“WATCH DOGS” on mäng, mis oli mängurite hulgas ilmselgelt üks enim oodatud mänge nii eelmisel kui sel aastal. Kuid kas mäng ka mängurite ootused ja lootused täidab?

Mängu müük on olnud igaljuhul edukas. Nimelt on “Watch dogs” purustanud senised müügirekordid ning sai esimese 24 tunni jooksul enim müüdud mänguks Ubisofti ajaloos. Kuna müüginumbrid ületasid ka Ubisofti enda ootusi, siis oli Ubisoft loomulikult positiivselt üllatunud. See omakorda aga tõestab taaskord fakti, et ka suvel on võimalik oma mängu müüa ja purustada müügirekordeid. Viletsad müüginumbrid suveperioodil pole tingitud mitte sellest, et kliendid ei taha osta uusi mänge, vaid pigem siiski sellest, et pole uusi mänge, mida mängurid tahaksid osta. Ning tuua oma mäng turule hetkel, mil teisi konkurente kliendi rahakotile pole, võib osutuda väga tulusaks ettevõtmiseks. Nagu Ubisoft oma mänguga “Watch dogs” ka tõestas.


“Watch dogs” mängu tegevus leiab aset Chicagos, kus erinevate seadmete andmed liiguvad läbi kesksüsteemi nimega ctOS. Sellise süsteemi rakendamine ja ligipääs sellisele on iga kriminaalse elemendi ja ametivõimude unistus. Meenutagem selliseid sündmusi nagu ACTA ja Snowdeni paljastused. Edward Snowdeni nimi peaks täna ilmselt ka mitte IT inimestele tuttav olema. Snowden oli oma sõnul analüütik ja spioon, kes spetsialiseerus elektroonilisele jälitustegevusele ning töötas CIA ja NSA heaks. Ühel hetkel sai aga Snowdenil kõigest kõrini ja ta otsustas salajased dokumendid meediale saata. Ja siit saigi alguse üks aegade suurim turvaskandaal. Ning sellise skandaali valguses on “WATCH DOGS” ilmumine turule peaaegu ideaalne. Mäng võiks olla kohustuslike mängude nimekirjas kõigile neile, kes ei saa aru, mida ACTA ja NSA teemad tavakodaniku jaoks tähendavad. Lisaks sellele viitab mäng ka erinevatele turvariskidele online`is, mis juba täna eksisteerivad ja millele kasutajad tavaliselt tähelepanu ei pööra. Nii et “WATCH DOGS” on õpetlik mäng igas mõttes.



Mängu peategelaseks on Aiden Pearce, kes ihkab kättemaksu nendele, kes tema õetütre surma taga on. Ligipääs ctOS süsteemile tuleb siinkohal kasuks. Oma spetsiaalse telefoni abil on tal võimalik häkkida kaaskodanike pangakontole ja sealt raha välja võtta, vestlusi pealt kuulata, autosid tänavalt "laenata", fooride, või turvakaamerate ja rongidega mängida jne. Tänu sellistele suurepärastele võimalustele kaotab raha loomulikult oma väärtuse mängus kiiresti. Nii et kui raha üle jääb, võite seda lahkelt linna erinevates wi-fi punktides teistele online`is mängijatele jätta. Sama saab teha ka kuulide ja tablettidega. Alles alustanud mängijatele võivad sellised annetused esialgu abiks olla.

Juhul kui mängite mängu online`is ja olete vastavate seadmete alt lubanud (vaikimisi aktiveeritud), siis võib juhtuda, et teid külastab mängus mõni teine mängija. Mängus nimetatakse neid fixer'iteks. Eesmärgiks on siis kas sind jälitada või sinu telefoni sisse häkkida. Mõlemal juhul annab mäng sellest sulle teada ja sinu asi on siis vastane kiirelt üles leida ja kahjutuks teha. Samamoodi pakutakse sulle erinevaid online-lepinguid teiste mängijate häkkimiseks või jälitamiseks. Online-lepingud on ära märgitud lilla värviga. Ja kui mängu alguses on üksikuid mängijaid sind häkkimas, siis hiljem võib neid juba päris palju olla. Näiteks päev-paar tagasi üritasin ma üht missiooni tegema hakata neli korda. Ja iga kord, enne kui ma missioonini jõudsin, teavitas süsteem mind uuest häkkerist.



