Tõlkis Rauno Pärnits.

Lend muutus ebatavaliseks kohe stardist alates. Pikaldase kiirendamise asemel katsetatav prototüüp lausa sööstis edasi. Füüsikaseadused ei lugenud talle miskit. Ülekoormust polnud ollagi.

Navigeerimispaneel näitas võimatut. Pool valguse kiirust. Kolmveerand. Terve valguse kiirus. 110% ...

Kui näidik jõudis 120%, ilmus kitsukesse juhikabiini ilmetus arhailises vormis subjekt. Katsetajatest paari meetri kaugusel seistes tõstis ta tuttava liigutusega triibulise saua. Laev peatus nagu naelutatult. Piloodid istmetel isegi ei nõksatanud.

"Kas rikume liiklusreegleid, kodanikud?" Külaline puudutas laisalt poolläbipaistvate sõrmedega mütsinokka. "Sektori 14g-263 kübermiilits. Vastavalt situatsioonile toimub kontakt liiklejatega telepaatiliselt kujutiste adapteerimise teel. Kiirusepiirangu märk on kelle jaoks üles pandud?"

"Kuskohal?" andis Ljošik absurdiloogikale alla.

"Oo! Tehke silmad lahti, kodanikud!" Triibuline sau torkas illuminaatorist paistva Plejaadide suunas. "Otse kursil ees. Valguse kiiruse ületamine on keelatud. Kas te lugeda ei oska? Teate küll, see pole vabandav."

"Seda et ... pole võimalik ületada," tegi Paša teiselt istmelt häält.

"Mitte võimatu, vaid pole lubatud. Sellel teelõigul. Võimatu on teil, oma Judola ümbruses. Sinna on paigaldatud kiirusepiiraja. Nagu ette nähtud alaealise tsivilisatsiooni asukohas. Kas seda märki te ka ei näinud? Seda rõngastega? Aga kui te juba ületasite Judola piire, siis palun liikluseeskirjadest kinni pidada."

Paša sattus hoogu.

"Teie olete niisiis robot?"

"Kes teile, kodanikud, siia kolkasse demiurgi määrab? Naeruväärt."

"Piirang ei kehti jalgrattatranspordile!"

"Eksitate töökohustuste täitmisel, auline. Teil on ju footonajam tagapool."

"See on abiseade võimsusega alla viie miljardi hobujõu. Sellega varustatud jalgratast ei saa lugeda mehaaniliseks transpordivahendiks. Aga põhijõuallikas on siin!"

Paša osutas lõbusalt nurgas seisvale velotrenažöörile.

"Eksitate, kodanikud," muigas inspektor õelalt. "Tööprintsiip!"

"On keelatud avaldada alla C-taseme tsivilisatsioonidele!"

"Olgu peale. Footonajami lülitan ma teil välja. Jätkake liikumist. Ärge reegleid rikkuge."

Külaline haihtus.

"Paša, mis me nüüd teeme?"

"Ära põe, Ljošik. Paari tunniga oleme kohal. Ära on tüüdanud need veeuputuseaegsed sõiduvahendid!"

Paša kobis velotrenažöörile. Vajutas pedaalidele.

-----------------------------------------------

Lõpp 2:

"Paša, mis me nüüd teeme?"

"Ära põe, Ljošik. Paari tunniga oleme kohal. Ära on tüüdanud need veeuputuseaegsed sõiduvahendid!"

Paša kobis velotrenažöörile, avas kolmanda silma. Vajutas pedaalidele.

Lõpp 3:

"Tundub, et nüüd oleme pigis, Ljošik... Kuid saame hakkama!"

Paša rebis mootoripaneelilt plommi maha ja tõmbas käivituskangist. Reaktor hakkas tööle.

"Oh nende kõrgemate tsivilisatsioonide usku seadusekuulekusse..."

Lõpp 4:

"Tundub, et pingutasin üle, Ljošik... Ei maksa võmmiga bluffida. Ilma mootorita oleme pigis... Nojah, jalgratas oli ikka äge mõte..."

Paša istus velotrenažööri sadulasse. Vajutas pedaalidele. Tähelaev nõksatas korra, kaks... Ja võttis aeglaselt paigalt.

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0586)