orkid


10-13 augustil toimus Jõgevamaal Kassinurme mägedes üheteistkümnendat korda Eesti lahinglarpide maailma suurüritus Põhjala Pööripäev. Tegemist ei ole nii-öelda „tavalise“ larpiga vaid, nagu korraldusmeeskond ürituse kodulehel ütleb, „spordi- ja meelelahutusüritusega, mis sarnaneb stiilipeoga, mille teemaks on keskaeg ja fantaasiakirjandus“. Vahe tavalarpiga seisneb selles, et osalejad ei pea tingimata rollis viibima. Vahepealseil aastail oligi side rollimänguga väga õhkõrn, kuid viimasel ajal on rollimänguline element Põhjala Pööripäeval aina tugevnenud ja seda saab ainult tervitada.

Ürituse taustalooks on Pimeduse ja Valguse võitlus. Igal aastal kutsuvad need kaks jõudu sügisesel pööripäeval kokku oma järgijad eri maailmadest, et katsuda järgi, kumb saab olema tuleval aastal võimsam. Mängijad, kes neid sõdalasi kehastavad, on jagunenud eri gruppidesse. Igal suuremal grupil on mängualal oma linn, millel on müürid ja värav. Mänguala on jaotatud kolmeks tsooniks – sinine tsoon on mänguväline, seal pargitakse autosid, ööbitakse telkides ja keegi ei eelda, et sa oled rollis. Valge tsoon on mängusisene, seal on soovitatav viibida juba rollis, kuid siin ei võidelda. Siin saavad eri osapooled omavahel suhelda, ilma, et oleks karta rünnakut. Punane ehk Metsik tsoon on ala kus ollakse rollis ja toimub võitlus.

orkivangid


Orkid ehk Ran Throqût (Kuuõgijad – mustas keeles), olid esimene mängijagrupp, kes pani oma laagri üles punasesse tsooni, olles valmis kõik ürituse päevad, 24 tundi järjest vastase rünnakuid tagasi tõrjuma. Aasta-aastalt on nende arv suurenenud. See on grupp, kes on oma taustaloo sidunud Põhjala Pööripäeva maailmaga, legendi järgi ongi need nende maad, mille kõrval Lahingutanner asub. Nad võtavad osa Pimeduse ja Valguse jõukatsumistest, ent on ennekõike ja põhiliselt rollimängu peal. Ran Throqût koosneb üksikutest vanematest ja kogenenumatest mängijatest "urukitest" ning tervest hulgast noortest "goblinid" või "snagad". Neid loetakse põhiliseks ohuks ja nuhtluseks kõigile üksikuile rändureile, öösiti, Metsikus tsoonis. Nii mõnigi seiklus on lõppenud piinarikka surmaga orkilaagri orjaaedikus. Ei ole harv ka juhus, kui orkid parema vastase puudumisel omavahel võitlevad või teisi pimeduse leeri osalisi kimbutavad.

orkijarelkasv


Sel aastalgi, kui nad püüdsid välja kutsuda Kuuõgijat, jumal-olevust, keda nad kummardavad, ohverdati nii vange, kui ka paar goblinit. Orkidele iseloomulik on ka järgmine seik. Kui Väga Valge Vennaskond käis allmaailmas mingit valguse asja ajamas ja nad deemonite käest nahutada said, siis jäi neil põgenedes lahti värav allmaailma. Selle sulgemiseks oli Vennaskonnal tarvis kirste, kuhu olid vangistatud maagilised jõud. Kaks vajalikust kuuest kirstust sattusid orkide kätte, üks tumehaldjatele. Kui tumehaldjad nõudsid valguse leeri omadelt, et vastutasuks kirstule peab Väga Valge Vennaskond järgmisel aastal ühes lahingus nende poolel võitlema, siis orkidele piisas, kui Vennaskond lubas kahe kasti eest, et ta neid ühel korral ei sega, mil orkid Väga Vapraid Viikingeid ründavad.

Veidi ürituse korraldajate poolset statistikat: Põhjala Pööripäev 2016 mängule osteti kokku 200 mängijapiletit. Kõige rohkem oli korraga platsil 197 mängijat. Koos korraldusmeeskonnaga oli üritusel kõige rohkem korraga 227 inimest. Leerid olid tasavägised: Valguse leeris 98 ja Pimeduse leeris 95 inimest.

orkipropaganda


Tooksin siinkohal ära ka jaotuse gruppidesse:

Valguse leer:

Väga Vaprad Viikingid (valged heteromehed) - 43 inimest
Väga Valge Vennaskond (valged mehed) - 42
Hare (inimesed) - 9

Pimeduse leer:

Ran-Thorqut (orkid) - 40
Vishna-Ghrim (tumehaldjad) - 36
Corvus Corax (deemonid) - 11
Hodooria Varjud (kooljapäkapikud) - 4

Rollimänguliste ülesannete lahendamises oli edukam Pimedus, ent jõukatsumised võitis ülekaalukalt Valguse leer. Nii, et ennustajad pakuvad, et järgmine aasta tuleb suhteliselt üllas ja hea, Väga Valge Aasta.

goblini ohverdamine

Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0623)