jaagup

Ulmestaar


Selle kuu ulmestaariks on Jaagup Mahkra, tuntud ka kui isa Pjotr. Õllepruulija, ulmekirjanik, rollimängur, muusikalooja ja -arvustaja ning eelkõige suur ulmefänn.

1. Mida praegu loed?
Pooleli on Karl May "Winnetou" ja Stephen Kingi "IT". Mõlemat olen varem lugenud. Üleüldse kipun ma eelistama pigem vanu järeleproovitud asju kui uusi. Ei saa välistada, et ma ei võta hommepäev kahekümne kolmandat korda kätte mõnda oma vana lemmikut, näiteks Michael Crichtoni "Sauruste parki". Hetkel on aga nii, et ma rohkem kirjutan (või mõtlen kirjutamisest), kui loen. Loodetavasti saate lähikuudel sellest rohkem kuulda. ;)

2.Mis naelutab sind raamatu külge?
Sõltub täiesti raamatust. Mõne puhul on selleks äge sündmustik, mõne puhul atmosfäär, mõne puhul kirjutamismeisterlikkus. Parimatel on mitmed neist omadustest. Igal juhul peab raamat kuidagi mu kujutlusvõime tööle panema.

3.Ulme kolm lemmikut? Paari lausega neist lugejaile.
Nimetan ühe igast ulme põhižanrist, sobib? Hoiatan ette, et te olete kõiki neid kuulnud – ma pole nii äss, et oleksin lugenud mingeid obskuurseid 60ndate Paraguai autoreid nagu mõned. Enivei... horror`i ja fantasy` alt nimetaks vastavalt Lovecrafti ja toda teist Howardit. Üleüldse mulle meeldib vana pulp- ja seikluskirjandus. Lemmiklugudeks neilt on "Värv ilmaruumist" ja "Draakoni tund". Sci-fi alt nimetaks Dan Simmonsit puhtalt tema "Hyperioni kantose" pärast. Aga tegelikult võiks nimetada veel ka toda, toda ja toda autorit, aga küsiti ainult kolme, nii et ma säästan teid (ma armastan hirmsasti nimekirju koostada) ja piirdungi kolmega. :)
Tänud küsimast! Loodan, et sellest infost oli abi.

Veiko Belials raadios


Eelmisel nädala võis kuulata Veiko Belialsi raadiosaates „Tõlkes leitud“ koos Peeter Helmega. Järelkuulamise võimaluse leiab siit.
http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=2382321

Kuu arvustus


Otsustasin hinnata arvustusi selle järgi, kuidas need mind kõnetavad, et kas tekib peale arvustuse lugemist kohe huvi teose vastu. Või siis vastupidi, näiteks aitab otsustada, et seda teost ma kindlasti lugeda ei taha.
Väga aktiivne on olnud Ralf Sauter, kes kirjutanud näiteks Jack Ketchumi „Off Seasoni” ja „Offspringi” kohta ühed pikimad arvustused. Samas pole mul Ketchumi teoste vastu tõmmet olnud ning pärast lugemist ka ei tundnud huvi tekkinud olevat. Ehk ei aidanud need arvustused tekitada huvi ega ka vastumeelsust ning kindlat teadmist, et seda teksti ma kunagi ei loe (nt kui kunagi eestikeelde tõlgitakse). Kehitasin lihtsalt õlgu ja võtsin järgmise arvustuse. Silver Sära „Deemoni märk” juures oli mul muuseas sama probleem.
Indrek Rüütli „Täheaeg 13” arvustus vääriks kahtlemata kuu arvustust, kui autor oleks võtnud kõik lood läbi, jätmata ühtegi vahele. Praegu on ta aga jätnud mõned (ehk intrigeerivamad) tekstid hindamata ja see tõmbab kohe minu silmis arvustuse tervikliku väärtuse kolinal alla.

Kristjan Rätsep Moorcocki „Oswald Bastable” sarja arvustused on huvitavad (ning ise ma seda sarja talle ka soovitasin). Samas jätavad need (igati hästi kirjutatud arustused muuseas) endiselt kahevahele, et kas peaks ise kunagi lugema või ei. Ehk andes piisavalt ülevaadet toimuvast ei saanud ma siiski täit selgust selles, kas tegemist võib olla huvitavate tekstidega.

