene valik Darth Vaderi häälele oleks olnud tuntud lavastaja Orson Welles, ent lõpuks loobus ta sellest ideest põhjusel, et Wellesi bariton olnuks liiga äratuntav.

Kõige esimestes stsenaariumi variantides oli Yodal ka eesnimi: Buffy. Hiljem muudeti see Minchiks ja lõpuks loobuti üldse.

Obi-Wan Kenobi kehastaja Alec Guinness nimetas Star Warsi esimest filmi muinasjutuliseks jampsiks ega tahtnud sarjaga enam mingit tegemist teha. Oma taasilmumiseks sarja kolmanda filmi lõpustseenis nõudis ta järgmist: võtted temaga sooritatakse ühe päevaga, võttepäev algab pool üheksa ja lõppeb enne kella ühte päeval ning see kõik läheb Lucasele maksma 0,25% filmi tulust.

Põhjus, miks Han Solo "Impeerium annab vastulöögi" lõpus külmutatakse, oli väga proosaline – Harrison Fordil polnud lepingut sarja järgmises osas kaasalöömiseks ning tegelikult ta soovis Han Solo lõplikku sarjast eemaldamist.

Imperaator Palpatine kurikuulus "Käsk 66" jedide hävitamiseks on vihje 20. veebruaril 1942 USA president Roosevelti poolt allkirjastatud Erikorraldusele 1066, mille kohaselt interneeriti USA territooriumil kõik jaapanlased ja jaapani päritolu isikud kuni sõja lõpuni.

Sõna "jedi" moodustas Lucas jaapanikeelsest terminist "Jidai Geki", mida võib tõlkida kui ajastudraama ja mis on pesuehtne samuraiajastul toimuv TV-seep.

Chewbacca nimi on moonutatud venekeelne "sobaka" – koer – ja tema välimus baseerub Lucase koeral nimega Indiana. Sama elukas on muide süüdi ka Indiana Jonesi nimes.

Yoda tähendab sanskriti keeles "sõdalast".

R2D2 sai nime filmitegijate argooväljendi "reel 2, dialog 2" järgi.

Steven Spielberg saab 2,5% esimese StarWarsi filmi tulust, kuigi tal pole filmiga mitte mingit seost. Lihtsalt George Lucas sattus korra filmivõtete käigus teisele võtteplatsile, kus Spielberg parasjagu "Kolmanda astme lähikontakte" filmis ning nähtu avaldas talle muljet ning ta ennustas filmile suurt kassaedu. Spielberg sellega ei nõustunud. Vaidluse käigus jõuti kokkuleppeni, mille kohaselt kumbki saab 2,5% teise parajasti üles võetava filmi tulust.

2007. aastal külastas Saudi Araabia kuningas Abdullah, keda loeti üheks karmikäelisemaks kaasaegseks diktaatoriks, riigivisiidil Suurbritanniat. Monarhide ametlikul kohtumisel mängis orkester tavalise tervitusmarsi asemel StarWarsi "Impeeriumi marssi" ehk Darth Vaderi tunnusmeloodiat.

Endori kuul toimuvaid lahinguid filmiti California metsades. Võtete käigus saatsid Chewbaccat igaks juhuks alati mitu eredais vestides assistenti, kuna Lucas pelgas, et kohalikud jahimehed võivad kostümeeritud näitleja lumeinimese pähe maha lasta.

"May the Force be with you!" on sagedasim repliik StarWars filmides. Aga on veel üks repliik, mis esineb sarja igas filmis (ja väidetavalt ka igas arvutimängus): "I have a bad feeling about this!"

Yoda nuku valmistas disainer Stuart Freeborn omaenda pea järgi, lisades elutarkuse suurendamiseks Albert Einsteini silmad ja kortsud.

Clipboard01

Ukrainas kehtib seadus, mis kohustab kõik Lenini ausambad maha võtma.
Odessas "Pressmaši" tehase territooriumil asuv Lenini monument jäi maha võtmata sellepärast, et skulptor Aleksandr Milov täiendas seda titaanisulamist kiivri ja mantliga, muutes nii Lenini esimeseks ausambaks Darth Vaderile.

Clipboard02

Yoda nukku liigutanud ning talle ka kõnepruugi ja hääle andnud Frank Ozi tegevus "Impeerium annab vastulöögi" võtetel jättis George Lucasele nii erakordse mulje, et ta püüdis nukunäitlejat esitada parima kõrvalosa Oscarile, kuid sai Filmiakadeemialt lakoonilise keeldumise: nuku liigutamine pole näitlemine.

Proovivõtetel Han Solo rolli jaoks käis hulk nimekaid Hollywoodi staare nagu Nick Nolte, Richard Dreyfuss, John Travolta, Robert De Niro, Sylvester Stallone, Burt Reynolds, Christopher Walken ja Al Pacino.

2014. aasta Ukraina presidendivalimistel püüdis oma kandidatuuri üles seada ka Darth Vaderi kostüümis esinev mees. Kuigi ta täitis kõik vajalikud paberid, ei antud talle siiski luba kandideerimiseks. Mitteametlikult soovitati tal "kandideerida Venemaal, kuna seal on rohelised mehikesed juba olemas". (rohelisteks mehikesteks kutsuti Krimmi annekteerimisel nn "mitte osalenud mitte-vene" sõdureid).
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0563)