Path-of-Exile-logoKiire küsimus: kas Diablo II-e oled mänginud? Kas meeldis? Ei? Siis pole alljärgnev sinu jaoks. Mine loe midagi muud. Kui aga Blizzardi aegumatu hack’n’slash-oopus on sinugi elust aegade jooksul arvestatavaid tükke välja rebinud, kui sinagi oled sealjuures vähemalt ühe hiire pilbasteks toksinud, siis on Path Of Exile just see, mida sa üle kümne aasta oodanud oled. Teisisõnu on PoE asi, mis Diablo III oleks pidanud olema – või lähim vaste sellele.

Path of Exile Archer 2

PoE’s kehastad sa Väljatõugatut, kes on karistuseks oma kuritegude eest saadetud Wraeclasti saarele. Seal on tõstmas pead kurjus ja sinu asi on see alistada, kasutades selleks oma iidseid relvi nimedega Vasak ja Parem Hiireklahv. Kõige kurja juurele jälile jõudmiseks marsid sa läbi metsade, rabade ja varemete, tapad teel lugematuid kollihorde, kulistad potioneid, kogud expi ja looti, ja lävid teiste mängijatega. Kõlab ju tuttavalt? Las ma siis parem räägin, mis PoE’d Diablo II-st eristab.

act3 screenshot4

Põhiliseks erinevuseks on klasside, oskuste ja omaduste süsteem. Mängus on kolm standardset põhiomadust – jõud, osavus ja maagia. Uut tegelast luues saad sa valida ühe kuuest klassist, igaüks neist tugev ühe või kahe omaduse vallas (nõial on algul tugev maagia-atribuut; duelistil aga jõud ja osavus). Kõigil klassidel on ühine hiiglaslik skill tree. Nad alustavad selle eri punktidest, ent võivad areneda oma valitud suundadesse, nii et on täiesti võimalik ehitada oma algsest musklimäest pädev vibukütt või maag. See süsteem kindlustab, et klassivalik ei suru su tegelast kuidagiviisi mingitesse raamidesse, vaid määrab pikemas perspektiivis ainult visuaalse välimuse.

egamer-path-of-exile-skilltree

Skill tree sisaldab aga ainult passiivseid oskusi (+5% dämmi ühekäemõõgaga) ja baasatribuute (+10 osavust). Aktiivsete oskuste süsteem on natuke teistsugune ja eripärane. Olgu, ütleme ära, et see süsteem on lausa jabur – ent mitte täiesti halb. Aktiivoskused tulenevalt nimelt kalliskividest, mida sa kollilaipadelt korjad või ülesannete täitmise eest tasuks saad, ning mis tuleb pista relvades ja turvistes olevatesse õiget värvi soklitesse. Jah, selleks et su barbar oskaks laias kaares cleave’ida, tuleb leida vastav kivike ja pista see sobivasse auku, olgu see kasvõi saabastes. Teist sorti kivikesed võimendavad neid oskusi, aga selleks tuleb nad paigutada eelmistega ühendatud soklitesse. Üks minevamaid kaupu PoE mängijatevahelises majanduses ongi esemed, kus on võimalikult suur arv omavahel ühendatud sokleid, et saaks mingi aktiivoskuse võimalikult üles buffida. Veider süsteem? Jah, aga omal moel toimiv.

path-of-exile-skill-gems

PoE loojad ei ole teinud mingit saladust sellest, et tegu on esemepõhise mänguga. Majandus rajaneb vahetuskaubandusel – klassikaline kuldmündi-valuuta puudub. Lisaks relvadele-turvistele ja skill gemidele on olemas erinevad jubinad, mis täidavad omamoodi valuuta rolli: nende hulka kuuluvad identifitseerimisscrollid, orbid, millega saab oskuspunkte ümber tõsta või esemetele võluomadusi lisada, ja palju muud. Peab ütlema, et see süsteem on täitsa funktsionaalne; niisugune naturaalmajandus vähendab serverisisest inflatsiooni ja hoiab ära ülirikaste mängijate teket, kes on olnud kõigi MMO-de katkuks juba aegadest algusest saadik.

Path of Exile Screenshot 88

Need olidki vast need punktid, mis Path Of Exile’i Diablo II-st eristavad. Olen nõus; on tõesti veidi odav kirjeldada üht mängu teise abil, aga mis ma teen, kui PoE on kõige pesuehtsam Diablo clone (ja senistest minu arvates parim), ega häbene ise seda absoluutselt. Ausalt öeldes pole midagi häbeneda – PoE viib vana ja armastatud žanri uuele tasemele ja tutvustab mõningaid uusi ideid. Lisaks sellele pakub ta ka silmailu (mõned dungeonid mängus on väga ilusad!), ega nõua samas väga võimast arvutit ega võrguühendust. Kõigile, kes siiani lugeda viitsisid, julgen ma seda soovitada küll. Nii et... minge ja mängige, ja ärge oma kõige uuemat hiirt kasutage!

PS: mäng on täiesti tasuta.
PPS: mäng on open beta faasis. Ah et miks ma sellisel juhul üldse arvustan? Sest mängutegijad ise on öelnud, et võib arvustada küll, kuna lõpptulemus ongi enam-vähem käes.
Mängu "Path of Exile" koduleht.
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0598)