Lisaks mängu põhiloole ja online-osale on mängus hulgaliselt ka kõrvaltegevusi. Olgu selleks siis mõne kuriteo takistamine, kurjategijate mahanottimine, sarimõrvari otsimine, oma uudishimu rahuldamine (kaaskodanike järel nuhkimine), audiofailide kokku korjamine, autode transportimine ühest kohast teise või midagi muud. Linnas ringi liikudes ja kaaskodanikke häkkides võib sattuda aeg-ajalt nii mõnelegi huvitavale vestlusele. Usun, et mõnigi neist võib teile tuttav ette tulla vestlustest oma sõprade ja tuttavatega. Üks selline näide on kindlasti kasutaja, kes kasutab oma nutitelefoni (või arvutit) ja internetti, et teie käest küsida mõni küsimus, millele ta oleks otsingusüsteemi kasutades palju lihtsamalt ja kiiremalt vastuse saanud.

Kui sellest kõigest peaks väheks jääma, siis võite oma aega sisustada erinevate minimängudega. Olgu selleks siis ämblikrobotiga linnas kaose tekitamine, linna vabastamine tulnukrobotite käest, tulnukate tapmine, dollarmärkide korjamine, leegitsevatest ghoul`idest üle sõitmine, lillelt lillele hüppamine või kasvõi male, joomamäng või pokker. Igav ei tohiks “WATCH DOGS” mängus kellegil hakata.

Mängu võitlussüsteem ja vaenlased võivad alguses üsna rasked tunduda. Aga aja möödudes, kui võitlussüsteemi kasutamise ja vaenlase käitumise selgeks saad, on vaenlaste mahanottimine käkitegu. Kui võimalik, märgista vaenlased turvakaamerat kasutades ära, seejärel otsi koht, kus nad su selja taha hiilida ei saa, ja las nad siis jooksevad end sinu kuulide või granaatide otsa surnuks. Ja kui olukord peakski keeruliseks minema, siis võid alati aktiveerida focus`e, mis paneb aja aeglasemalt liikuma.

Kokkuvõtteks tuleb öelda, et tegemist on hea mänguga. Kuid kas see mäng vastas mu ootustele ? Jah ja ei. Ühest küljest on tegemist täitsa korraliku mänguga koos hea mängulooga, mis minu jaoks on mängude juures väga oluline. Nii et mida muud veel tahta? Teisest küljest jääb aga midagi siiski kripeldama. Tuletagem meelde, et “Watch dogs” tahab olla ambitsioonikas uue põlvkonna mäng ja pakkuda midagi, mida enne ei ole pakutud. Ja nüüd pöörame oma pilgud Rockstari pakutavatele mängudele, millest mõnigi pakub sarnast keskkonda, sealjuures näiteks parema võitlussüsteemiga. Lisaks lükkas Ubisoft mängu tulekut kuus kuud edasi, väidetavalt mängu silumiseks ja bug`ide parandamiseks. Hoolimata sellest on tegemist viimase aasta ühe bug`isema mänguga. Olgu nende avatud maailmas leiduvate bug`ide ja glitch`idega nagu on, aga süsteemsed bug`id ja online-süsteemi probleemid oleks võinud siiski selle kuue kuuga ära parandada. Kui Ubisoft tegeles viimased kuus kuud bug`ide parandamisega, siis ilmselt ma tõesti ei oleks tahtnud seda mängu novembris näha.

HEA:
+ Hea mängulugu.
+ Lisaks mängu kampaaniaosale on hulgaliselt lisamissioone.
+ Häkkimisvõimalus on huvitavaks lisaks tagaajamistel ja tänavalahingutes.
+ Korralik valik minimänge.
+ Mängu jätkub pikaks ajaks.

HALB:
- Mängu kohta, mida edasi lükati, on sellel mängul liiga palju probleeme.
- Rahal puudub selles mängus väärtus.
- Reputatsiooni süsteemi idee on poolik.

HINNE: 7,5 / 10

Arendaja/autor: Ubisoft Montreal
Levitaja/kirjastaja: Ubisoft
Platvormid: Xbox One, PS4, PC, X360, PS3
Ilmus: 27. mai 2014
Kes soovivad "Reaktori" tööshoidmisele kaasa aidata, siis ootame kõigilt huvilistelt kaastöid juttude, artiklite, uudisvihjete jmt. näol meie toimetusse.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0765)