Kõigist neist arvustustest jäidki kõige rohkem kaalumisele Rätsepa arvustused ja Krafinna Doris Lessingi „Shikasta”. Viimane arvustus omas mulle kõige rohkem reaalset praktilist väärtust kuna kaalusin parasjagu, kas peaksin odavmüügist ostetud Shikastat lugema või ei? Krafinna aitas mul selgusele jõuda, et ma ei taha seda kindlasti lugeda ning peaksin teose kiiremas korras kasudega edasi müüma (Mairi, auu, sa vist tahtsid). Ja oma väikese lisapõhjuse annab selle arvustuse valimisse ka asjaolu, et tegemist esimese ülevaatega sellest tekstist :)
Ehk siis pall tagasi Saaremaale.

JJ

Veiko Belialsilt kiri kõigile ulmeühingu liikmetele



Kes Estconil käisid, teavad, et lubasin hakata liikmeid ühingut puudutavate uudistega kursis hoidma. Niisiis mõningase kordusena neile, kes Estconil ei käinud:

1. Lubasin kevadel, järjekordsel aastakoosolekul, kandideerida ulmeühingu presidendiks, et mõningaid asju veidi ümber teha. Olen esitanud avalduse ühingu liikmeks astuda, senini pole ükski vastus minuni jõudnud. Nii et esimese asjana kavatsen positiivses võtmes hakata bürokraatiat arendama – kui tuleb avaldus, tuleb seda arutada, võtta vastu otsus ja asjaosalisi teavitada.

2. Kevadisel koosolekul on kavas ka ühingu põhikirja uuendada, aga kommenteeritud mustandi saadan laiali ilmselt aasta lõpu poole.

3. Selle aasta Estconi aruanne on KULKA-le esitatud ja KULKA poolt heaks kiidetud.

4. Estcon 2015 toimub uues kohas. Jõgevamaa, Udu talu (http://www.udutalu.ee/   kodukal on ka kaart ja koordinaadid, lähim rongijaam Kaarepere, umbes 6-7 km). Aeg on paigas: 17.–19. juuli 2014, broneering tehtud ja käsiraha sisse makstud. Kuna koht on kaks korda kallim kui Saarjärve, vajame KULKA toetust. Taotlus augusti toetuste jagamisse on esitatud, täna vaatasin tulemusi – eraldatud on 1200 eurot. Ehk siis pool koha maksumusest. Järelikult odavamaks praeguse seisuga ei lähe, aga kallimaks ei tohiks nagu ka minna. Ja kuna koht on
oluliselt rohkem keset Eestit, kuhu saab ka rongiga üsna lähedale, siis läheb ehk selle arvelt ikkagi odavamaks kohale tulla.
 
5. Järgmise aasta kava kohta on esialgseid mõtteid, aga pakkumised on teretulnud. Kahjuks ütles Mario Kivistik ära – ta ei saa tulla.

Niipalju praeguseks.
Veiko Belials

Pilte Tartu teisest reedest


Nagu juba traditsiooniks saanud kogunesid Tartu ulmefännid ka sel kuul Õlleministeeriumi kaminasaalis, et rääkida ulmest, juua õlut ning vahetada ja müüa raamatuid.
2014-10-10 20.10.57
2014-10-10 20.11.32
2014-10-10 20.10.45
2014-10-10 20.49.36
2014-10-10 20.49.44
2014-10-10 20.51.36

Kirjastuse Fantaasia raamatute soodusmüük


Kirjastuse Fantaasia raamatute soodusmüük toimus Tartu Linnaraamatukogus esmaspäeval ja teisipäeval, 27. ja 28. oktoobril kell 11-18. Uuemate raamatute hulgas oli müügil Strugatskite "Väikemees", "Tigu nõlvakul", "Täheaeg 13", Lew R. Bergi "Üle piiri" jpm.
2014-10-27 16.21.47
2014-10-27 16.21.25
2014-10-27 16.21.36
2014-10-27 16.22.04
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0732)