Sander Tulk on Saaremaa noormees (sünd 1992), kes joonistab mangasid. Ning manga-ainelisi pilte. Seletuseks – manga on Jaapani klassikaline koomiksistiil. Olgem ausad, ta on üks väheseid, kes Eestis üldse tegeleb mangade joonistamisega.
Nädalavahetusel said Saaremaa kaubamajja üles kümme Sandri pilti. Näituse taga on isa Mehise soov ja tahe, valiku tegi Sander ise. “Ma oleksin tahtnud üks viis pilti veel üles panna,“ kõneles Sander, “valisin need kõige teemakohasemad välja.“
Piltidel on kujutatud Sandri enda väljamõeldud tegelasi tema koomiksiraamatutest, mis, tõsi küll, pole veel päris trükivalmis. “Need ei ole suvalised pildid,“ lisas ta.

Huvi mangade ehk jaapani stiilis koomiksite vastu hakkas Sander tundma juba lapsena Saksa telekanalitest ohtrasti anime’d – jaapani koomiksite mangade stiilis joonisfilme – vaadates. Kuressaare amtikoolis õppis ta multimeedia kujundamise eriala.
Kooli lõputööna valmis Sandril Eesti esimene algupärane manga “Fallen Dark” ("Pimeduse piiril"), mis nüüdseks on saanud ka teise osa.
sander41

Sander on mangasid joonistanud vaid neli aastat. Mõnes mõttes on ta suurepärane näide sellest, mida võib saavutada ande ja pühendumusega. Ning kui Sander vähegi saaks, elataks ta ennast just niimoodi – joonistades mangasid. “See on, jah, plaan, sest see on ainuke asi, mis mulle niivõrd meeldib,“ sõnas Sander.
Kui arvutis tehtud pildid jäävad tema sõnul puhtamad, eelistab ta siiski käsitsi joonistada. On mõnusam ning pakub endale rohkem.
Paraku aga Eestis nii suurt turgu ei ole, niisiis tuleks õngitseda see “kala“ kuskilt maailmast. Soovitatavalt sealt, kus on nõudlus mangade järele. Aga! Sandri koomiksikunst tekitas vähemalt oma ala asjatundjates suhteliselt suuri laineid, kui ta saatis selle avaldamiseks võrguajakirjale Reaktor. Ei ole mingi ime, et just siit "korjati" ta n-ö üles. Kutsuti Tartusse jaapani popkultuurifestivalile AniMatsuri le, kus ta viis läbi töötoa.
Kel suurem huvi, võib Sandri töid vaadata. Või, miks mitte, deviant.com-ist, kus Sandril on oma konto.

Tänaseks on tal umbes 2000 kanti töid, kui sinna arvestada ka sketše. Värvilise pildi tegemine on suur ettevõtmine, see võtab tunduvalt rohkem aega kui mustvalge pildi joonistamine. “Olenevalt suurusest ja detailidest läheb ühe värvilise pildi tegemiseks keskmiselt 10 tundi,“ sõnas ta. “Aga A4 lähevad paari tunniga.“ Üldiselt on siiski tegu mitme päeva tööga.
Sander tegeleb korraga mitme pildiga, siis puhkab, ja teeb edasi. Ning nende värviliste, n-ö niisama piltide tegemine on kunstnikul pigem vaheldus mangadele kui asi iseeneses.
sander51
sander31
sander21
sander11
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0630)