Töötoas ilmnesid anomaaliad!


Sellelgi aastal toimus Estconil Maniakkide Tänava eestvedamisel ulmekirjutuse töötuba. Osavõtjaid oli üsna suur arv - 16 inimest, mida eestvedaja oodata ei osanud. Kuna iga inimese kohta eraldi lugu arutada jäi aega napiks, toimus kõik seekord veidi kiirendatud tempos, mis, nagu Mant tunnistas, ei jätnud temapoolse läbiviimise kvaliteedile mõju avaldamata. „Järgmine kord valmistun ka plaaniks B, kui tuleb rohkem inimesi,“ nentis ta. Teemaks, millel kirjutati oli seekord „Minu kinnisideeks on Veenus“. Töötuba toimus nii laupäeval, kui pühapäeval ja nagu eelmiselgi aastal, valisid teisel päeval töötoast osavõtjad endi seast parima teksti. Selleks oli Mann Loperi vandenõuteooria alane lugu, mis tõi talle üsna ülekaalukate häältega töötoa miniauhinna „Anomaalia“, anomaalsete võimete eest ulmejuttude kirjutamise alal. Õnnitleme võitjat ja loodame, et peagi saab ka laiem huviliskond pärjatud lugu nautida. Auhinna ja kiituskirja valmistas kunsti vallas samasuguste positiivsete anomaalsete võimetega Jana Raidma.

13833318 10154414649524700 864819443 o


13840631 10154414649549700 1638003915 o


1



Agur Tänav

Õpituba: Ulmejutukirjutamine


23.07.2016 toimus Kuressaare loomesuvilas ulmeliste juttude kirjutamine. Jutukirjutamise, täpsemalt ulmejutukirjutamise käänulistel radadel juhatasid teed Tartu ulmekirjanikud J.J.Metsavana ja Jaagup Mahkra. J.J. Metsavana võitis sel aastal koos Maniakkide Tänavaga kahasse kirjutatud “Saladuslik tsaar3. Kettmõõgaga mõõdetud maa” eest suurima tunnustuse ehk ulmeauhinna Stalker. Ning see ei ole tema esimene…
Peale Indrek Hargla ei ole vast Eestis kedagi peale Jaagup Mahkra, kes oskaks kirjutada tõeliselt eepilist, samas loetavat fantaasiat. Ka tema on osalenud “Saladusliku tsaari” loomes, peamiselt keskendub ta aga eraldiseisvate lugude kirjutamisele. Mõlemad osalevad pea igal nädalal toimuval Tartu jutukirjutamistoas , mis sai alguse üle 3 aastat tagasi.
Kõigepealt anti aega kirjutamiseks ning pärast analüüsiti igat kirjatükki põhjalikult – misjärel sai teada, kuidas ja mismoodi edasi tegeleda, sest poole või tunni ajaga valminud tekst tahab veidi või veidi rohkem kui veidi ümberkirjutamist.
Ene Kallas

loome4


loome3


loome1


loome2
Reaktori tööle saab kaasa aidata igaüks! Saada oma jutt, artikkel, arvustus, uudisvihje, arvamus või muu kaastöö toimetuse aadressile toimetus@ulmeajakiri.ee.
© Kõik jutud on autorikaitse objekt, mille kopeerimine ja levitamine on autori nõusolekuta keelatud! (0.0615)